Gå til innhold

Trening uke 42


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sterkt fraværende i disse trådene i mange uker og har hatt tusen unnskyldninger, ikke noe overskudd eller motivasjon til å trene, men denne uka har jeg i alle fall prøvd å finne litt overskudd og sparke meg selv bak:

fredag - 3 km / 23 min joggetur

søndag - 5,5 km / 1t 6min gåtur i nydelig høstvær

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått trent lett en gang. Har vært en veldig travel uke, har hatt flere avtaler enn jeg egentlig burde. Er på vei opp psykisk også.

Fredag : Styrke 1 1/2 time.

Får være fornøyd med det jeg faktisk får til. Idag har jeg ligget på sofaen til lading:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å skrive om trening, men akkurat denne uka er jeg fornøyd med at jeg har trent så variert!

Mandag: gikk tur på 15 km i skogen, mye oppover. 

Tirsdag: Svømte en time og gikk 15 km (til og fra buss og til og fra møter...)

Onsdag: Gikk 10 km

Torsdag: Gikk 11 km

Fredag: Red en time og gikk 10 km

Lørdag: En styrkeøkt hjemme på 40 min og gikk 6 km. 

Søndag. En time spinning (hvorav ca 20 min var styrketråkk).  

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gå/joggeturer. Burde fått til en tredje, men dessverre...

Håper jeg har noe å rapportere om en uke. Gruer meg til tøff uke og ser bare frem til ny helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg har to gå/joggeturer. Burde fått til en tredje, men dessverre...

Håper jeg har noe å rapportere om en uke. Gruer meg til tøff uke og ser bare frem til ny helg.

Det er en kjip følelse allerede søndag å vente på neste helg:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Det er en kjip følelse allerede søndag å vente på neste helg:-( 

Ja, veldig😞 Hjelper ikke å sove elendig heller og bare drømme om det som kommer😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg er tydeligvis veldig rutinemenneske, for jeg logger omtrent det samme hver uke:

2x styrketrening

2x joggetur, hver på 10 km. Den ene var rolig, og den andre var nesten så fort jeg klarer. Forskjellen blir bare  2-3 minutter, men sånn er det jo.

Det med styrketreningen er en avtale med en annen, så det blir fast rutine så lenge vi holder ut. Jeg har blitt veldig fiksert på at jeg skal jogge minst 2x per uke, så det presser jeg inn uansett. Det blir litt på samme måte som at jeg må pusse tenner før jeg legger meg. Det føles veldig feil å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er tydeligvis veldig rutinemenneske, for jeg logger omtrent det samme hver uke:

2x styrketrening

2x joggetur, hver på 10 km. Den ene var rolig, og den andre var nesten så fort jeg klarer. Forskjellen blir bare  2-3 minutter, men sånn er det jo.

Det med styrketreningen er en avtale med en annen, så det blir fast rutine så lenge vi holder ut. Jeg har blitt veldig fiksert på at jeg skal jogge minst 2x per uke, så det presser jeg inn uansett. Det blir litt på samme måte som at jeg må pusse tenner før jeg legger meg. Det føles veldig feil å la være.

Smart. Jeg skal forsøke å presse litt mer inn treningen denne uken. Jeg har ganske dårlige arbeidstider denne uken, hvor jeg jobber på kvelden uken gjennom, men jeg skal forsøke allikevel å presse inn litt trening.  Målet er å holde treningen vedlike gjennom vinteren uten å gå i dvale i mange måneder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tre turer på treningssenteret, hver gang ca. 25 min. oppvarming/intervall og ca 45 min. styrke.

 

I helgen ble det to turer i skogen på totalt 35.000 skritt.

 

Absolutt en bra uke, men trenger noe mer kondisjonstrening. Så i dag skal jeg på spinning intervall :o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Hadde tre turer på treningssenteret, hver gang ca. 25 min. oppvarming/intervall og ca 45 min. styrke.

 

I helgen ble det to turer i skogen på totalt 35.000 skritt.

 

Absolutt en bra uke, men trenger noe mer kondisjonstrening. Så i dag skal jeg på spinning intervall :o.

Kjempeflink å trene. Trener jo mer enn meg jo. Jeg er veldig fornøyd med å klare å gjennomføre tre treninger på en uke :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Kjempeflink å trene. Trener jo mer enn meg jo. Jeg er veldig fornøyd med å klare å gjennomføre tre treninger på en uke :) . 

Jeg synes det er en luksus å trene og ikke noe jeg er "flink" som gjør. Ofte er det andre ting som må prioriteres, jobb, barn (lekser/kjøring) eller gamle foreldre, så trening er bare egentid og ren luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes det er en luksus å trene og ikke noe jeg er "flink" som gjør. Ofte er det andre ting som må prioriteres, jobb, barn (lekser/kjøring) eller gamle foreldre, så trening er bare egentid og ren luksus.

Det er sant. Men det er derfor jeg ikke får trent. Jeg har en jobb som er på ugunstige tider, og dermed så blir det slik at jeg får problemer å kombinere treningen med den iblant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xtra skrev:

Jeg synes det er en luksus å trene og ikke noe jeg er "flink" som gjør. Ofte er det andre ting som må prioriteres, jobb, barn (lekser/kjøring) eller gamle foreldre, så trening er bare egentid og ren luksus.

