Gå til innhold

Motivasjon og tro... hvordan begynne..


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Også typisk meg: jeg begynner med samme typer tema igjen : menn menn menn menn .. savn savn savn... og hva fortiden gjør meg... men men sånn er livet vettdu. Hjernen kan iblant gå på repeat. ;) 

Ja hjernen kan gå på repeat, er derfor jeg stadig anbefaler psykolog til deg ;) De har peiling på sånt, hvordan man skal komme videre og legge ting bak seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja hjernen kan gå på repeat, er derfor jeg stadig anbefaler psykolog til deg ;) De har peiling på sånt, hvordan man skal komme videre og legge ting bak seg. 

Ja det er det. :) . Jeg synes mine problemer er litt flaue... altså at jeg sitter som 40 åring og gnåler over fortid og kjærligheten osv... Men det er vel for en grunn at de sa en gang til meg at de fleste som havnet innen psykriatrien var faktisk folk som hadde vært gjennom et vondt brudd. 

Og det er vel ikke helt unormalt at hjernen går på repeat i alle situasjoner og  det hadde vært godt å sluppet å hele tiden bli minnet på hvordan mitt siste forhold ble avsluttet i hodet mitt. Så mulig det hadde vært en løsning å pratet med noen om det.. om jeg ikke snart føler at jeg mestrer det. Jeg mestrer det fortsatt dårlig i perioder, men jeg skyver det så godt jeg kan bort. Jeg leter ikke etter svar lenger, men jeg kjenner at det er tungt for motivasjonen min, og troen min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja det er det. :) . Jeg synes mine problemer er litt flaue... altså at jeg sitter som 40 åring og gnåler over fortid og kjærligheten osv... Men det er vel for en grunn at de sa en gang til meg at de fleste som havnet innen psykriatrien var faktisk folk som hadde vært gjennom et vondt brudd. 

Og det er vel ikke helt unormalt at hjernen går på repeat i alle situasjoner og  det hadde vært godt å sluppet å hele tiden bli minnet på hvordan mitt siste forhold ble avsluttet i hodet mitt. Så mulig det hadde vært en løsning å pratet med noen om det.. om jeg ikke snart føler at jeg mestrer det. Jeg mestrer det fortsatt dårlig i perioder, men jeg skyver det så godt jeg kan bort. Jeg leter ikke etter svar lenger, men jeg kjenner at det er tungt for motivasjonen min, og troen min.

 

Det er ikke flaut, du er bare deg...den eneste du kan være. De er nok vant til litt av hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke flaut, du er bare deg...den eneste du kan være. De er nok vant til litt av hvert :) 

Det er sant. Jeg bør gjerne prate med noen om det, for det kan plage meg en del iblant. De tunge følelsene kan komme iblant. Har hatt en veldig fin tid etter at jeg sluttet å surfe opp eksen. Det hjalp å slutte med det. Men i dag fikk jeg en tung dag der jeg følte meg sint over hvordan han avsluttet med meg igjen. Fordi jeg sliter jo med å gå videre å treffe andre etter det. Men kan mulig hjelpe å prate med noen om det i håp om å klare å slutte å få slike dager. Jeg skal aldri surfe han opp igjen. Skal aldri lete etter svarene som jeg lurte på . Men må jobbe med meg selv :) . Takker for råd og innspill. 

Kontakter man en psykolog direkte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det er sant. Jeg bør gjerne prate med noen om det, for det kan plage meg en del iblant. De tunge følelsene kan komme iblant. Har hatt en veldig fin tid etter at jeg sluttet å surfe opp eksen. Det hjalp å slutte med det. Men i dag fikk jeg en tung dag der jeg følte meg sint over hvordan han avsluttet med meg igjen. Fordi jeg sliter jo med å gå videre å treffe andre etter det. Men kan mulig hjelpe å prate med noen om det i håp om å klare å slutte å få slike dager. Jeg skal aldri surfe han opp igjen. Skal aldri lete etter svarene som jeg lurte på . Men må jobbe med meg selv :) . Takker for råd og innspill. 

Kontakter man en psykolog direkte? 

Det er bra du har sluttet å lete opp ting om han, det er jo å strø salt i såret. Godt du klarer det. :) 

Du må ha henvisning fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er bra du har sluttet å lete opp ting om han, det er jo å strø salt i såret. Godt du klarer det. :) 

Du må ha henvisning fra lege.

Det er sant stjernestøv. Jeg strødde jo salt i såret hele tiden.. flere ganger for dagen. Jeg så på facebooken hans, så på instragram til eksen hans og ser plutselig jakken hans på bildet osv... og leste at de var på tur osv. Og så så jeg at han samtidig sitter å trykker likes på mange norske kvinner i byen samtidig som han møter hun fra Sverige osv. Itillegg så leser jeg gamle innlegg på en profil om meg som han hadde skrevet.. og ser at han skriver mye teite innlegg, og så blir jeg bare rett og slett forbanna hele tiden. Så det er faktisk bra at jeg holder unna :) . 

