Gå til innhold

Eksen vil ha meg tilbake


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, laban skrev:

Er du med i en budrunde? La ham gå videre på lista, du.

Jeg tror at han kun vil ha meg i nød. Nei jeg gidder det ikke. Jeg tror jo at han er en psykopat.. Nei det funker ikke. Denne gangen fikk jeg nok. Var så grusom behandling jeg fikk at nei jeg vil ikke oppleve det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror ikke det er så enkelt, men jeg tenker det er store fakter med lite substans.

En annen fiks liten detalj fra McDrama: Hvorfor gir ham deg en tidsfrist til 11 i morgen? Har han flere tilbud på hånden eller er det bare en måte å være dramatisk?

Han pleide å gi meg en tidsfrist på 5 minutter og sånn... Denne gangen gir han meg lenger enn han pleier. Han skulle alltid styre når ting passet seg inn for han osv. 

Jeg fatter ikke hvorfor han tar til tårene iblant, for han har jo sagt til politiet at han ikke følte seg forelsket i meg og at han ikke ville vite av meg... Jeg forstår ikke det, men ene gangen så gråt han og så ville han trøste meg for jeg gråt og så endte det i sex og han løp ut døren og sa at han ikke ville vite av meg.... men hvorfor gråte ... og si at han er glad i meg når han gjør sånnt? Nei vet du hva: jeg forstår meg ikke på menn! 

Han har påstått at han fikk ikke til å spise og gråt mye hver gang vi brøt kontakten fordi han brydde seg så mye om meg... Men var jo han som ville bryte.. Nei vet du hva : jeg forstår ingenting. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mina1 skrev:

Han pleide å gi meg en tidsfrist på 5 minutter og sånn... Denne gangen gir han meg lenger enn han pleier. Han skulle alltid styre når ting passet seg inn for han osv. 

Jeg fatter ikke hvorfor han tar til tårene iblant, for han har jo sagt til politiet at han ikke følte seg forelsket i meg og at han ikke ville vite av meg... Jeg forstår ikke det, men ene gangen så gråt han og så ville han trøste meg for jeg gråt og så endte det i sex og han løp ut døren og sa at han ikke ville vite av meg.... men hvorfor gråte ... og si at han er glad i meg når han gjør sånnt? Nei vet du hva: jeg forstår meg ikke på menn! 

Han har påstått at han fikk ikke til å spise og gråt mye hver gang vi brøt kontakten fordi han brydde seg så mye om meg... Men var jo han som ville bryte.. Nei vet du hva : jeg forstår ingenting. 

Han lyver og manipulerer, er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, gråstein skrev:

Han lyver og manipulerer, er det så vanskelig å forstå?

også skylder han løgnene sine på meg.. Han brøt opp sist med å skrive: Du er en patetisk løgner, og vil aldri vite av deg igjen, og det rett etter et hyggelig treff med sex. Jeg ville forsvare det, og begynte å skrive tilbake : hva går dette i ? kan vi ta en prat om dette? osv.. Men han svarte ikke, og bare loggførte og gikk til politiet med loggen. Han kunne i det minste gitt meg en sjanse før han gikk til politi, med å prate litt ut i det minste istedet for å anklage meg for å være patetisk løgner. Men jeg har avslørt han for en rekke løgner før og mulig han projiserer seg selv over på meg. Eller at han tror at jeg er en løgner fordi han selv lyver. Nei jeg er helt forvirret av han, men magefølelsen sier at ovenfor meg er han en psykopat. Kan godt være at han er snill mot andre, men jeg må tenke på hvordan han er ovenfor meg, og hva jeg tror han er osv. 

Jeg må være flink å følge fornuft fremfor å løpe etter han pga det jeg ønsker å tro at han er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 minutter siden, Mina1 skrev:

Han pleide å gi meg en tidsfrist på 5 minutter og sånn... Denne gangen gir han meg lenger enn han pleier. Han skulle alltid styre når ting passet seg inn for han osv. 

Jeg fatter ikke hvorfor han tar til tårene iblant, for han har jo sagt til politiet at han ikke følte seg forelsket i meg og at han ikke ville vite av meg... Jeg forstår ikke det, men ene gangen så gråt han og så ville han trøste meg for jeg gråt og så endte det i sex og han løp ut døren og sa at han ikke ville vite av meg.... men hvorfor gråte ... og si at han er glad i meg når han gjør sånnt? Nei vet du hva: jeg forstår meg ikke på menn! 