Akkurat sånn tenker jeg også! Blir nesten litt irritert når folk sier at jeg er flink. Hverdagen er så hektisk, så jeg synes det er skikkelig luksustid å få trent eller ta en lang tur i skogen. Eller gå i svømmehallen.... det er lenge siden nå... Jeg synes jeg er HELDIG de dagene jeg får til å trene. Hadde jeg kunne velge helt selv (uten å måtte ta andre hensyn, noe som selvsagt er helt hypotetisk), så ville jeg gjerne ha trent på en eller annen måte hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik var min uke:

Mandag: Syklet frem og tilbake til jobb - 14,4 km

Onsdag: Gikk lang tur i skogen for å hente bilen på verksted. Moro! Valgte absolutt ikke raskeste vei. Fant en knallfin ny løype med flott utsikt. 9,5 km

Lørdag: Gikk 2,6 km

Søndag: Løp 6,4 km, med ny rekord på 5 km :D 31 minutter ble det! Gøy! Jeg har jo løpt lenger og ikke fokusert noe særlig på å løpe 5 km fort, men ville prøve det nå, og slo den gamle rekorden min med 2,5 minutt :-)

Ble ikke så voldsomt med trening, men greit nok.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Xtra skrev:

Jeg synes det er en luksus å trene og ikke noe jeg er "flink" som gjør. Ofte er det andre ting som må prioriteres, jobb, barn (lekser/kjøring) eller gamle foreldre, så trening er bare egentid og ren luksus.

Jeg er ikke 100% enig. Det er mer fristende å sette seg i en varm buss enn å sykle til jobb, særlig hvis det er mørkt og vått. Det er også mer fristende å sove lenge enn å trene før jobb. Det skal litt selvdisiplin til noen ganger. 

På en søndag i solskinn er det ren luksus å ta en tur:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, påskelilje skrev:

Slik var min uke:

Søndag: Løp 6,4 km, med ny rekord på 5 km :D 31 minutter ble det! Gøy! Jeg har jo løpt lenger og ikke fokusert noe særlig på å løpe 5 km fort, men ville prøve det nå, og slo den gamle rekorden min med 2,5 minutt :-) 

Du har kanskje enda noe å gå på når du kan forbedre rekorden såpass?

Kanskje  du slår rekorden igjen om ikke så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Akkurat sånn tenker jeg også! Blir nesten litt irritert når folk sier at jeg er flink. Hverdagen er så hektisk, så jeg synes det er skikkelig luksustid å få trent eller ta en lang tur i skogen. Eller gå i svømmehallen.... det er lenge siden nå... Jeg synes jeg er HELDIG de dagene jeg får til å trene. Hadde jeg kunne velge helt selv (uten å måtte ta andre hensyn, noe som selvsagt er helt hypotetisk), så ville jeg gjerne ha trent på en eller annen måte hver eneste dag :)

Det er det å sitte av tid til det. Da sier jeg at man er flink. Fordi det er ikke lett i disse dager alltid å få satt tiden av til å trene. Jeg har ikke mye tid for hendene på fritiden egentlig. Men prioriterer å trene fremfor å gjøre andre ting gjerne. For det tar litt tid med treningen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Slik var min uke:

Mandag: Syklet frem og tilbake til jobb - 14,4 km

Onsdag: Gikk lang tur i skogen for å hente bilen på verksted. Moro! Valgte absolutt ikke raskeste vei. Fant en knallfin ny løype med flott utsikt. 9,5 km

Lørdag: Gikk 2,6 km

Søndag: Løp 6,4 km, med ny rekord på 5 km :D 31 minutter ble det! Gøy! Jeg har jo løpt lenger og ikke fokusert noe særlig på å løpe 5 km fort, men ville prøve det nå, og slo den gamle rekorden min med 2,5 minutt :-)

Ble ikke så voldsomt med trening, men greit nok.

Tror jeg bruker ganske lang tid på 6.4 km i dag.... Bruker nok lengre tid enn deg tenker jeg. Har ikke tatt tiden :) Jeg har heller ikke tatt tiden på 5 kilometere nå. For nå løper jeg ganske langt. Men da jeg var yngre løp jeg veldig mye 5 kilometre. Løp 5 kilometer på 18 - 20 minutter. Kom ann på løypen. Vet at det er en ganske bra tid, og at det klarer jeg aldri igjen. Jeg er mye eldre nå og tider forandrer seg. 5 km er sprint for meg i dag.. Litt vel kort... ;) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har heller ikke deltatt på lenge,  men gjør jo stort sett det samme hver uke. Trening på Evo i går og trening på Evo i dag. I morgen blir det også trening på Evo, men resten av uka er ikke bestemt enda. Skal på hyttetur i helga og regner med det blir en liten tur i skogen i hvert fall. 

Ps. Kanskje jeg bør få med at jeg går 9 etasjer med trapper også hver dag. Unntaket er hvis jeg bærer tunge handleposer. Da tar jeg heis. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er ikke 100% enig. Det er mer fristende å sette seg i en varm buss enn å sykle til jobb, særlig hvis det er mørkt og vått. Det er også mer fristende å sove lenge enn å trene før jobb. Det skal litt selvdisiplin til noen ganger. 

På en søndag i solskinn er det ren luksus å ta en tur:) 

Skjønner hva du mener; jeg hverken sykler til jobb (lenger) eller trener før jobb. Er litt bedagelig sånn, syklingen ble oppgitt fordi det både ble farlig (flere nesten-ulykker) og sltsom/tungvint. Får stadig for lite søvn og for lite tid på jobb, så å stå opp tidlig for å trene er ganske utelukket.

 

På kveldene derimot er det mange nødvendige ting som skal gjøres, og jeg kunne nok gjort mer, men jeg prioriterer altså ofte trening. Helse til trening har jeg også, det har jeg ikke bestandig hatt. Luksus! ;). 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...