Jeg skal ta det opp med lege. Håper at legen hører på meg da... for han sa tidligere at han trodde at jeg mestret psykiske ting bra, og at han trodde at jeg taklet ting godt uten videre hjelp, men må forsøke på nytt dersom jeg skal gå rundt å ha det sånn. Det hjelper isåfall det du sier: ikke lese om han, ikke søke han opp for det er som du sier å strø salt i et sår som man ønsker skal gro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er sant stjernestøv. Jeg strødde jo salt i såret hele tiden.. flere ganger for dagen. Jeg så på facebooken hans, så på instragram til eksen hans og ser plutselig jakken hans på bildet osv... og leste at de var på tur osv. Og så så jeg at han samtidig sitter å trykker likes på mange norske kvinner i byen samtidig som han møter hun fra Sverige osv. Itillegg så leser jeg gamle innlegg på en profil om meg som han hadde skrevet.. og ser at han skriver mye teite innlegg, og så blir jeg bare rett og slett forbanna hele tiden. Så det er faktisk bra at jeg holder unna :) . 

Jeg skal ta det opp med lege. Håper at legen hører på meg da... for han sa tidligere at han trodde at jeg mestret psykiske ting bra, og at han trodde at jeg taklet ting godt uten videre hjelp, men må forsøke på nytt dersom jeg skal gå rundt å ha det sånn. Det hjelper isåfall det du sier: ikke lese om han, ikke søke han opp for det er som du sier å strø salt i et sår som man ønsker skal gro :) 

Nei det var ikke bra at du holdt på på den måten,godt du skjermer deg selv fra det. Forstår jo at det kan være fristende, men det gjør deg bare vondt. 

Du må ha lykke til hos legen :) Håper han tar deg på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bra du har sluttet å lete opp ting om han, det er jo å strø salt i såret. Godt du klarer det. :) 

Du må ha henvisning fra lege.

Akkurat dette du skriver her: jeg er så utrolig glad for at jeg har klart det. Jeg var helt hekta på å måtte finne ut. Jeg har klart å løsrive meg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det var ikke bra at du holdt på på den måten,godt du skjermer deg selv fra det. Forstår jo at det kan være fristende, men det gjør deg bare vondt. 

Du må ha lykke til hos legen :) Håper han tar deg på alvor. 

Ja jeg må nok ta det opp med legen for det plager meg veldig iblant. Jeg må jo forsøke å finne roen i meg selv, og klare å få sinne og frustrasjon og alt bort. Iblant er jeg rasende over måten han har behandlet meg. Men jeg forsøker å late som om han ikke fins. Det er det beste :) Og jeg er virkelig stolt over at jeg klarer å la vær å surfe han opp nå. Det er mye bedre og det er lurt i en sånn situasjon og unngå alt det. Samme hvor nyskjerrig man kan bli for å finne svar. Har nå klart det i en uke og tre dager. Jeg teller ned. Rekord. Har ikke klart det så lenge før. Han er en stor drittsekk iallefall!. Makan til en oppførsel på han. Var ikke rart jeg var nyskjerrig. 

Takk for det :) . Alt skal ordne seg!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja jeg må nok ta det opp med legen for det plager meg veldig iblant. Jeg må jo forsøke å finne roen i meg selv, og klare å få sinne og frustrasjon og alt bort. Iblant er jeg rasende over måten han har behandlet meg. Men jeg forsøker å late som om han ikke fins. Det er det beste :) Og jeg er virkelig stolt over at jeg klarer å la vær å surfe han opp nå. Det er mye bedre og det er lurt i en sånn situasjon og unngå alt det. Samme hvor nyskjerrig man kan bli for å finne svar. Har nå klart det i en uke og tre dager. Jeg teller ned. Rekord. Har ikke klart det så lenge før. 

Takk for det :) . Alt skal ordne seg!. 

Det er bra :) 

Ja alt skal ordne seg for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er bra :) 

Ja alt skal ordne seg for deg :) 

Takk :) Ja, det skal det. Alt skal bli bra :) . Gjelder å finne frem alt av positive tanker og ikke dyppe seg selv ned i det negative som man har erfart osv. :) . Er rart med det. : vi lever her og nå, men lett å føle ryggsekken er litt tung når man går på livets vei iblant. Men alt må bare bli bra!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Takk :) Ja, det skal det. Alt skal bli bra :) . Gjelder å finne frem alt av positive tanker og ikke dyppe seg selv ned i det negative som man har erfart osv. :) . Er rart med det. : vi lever her og nå, men lett å føle ryggsekken er litt tung når man går på livets vei iblant. Men alt må bare bli bra!. 

Ja vi har alle våre opp og nedturer, det er sånn å være menneske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vi har alle våre opp og nedturer, det er sånn å være menneske :) 

Det er sant. Og følelser kan spille oss et puss iblant. Vi blir litt stresset av disse følelsene, men men vi skal jo være glad for å eie følelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja det er det. :) . Jeg synes mine problemer er litt flaue... altså at jeg sitter som 40 åring og gnåler over fortid og kjærligheten osv... Men det er vel for en grunn at de sa en gang til meg at de fleste som havnet innen psykriatrien var faktisk folk som hadde vært gjennom et vondt brudd. 