Han har påstått at han fikk ikke til å spise og gråt mye hver gang vi brøt kontakten fordi han brydde seg så mye om meg... Men var jo han som ville bryte.. Nei vet du hva : jeg forstår ingenting. 

Det er bra du har lært og ikke går på:)

Jeg forstår at det kan være fristende nør du har vært ensom så lenge. Du har linket til et foredrag, "Hekta"  av Sissel Gran. Jeg har sett det, og tror det passer veldig bra på deg. Man kan bli desperat og fiksert nettopp av at noen er uforutsigbare, av og på så man hele tiden må gjøre seg fortjent til litt kjærlighet. 

Du får være modig nok til å si nei. Ta sjansen på at det ligger bedre muligheter for deg der ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er bra du har lært og ikke går på:)

Jeg forstår at det kan være fristende nør du har vært ensom så lenge. Du har linket til et foredrag, "Hekta"  av Sissel Gran. Jeg har sett det, og tror det passer veldig bra på deg. Man kan bli desperat og fiksert nettopp av at noen er uforutsigbare, av og på så man hele tiden må gjøre seg fortjent til litt kjærlighet. 

Du får være modig nok til å si nei. Ta sjansen på at det ligger bedre muligheter for deg der ute. 

Jeg kjente meg veldig igjen i det å være hekta i Sissel Grans bok, og har sett dokumentarer av henne på you tube. Hun beskriver hva som skjedde med meg i relasjon til han.  Men årsaken til at jeg slet ekstra var hans forvirrende adferd, og at han dumpet meg om en annen. Itillegg tenner han på å slå hardt slik at jeg fikk blåmerker osv. . Og jeg trodde at han gjorde det pga sterke følelser for meg. Men jeg vet ikke om det er andre årsaker til det. Jeg ble helt forvirret av hele relasjonen. Det at han gjorde seg utilgjengelig og begynte å ignorere meg gjorde ikke ting bedre. Det gjorde meg enda mer forvirret. Og det at han kallte meg patetisk løgner, når jeg selv trodde at jeg ble bedratt av han med denne eksen hans som han traff fra hjembygda gjorde meg bare enda mer forvirret. hva skjer egentlig osv? Han har jo gått att og frem veldig mye for så å stille seg helt taus på nytt og på nytt... og det med den tause muren , pluss fiendskap iistedet for å prate ut der og da, synes jeg var veldig forvirrende...Så jepp jeg får lese mer hva Sissel Gran skriver og tenke på hva som er bra for meg , og hva som ikke er. 

Var veldig lett pga hans forvirrende adferd å tenke på at han ville ikke sette en strek med konflikt. Alt kan reddes osv, og så gikk jeg alltid på vent, tross politiet. For han har anmeldt meg før, for så å komme tilbake, og så anmelde meg på nytt osv. . Men for to uker siden så stoppet jeg å tro at han ville komme tilbake, og sluttet å surfe han opp. Men dette har vært en forvirrende situasjon uten sidestykke for meg. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Sist gang han kom tilbake hadde han gjort akkurat det samme ja... så det fins mange som er sånn? Huff.. det var ganske vondt å oppleve det. For sist han kom tilbake så angret jeg så sinnsykt, for da ble det bare enda verre fordi han oppførte seg enda mer ubehagelig med å da begynne å slå andre damer i ansiktet på meg på et forum vi begge var på... Mens han ignorerte meg på nytt... Og jeg er redd at han gjør det samme for tredje gang nå.... 

Det stemmer det du sa: jeg opplevde det mønsteret sist gang han kom tilbake... Men da ville han treffe meg igjen etter 3 måneder med "fiendskap". .. Han ville ikke bli venner igjen med meg før jeg møtte han igjen og hadde sex med han den gangen. 

Dette sier du i samme tråd som du skriver at han har et godt hjerte. 

Jeg kjøper ikke denne historien. 

Anonymkode: d2067...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg kjente meg veldig igjen i det å være hekta i Sissel Grans bok, og har sett dokumentarer av henne på you tube. Hun beskriver hva som skjedde med meg i relasjon til han.  Men årsaken til at jeg slet ekstra var hans forvirrende adferd, og at han dumpet meg om en annen. Itillegg tenner han på å slå hardt slik at jeg fikk blåmerker osv. . Og jeg trodde at han gjorde det pga sterke følelser for meg. Men jeg vet ikke om det er andre årsaker til det. Jeg ble helt forvirret av hele relasjonen. Det at han gjorde seg utilgjengelig og begynte å ignorere meg gjorde ikke ting bedre. Det gjorde meg enda mer forvirret. Og det at han kallte meg patetisk løgner, når jeg selv trodde at jeg ble bedratt av han med denne eksen hans som han traff fra hjembygda gjorde meg bare enda mer forvirret. hva skjer egentlig osv? Han har jo gått att og frem veldig mye for så å stille seg helt taus på nytt og på nytt... og det med den tause muren , pluss fiendskap iistedet for å prate ut der og da, synes jeg var veldig forvirrende...Så jepp jeg får lese mer hva Sissel Gran skriver og tenke på hva som er bra for meg , og hva som ikke er. 

