Gå til innhold

Dagsats ved ordinært arbeid ved AAP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nav opererer med dagsats, ikke timelønn. 

F.eks har jeg 867,- dagen. AAP for en hel arbeidsdag. 

Hvis jeg jobber 3 timer en dag og får ordinær lønn av en arbeidsgiver, mister jeg da hele dagsatsen fra nav, eller bare deler av den? 

Anonymkode: 5ce83...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav opererer med dagsats, ikke timelønn. 

F.eks har jeg 867,- dagen. AAP for en hel arbeidsdag. 

Hvis jeg jobber 3 timer en dag og får ordinær lønn av en arbeidsgiver, mister jeg da hele dagsatsen fra nav, eller bare deler av den? 

Anonymkode: 5ce83...6b9

 

Du må rapportere til NAV hvor mange timer du jobber pr. dag og de regner ut AP-en i perioden deretter. Hvordan de gjør det, vet jeg ikke. Om du jobber mer enn 50% mister du all støtte for den perioden.

Slik var reglene da jeg gikk på AAP, men det nærmer seg nå 5 år siden, så ta dette med et visst forbehold :)

Anonymkode: 91969...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav opererer med dagsats, ikke timelønn. 

F.eks har jeg 867,- dagen. AAP for en hel arbeidsdag. 

Hvis jeg jobber 3 timer en dag og får ordinær lønn av en arbeidsgiver, mister jeg da hele dagsatsen fra nav, eller bare deler av den? 

Anonymkode: 5ce83...6b9

Som den andre svarer her, så mister du ikke hele dagsatsen av dette. NAV regner på lengre perioder når de avgjør om en har rett på støtte eller ikke. Jeg tror man kan jobbe inntil 60 %, og AAP blir da redusert tilsvarende. Dersom en jobber over 60 %, så bortfaller hele AAP den perioden.

Du vil få redusert AAP med et tall tilsvarende det antall timer du har jobbet i løpet av perioden. Dvs. at du trekkes litt, men du kommer gjerne bedre ut, ettersom lønn som oftest er en god del høyere enn AAP pr. time.

Leverte akkurat det første meldekortet hvor jeg er i tvil om støtten vil falle bort. Dvs. at jeg har jobbet mer enn 60 %. (Som jo er positivt, tross alt :) )

Anonymkode: 1b6b8...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...