Gå til innhold

Er skuffet overbog uforstående til psykiateren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste psykiateren jeg hadde med å gjøre utviste selektiv hørsel ved at hun beit merke i en bitteliten setning som kom litt galt ut, og blåste det opp til en stor sak. Det menes at jeg har bipolar 2, og jeg var henvist til henne på dps på grunn av en pågående depresjon med selvmordsimpulser. I en time fikk jeg sagt en lite gjennomtenkt setning om at jeg "likte" å ha selvmordstankene fordi det var en slags mestringsstrategi for meg. Så smeller hun det så stort opp at hun trekker i tvil min bp-diagnose og heller mener at jeg er personlighetsforstyrret. Hun skrev til og med i epikrisen til fastlegen at hvis det kommer til rehenvisning til dps så bør det være til PPP. 

Et annet argument hun brukre for at jeg var personlighetsforstyrret var at jeg ved siste innleggelse for depresjon ble litt bedre i løpet av den uka jeg var der. Javel? Er det ikke meninga at man skal bli litt bedre under en innleggelse da? Hva er vitsen med innleggelse om man ikke skulle bli litt bedre av det?

 Sannheten er jo at jeg egentlig ikke ble så mye bedre av oppholdet, men jeg lot som. Når de gir pasienter følelsen av at de er "snille" som gir deg et opphold. Og at du får følelsen av å få være der på nåde, ja, da er det ikke rart at jeg faket at jeg ble bedre. Jeg ville vise dem at jeg ikke egentlig trengte innleggelsen, (når det virket som om de i utgangspunktet ikke mente jeg trengte mer enn en uke), og jeg ville hjem igjen samme dag. Sleit med ambivalens hele uka. Ville hjem hver dag, men de rådet meg til å ta imot tilbudet de hadde å gi (en uke på dps døgn) og gjøre det beste ut av det. Så da gjorde jeg det. Hadde jeg vært skikkelig dårlig/dårligere enn jeg var, hadde jeg fremdeles bare fått den ene uka, på "nåde og godhet" fra psykiaterens side. Så da er det ingen vits i å dukke ned i problemene en har, fordi det rett og slett ikke er tid nok til at det blir tatt tak i. 1 uke, hva er det, liksom? Nei, da er det bedre å fortsette med å late som om en er sterk, smile, og late som om alt er i orden. 

Så nå vet det, du psykiater. 

 

Anonymkode: 80593...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...