 

Du er ikke alene om det. Et poeng i foredraget hennes er at hjernen av en eller annen grunn kan blande frykt og utrygghet med spenning og og forelskelse. Dessuten: Når man blir sulteforet på respekt og kjærlighet kan man bli ekstra desperat etter det, sånn som du ble desperat etter en verdig avslutning. Kvinner forelsker seg noen ganger i menn de egentlig ikke kan fordra, i følge Gran. Det er ikke sikkert mennene manipulerer med vilje engang. Noen er bare naturlig ustabile. 

Det kan være veldig skadelige forhold, som for Nora i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Du er ikke alene om det. Et poeng i foredraget hennes er at hjernen av en eller annen grunn kan blande frykt og utrygghet med spenning og og forelskelse. Dessuten: Når man blir sulteforet på respekt og kjærlighet kan man bli ekstra desperat etter det, sånn som du ble desperat etter en verdig avslutning. Kvinner forelsker seg noen ganger i menn de egentlig ikke kan fordra, i følge Gran. Det er ikke sikkert mennene manipulerer med vilje engang. Noen er bare naturlig ustabile. 

Det kan være veldig skadelige forhold, som for Nora i boken.

Det er sant. Jeg kunne bli så fly forbanna på han. Og det forstår du gjerne når du hører om hvor dritt jeg ble behandlet, eller lot meg behandle og, for jeg ville jo tro på han,.. men jeg kjente signaler hele veien. Helt fra før jeg møtte han første gangen. Jeg så farer. 

Et eksempel er at jeg aksepterte mer enn jeg ville. Han druste meg hardt med knytteneven opp i skrittet, og siden han tennte på det, så lot jeg han gjøre det. Jeg ble i ettertid redd for at jeg kunne ha pådratt meg skade av slagene for de var så harde, men jeg var selv skyld i å la han gjøre det fordi jeg visste at han tennte på det, og jeg ønsket å tro inni meg at dette betydde kjærlighet til meg. Vet det er sykt. Og i tillegg så løp jeg til ved hver bidige melding han sendte, osv. Men det som sjokkerte var at jeg ble møtt plutselig med ignoranse og taushet rett etter treff osv, og så ville han ikke ha kontakt, og kunne bare skrive stygge ord til meg, og ville ikke høre et ord tilbake. Ba meg akseptere at han ikke ville ha kontakt, men når han gikk på den ubehagelige måten så forstår du sikkert forvirrelsen min med å sende mange mailer... Jeg ble oppgitt om jeg hadde sagt noe feil, om vi kunne diskutere å få slutt på konflikten i det minste...og så sette strek. Altså konfliktskapet gjorde at jeg fikk problemer å gi slipp.. for jeg gikk rundt å bare ventet på at den skulle løses... helt sykt men sant. 

Men leste litt om dette med Nora, men jeg får inntrykk av at min situasjon er mye mer komplisert enn hennes, men samtidig så kjenner jeg meg igjen i Sissel Grans beskrivelse av hvordan en slik relasjon er. Og hvor forvirret man blir. Han er jo av og på, varm og kald, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Gargamel skrev:

Du er ikke alene om det. Et poeng i foredraget hennes er at hjernen av en eller annen grunn kan blande frykt og utrygghet med spenning og og forelskelse. Dessuten: Når man blir sulteforet på respekt og kjærlighet kan man bli ekstra desperat etter det, sånn som du ble desperat etter en verdig avslutning. Kvinner forelsker seg noen ganger i menn de egentlig ikke kan fordra, i følge Gran. Det er ikke sikkert mennene manipulerer med vilje engang. Noen er bare naturlig ustabile. 

Det kan være veldig skadelige forhold, som for Nora i boken.

På grunn av de ubesvarte spørsmålene så hadde jeg et enormt talebehov. Det var det som skjedde ved bruddet.... Var så mye spørsmål... og når han ignorerte meg helt uten å prate et eneste ord, så ble talebehovet mitt stort. Derfor satt jeg å skrev mye om det. Jeg satt igjen forvirret, lei meg, og stresset, samt så gikk jeg å klandret meg selv om lurte på om alt var min feil slik han hadde sagt før han ignorerte. Denne drittfølelsen orker jeg ikke en gang til. 