Og det er vel ikke helt unormalt at hjernen går på repeat i alle situasjoner og  det hadde vært godt å sluppet å hele tiden bli minnet på hvordan mitt siste forhold ble avsluttet i hodet mitt. Så mulig det hadde vært en løsning å pratet med noen om det.. om jeg ikke snart føler at jeg mestrer det. Jeg mestrer det fortsatt dårlig i perioder, men jeg skyver det så godt jeg kan bort. Jeg leter ikke etter svar lenger, men jeg kjenner at det er tungt for motivasjonen min, og troen min.

 

Hei :)

Må bare få si at du må være feilinformert. Jeg vet ikke hvem "de" er, men det er ikke tilfelle at de fleste pasienter innenfor psykiatrien har havnet der pga et brudd. Heller tvert om. De færreste havner i psykiatrien pga et brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ColaZero skrev:

Hei :)

Må bare få si at du må være feilinformert. Jeg vet ikke hvem "de" er, men det er ikke tilfelle at de fleste pasienter innenfor psykiatrien har havnet der pga et brudd. Heller tvert om. De færreste havner i psykiatrien pga et brudd.

okey jeg var en gang innlagt for 17 år siden, og da fikk jeg høre av psykriatere at de fleste var der pga brudd. Jeg var der ikke pga brudd, men de sa at det var ganske vanlig at folk var der pga brudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mina1 skrev:

okey jeg var en gang innlagt for 17 år siden, og da fikk jeg høre av psykriatere at de fleste var der pga brudd. Jeg var der ikke pga brudd, men de sa at det var ganske vanlig at folk var der pga brudd. 

Så rart at dere pratet om at de fleste der var innlagt pga brudd når ikke det var din problemstilling. 

Jeg har aldri i min tid hørt om noe lignende. En hel avdeling for pasienter som var innlagt pga et brudd? Jeg tror nesten jeg er nødt til å si at du må ha hørt feil. Eller at du ikke vil skrive om hvordan hele denne historien og innleggelsen din egentlig var. Og det er helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, ColaZero skrev:

Så rart at dere pratet om at de fleste der var innlagt pga brudd når ikke det var din problemstilling. 

Jeg har aldri i min tid hørt om noe lignende. En hel avdeling for pasienter som var innlagt pga et brudd? Jeg tror nesten jeg er nødt til å si at du må ha hørt feil. Eller at du ikke vil skrive om hvordan hele denne historien og innleggelsen din egentlig var. Og det er helt greit!

Jeg fikk tråden tilsendt av en anonym person som kallte seg DOL på et annet forum på nettet så tydeligvis er det en eller annen stalker som følger med tråden. Så jeg stopper å kommentere mer i denne tråden. 

Jeg vil derfor ikke gi mer kommentarer i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg fikk tråden tilsendt av en anonym person som kallte seg DOL på et annet forum på nettet så tydeligvis er det en eller annen stalker som følger med tråden. Så jeg stopper å kommentere mer i denne tråden. 

Jeg vil derfor ikke gi mer kommentarer i denne tråden :)

Helt greit at du ikke vil skrive mer om dette. Full forståelse for det.

Men hva i all verden betyr alt det andre om anonym person som sender deg tråden og stalker tråden? Og kaller seg DOL på et annet forum? Hadde vært fint om du forklarer dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ColaZero skrev:

Helt greit at du ikke vil skrive mer om dette. Full forståelse for det.

Men hva i all verden betyr alt det andre om anonym person som sender deg tråden og stalker tråden? Og kaller seg DOL på et annet forum? Hadde vært fint om du forklarer dette.

 

Flott :)

Var på et chatforum hvor jeg av og til sitter å skriver med folk. Plutselig så var det en bruker som lå denne tråden inn på fellesen. Altså hvor ca 40 brukere var pålogget. Vedkommende hadde et nick med navn DOL . Jeg ble helt paff siden dette var en tråd opprettet av meg, og siden nicket var DOL .. Har opplevd det samme tidligere men ikke at noe ved dette forumet ble lagt link til. Den gangen vet jeg hvem som gjorde det. Vedkommende letet etter alt han kunne finne om meg på nettet den gangen. Men trodde ikke noen holdt på slik nå.  Så jepp jeg stopper å skrive om dette emnet. Vedkommende er ekspert på å lete og kjenne igjen skrivemåten min. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Flott :)

Var på et chatforum hvor jeg av og til sitter å skriver med folk. Plutselig så var det en bruker som lå denne tråden inn på fellesen. Altså hvor ca 40 brukere var pålogget. Vedkommende hadde et nick med navn DOL . Jeg ble helt paff siden dette var en tråd opprettet av meg, og siden nicket var DOL .. Har opplevd det samme tidligere men ikke på at noe ved dette forumet ble lagt link til. Den gangen vet jeg hvem som gjorde det. 

Så du ble gjenkjent herfra? Ja, det er jo lite kjekt. Kanskje du bør skrive litt mindre detaljert så du ikke blir så lett gjenkjent? Uten at det rettferdiggjør det denne vedkommende nå har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...