Gå til innhold

Bipolar og Borderline


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har høyst sannsynlig både bipolar lidelse og borderline/EUPF. Utredningen er ikke fullstendig ferdig, men nesten. Uansett, etter min første hypomani ble borderline-symptomene verre, humørsvingningene ble verre og impulsiviteten ble vanskeligere å kontrollere. Dette skjedde med en gang hypomanien ga seg. Er dette tilfeldig, eller har bipolaren forverret borderlinen? Kan dette også bety at hvis jeg får behandlet den bipolare lidelsen så vil borderline-symptomene bli mildere? Er forresten 19 år, og fikk min første opplevelse med hypomane symptomer i en alder av 17 år. Mulig det kun var alderen som gjorde borderlinen verre?

Anonymkode: 84784...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en vanlig erfaring at det er langt lettere å behandle borderline når den bipolare lidelsen er under kontroll med medisiner.

'

Anonymkode: 58c3c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har høyst sannsynlig både bipolar lidelse og borderline/EUPF. Utredningen er ikke fullstendig ferdig, men nesten. Uansett, etter min første hypomani ble borderline-symptomene verre, humørsvingningene ble verre og impulsiviteten ble vanskeligere å kontrollere. Dette skjedde med en gang hypomanien ga seg. Er dette tilfeldig, eller har bipolaren forverret borderlinen? Kan dette også bety at hvis jeg får behandlet den bipolare lidelsen så vil borderline-symptomene bli mildere? Er forresten 19 år, og fikk min første opplevelse med hypomane symptomer i en alder av 17 år. Mulig det kun var alderen som gjorde borderlinen verre?

Anonymkode: 84784...adc

Behandling av den bipolare lidelsen vil gjøre det lettere å hjelpe deg med borderline-symptomene også. I tillegg er du ung og for de fleste er det til god hjelp å bli litt eldre. 

Håper du får god hjelp i forhold til dine psykiske vansker - og at du klarer å være enten i jobb eller utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...