Hadde et enormt behov for svar. Spørsmålene bare veltet rundt i hodet mitt. Jeg forsto at ingenting i relasjonen er hva jeg trodde det var. Derfor får spørsmålene jeg hadde ingen knagger å henge på. De fortsetter dermed å velte rundt i hodet. Det er denne opplevelsen som ble helt sprø når han plutselig ignorer og gjør seg fiendtlig, og så går att og frem med å komme tilbake , og gjøre det samme på nytt. Jeg håpet bare på å prate ut en vennskapelig prat tilslutt slik at det ble lettere. Men da ville han ikke, og så tilbake igjen.  Nei nei nei.. orker det ikke mer. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

På grunn av de ubesvarte spørsmålene så hadde jeg et enormt talebehov. Det var det som skjedde ved bruddet.... Var så mye spørsmål... og når han ignorerte meg helt uten å prate et eneste ord, så ble talebehovet mitt stort. Derfor satt jeg å skrev mye om det. Jeg satt igjen forvirret, lei meg, og stresset, samt så gikk jeg å klandret meg selv om lurte på om alt var min feil slik han hadde sagt før han ignorerte. Denne drittfølelsen orker jeg ikke en gang til. 

Da virker det som om du har bestemt deg for å si til ham at du ikke ønsker kontakt? Hvordan har han bestemt at du skal gi han beskjed? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Da virker det som om du har bestemt deg for å si til ham at du ikke ønsker kontakt? Hvordan har han bestemt at du skal gi han beskjed? 

Han skriver at jeg må gi han beskjed innen klokken 11 i morgen formiddag på mail. Han pleier å gi en kortere tidsfrist. Han pleide å si fem minutter eller gi meg tre timer... Nei for en fløtepus... Han virker jo til å være en fyr som tror at han kan få alt slik som han vil. Nei uff... Tror han har litt vel høy selvtillit og hever seg godt over meg med å være sånn. 

Jeg tror at han ikke bryr seg om meg siden han kunne treffe andre, og gå så lenge uten å bry seg mer om meg når jeg hadde det så vondt som jeg har hatt det. Derfor så tror jeg at han er feil ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har vært en nikkedukke, og forgudet han høyere enn han har fortjent, og det kan jeg ikke bli igjen. Jeg er ingen nikkedukke, og jeg skal behandles på en verdig måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Han skriver at jeg må gi han beskjed innen klokken 11 i morgen formiddag på mail. Han pleier å gi en kortere tidsfrist. Han pleide å si fem minutter eller gi meg tre timer... Nei for en fløtepus... Han virker jo til å være en fyr som tror at han kan få alt slik som han vil. Nei uff... Tror han har litt vel høy selvtillit og hever seg godt over meg med å være sånn. 

Jeg tror at han ikke bryr seg om meg siden han kunne treffe andre, og gå så lenge uten å bry seg mer om meg når jeg hadde det så vondt som jeg har hatt det. Derfor så tror jeg at han er feil ja. 

Jeg må si meg enig med deg om at han ikke bryr seg. Les igjennom hele tråden her og se hvilken respons du har fått. Så du ikke ombestemmer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg må si meg enig med deg om at han ikke bryr seg. Les igjennom hele tråden her og se hvilken respons du har fått. Så du ikke ombestemmer deg. 

Ja, jeg tror selv at han ikke bryr seg selv om han sier at han bryr seg og er glad i meg. Man er ikke glad i en person som man behandler på den måten som jeg har blitt behandlet. Det han beviser er at han ikke bryr seg. Jeg får lese gjennom tråden og se mer på responsen over dette ja... 

Jeg har hatt det så grusomt vondt, og den smerten ønsker jeg ikke å oppleve på ny. Jeg har tatt han tilbake flere ganger før, og nå er det på tide å ikke utsette seg for samme smerte igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja, jeg tror selv at han ikke bryr seg selv om han sier at han bryr seg og er glad i meg. Man er ikke glad i en person som man behandler på den måten som jeg har blitt behandlet. Det han beviser er at han ikke bryr seg. Jeg får lese gjennom tråden og se mer på responsen over dette ja... 

Jeg har hatt det så grusomt vondt, og den smerten ønsker jeg ikke å oppleve på ny. Jeg har tatt han tilbake flere ganger før, og nå er det på tide å ikke utsette seg for samme smerte igjen. 

Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...