Gå til innhold

Våknet med intense smerter i mage og underliv


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ekkel opplevelse i morges. Jeg er litt bedre etter å ha gått litt og sittet meg ned i sofaen. 

Jeg sov og drømte ganske mye. Hadde mareritt. Plutselig så våkner jeg og har sterke smerter i nedre del av magen pluss at jeg føler meg betent nedentil. Kjempeubehagelig. Jeg ble ganske redd. Er jo singel og da begynte jeg å tenke på : "hjelp , tenk om jeg er alvorlig syk nå og tenk om jeg ikke klarer å tilkalle hjelp alene. Smertene var så ekstreme at jeg følte at jeg ikke kunne prate og hadde nok med smertene. Var svært kvalm itilegg. Og ekstremt vondt i ryggen.  Men etter litt bevegelse er jeg mye bedre og kom på at jeg spiste mye taco før jeg lå meg sent i går. 

Kan dette være luftsmerter? Jeg tror det selv om smertene kjennes helt forferdelig.  Eller skyldes det jeg har spist før leggetid? Normalt å bli så redd dersom man våkner til intense smerter? Dette var helt intenst... men utrolig nok virker de til å roe seg ned. Og jeg tror jeg blir bedre og bedre. Men var skremmende... Og vet jeg har stresset mye og kanskje plagene kom av stress og feil mat. 

Helt utrolig hvor vondt "uskyldige smerter" kan gjøre på kroppen. 

Råder dere til : aldri taco før leggetid.... Og ikke stresse... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg hadde en ekkel opplevelse i morges. Jeg er litt bedre etter å ha gått litt og sittet meg ned i sofaen. 

Jeg sov og drømte ganske mye. Hadde mareritt. Plutselig så våkner jeg og har sterke smerter i nedre del av magen pluss at jeg føler meg betent nedentil. Kjempeubehagelig. Jeg ble ganske redd. Er jo singel og da begynte jeg å tenke på : "hjelp , tenk om jeg er alvorlig syk nå og tenk om jeg ikke klarer å tilkalle hjelp alene. Smertene var så ekstreme at jeg følte at jeg ikke kunne prate og hadde nok med smertene. Var svært kvalm itilegg. Og ekstremt vondt i ryggen.  Men etter litt bevegelse er jeg mye bedre og kom på at jeg spiste mye taco før jeg lå meg sent i går. 

Kan dette være luftsmerter? Jeg tror det selv om smertene kjennes helt forferdelig.  Eller skyldes det jeg har spist før leggetid? Normalt å bli så redd dersom man våkner til intense smerter? Dette var helt intenst... men utrolig nok virker de til å roe seg ned. Og jeg tror jeg blir bedre og bedre. Men var skremmende... Og vet jeg har stresset mye og kanskje plagene kom av stress og feil mat. 

Helt utrolig hvor vondt "uskyldige smerter" kan gjøre på kroppen. 

Råder dere til : aldri taco før leggetid.... Og ikke stresse... 

Luftsmerter kan utvilsomt være ganske smertefullt men heldigvis går det over etter ikke så lang tid. :- )

Anonymkode: e68f3...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke har skjedd før og gikk over av seg selv, så er det nok ikke så mye å bry seg om. Skulle det gjenta seg får du gjøre en ny vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luftsmerter kan utvilsomt være ganske smertefullt men heldigvis går det over etter ikke så lang tid. :- )

Anonymkode: e68f3...5fc

Det var helt forferdelig. Kjente meg betent i endetarmsåpningen, og innover... bare å være borti der så følte jeg et spreng.  Altså følte det som en betennelse og at magen skulle eksplodere og at alle tarmene og organene skulle svikte og sprenges og ødelegges fullstendig.. så vondt var det... ... Itillegg så måtte jeg ikke på toalettet... Jeg fikk bare helt intenst med magesmerter, og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg for det var så vondt.. og jeg fikk ikke pause. Dette varte i to timer i morges. Jeg måtte gå litt.. nyttet ikke å ligge for da følte jeg at jeg ikke fikk puste...pga smertene. Og så forsøkte jeg å sitte i sofaen.. men da følte jeg det som en betennelse når jeg satt fra endetarmen og innover.. itillegg var jeg ufattelig kvalm... holdt på å spy hele tiden.. . Fy det var vondt, og så lå jeg meg sidelengs halvt sittende i sofaen, og drakk litt vann, og tilslutt så ble jeg bedre og bedre. Tror at luftsmerter kan virke veldig dramatiske når de står på. Dette virket helt intenst men det gikk over. Kjenner det litt ennå, men mye bedre. Mulig pga taco før jeg lå meg i går, pluss så hadde jeg veldig så mareritt i natt . 

10 minutter siden, Caprioli skrev:

Så lenge det ikke har skjedd før og gikk over av seg selv, så er det nok ikke så mye å bry seg om. Skulle det gjenta seg får du gjøre en ny vurdering.

Det er sant. Jeg er glad det gikk over. Jeg trodde alldeles at jeg hadde fått akutt tarmslyng eller noe sånnt. Men nå er jeg langt bedre. Men det var virkelig ekkelt å våkne opp på den måten. Det kom så brått. 

Er iallefall lykkelig med at de sterke smertene ga seg. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...