Gå til innhold

Angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen mellom angst, frykt eller bekymring. Eller dårlig samvittighet og stress., eller depresjon  ?. Er ikke følelsen ganske lik bare i varierende grad?. Eneste er at jeg ofte har angst uten helt å vite hva jeg har angst for. Det er som en mer og mindre konstant følese. Hvordan kan man bearbeide en slik angst?  

Anonymkode: 40dea...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann du!

Her var det litt av hvert, så jeg tror jeg begrenser meg til å svare på det mest konkrete du tar opp -- konstant angst.

Dette kan være generalisert angstlidelse (GAD) -- Du kan google og lese litt.

Samtidig nevner du en del andre ting som stress og depresjon. Hvis du er i "generell ulage" følger ofte angst med på lasset, og da gjerne i en litt uspesifisert variant som du opplever.

Det høres ut som dette er et betydelig problem for deg, og da er veien å gå via det profesjonelle hjelpeapparatet. Har du snakket med legen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Kort fortalt.

Å kjenne på frykt er en naturlig følelse som setter oss i beredskap for å stå i en kjent situasjon som kan være truende. Angst setter kroppen i beredskap i situasjoner som ikke egentlig er truende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...