Gå til innhold

Smerter rygg og bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt sterke smerter i overkroppen, unntatt armene, i de siste fire månedene. På grunn av alderen min har legen min fortalt meg at smertene mine sannsynligvis skyldes muskulære knuter eller spenninger.

Jeg synes likevel at det er mye som taler for at smertene ikke skyldes muskulære spenninger eller knuter:

1. Smertene dukket opp akutt i juli, uten en forutgående fysisk aktivitet som kan ha forårsaket dem.

2. Smertene er tilstede hele dagen, hver dag.

3. Smertene er så og si uavhengige av posisjon, aktivitet og berøring.

4. Smertene har ikke blitt bedre på tross av ukentlig massasje i 6 uker og behandling hos kiropraktor i 3 uker.

5. Smertene er såpass sterke at de forstyrrer meg i alle vanlige aktiviteter.

I tillegg til dette har jeg opplevd en forverring av smertene ved bruk av Prednisolon, hvilket kan tyde på at smertene ikke skyldes en ikke-infeksiøs betennelse.

Smertene er bankende, brennende og klemmende. Har i tillegg tung pust og generelt nedsatt almenntilstand. Sliter med å konsentrere meg og å få sove på grunn av smertene. De påvirker også pusten min, i den forstand at jeg holder pusten eller puster kort og anstrengt grunn av smertene. Har en del frysninger, er blek, svak og sliten, av og til svimmel og av og til uregelmessig hjerterytme. Disse symptomene virker å komme i forbindelse med sterkere smerter.

Hva annet kan forårsake kontinuerlige smerter i ryggen som varer i 4 måneder?

 

Anonymkode: 3046a...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har hatt sterke smerter i overkroppen, unntatt armene, i de siste fire månedene. På grunn av alderen min har legen min fortalt meg at smertene mine sannsynligvis skyldes muskulære knuter eller spenninger.

Jeg synes likevel at det er mye som taler for at smertene ikke skyldes muskulære spenninger eller knuter:

1. Smertene dukket opp akutt i juli, uten en forutgående fysisk aktivitet som kan ha forårsaket dem.

2. Smertene er tilstede hele dagen, hver dag.

3. Smertene er så og si uavhengige av posisjon, aktivitet og berøring.

4. Smertene har ikke blitt bedre på tross av ukentlig massasje i 6 uker og behandling hos kiropraktor i 3 uker.

5. Smertene er såpass sterke at de forstyrrer meg i alle vanlige aktiviteter.

I tillegg til dette har jeg opplevd en forverring av smertene ved bruk av Prednisolon, hvilket kan tyde på at smertene ikke skyldes en ikke-infeksiøs betennelse.

Smertene er bankende, brennende og klemmende. Har i tillegg tung pust og generelt nedsatt almenntilstand. Sliter med å konsentrere meg og å få sove på grunn av smertene. De påvirker også pusten min, i den forstand at jeg holder pusten eller puster kort og anstrengt grunn av smertene. Har en del frysninger, er blek, svak og sliten, av og til svimmel og av og til uregelmessig hjerterytme. Disse symptomene virker å komme i forbindelse med sterkere smerter.

Hva annet kan forårsake kontinuerlige smerter i ryggen som varer i 4 måneder?

Anonymkode: 3046a...b77

Kan ikke si noe annet enn at dette er grunnlag for ytterligere utredning, spesielt med tanke på det du sier om tung pust og nedsatt allmenntilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...