Gå til innhold

Når en nettdate ber meg på fin restaurant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Caprioli skrev:

Turdate i oktober/november, da hadde jeg som norsk mann minimum stilt opp med termos, sjokolade og noe å sitte på. Ville følt meg lite vel ellers tror jeg :P

Mulig derfor han stiller med alt det :D . Men han er ikke norsk. Og jeg trodde at han gjorde det fordi han ikke er norsk. Stakkars fyr, men okey ... Skal noen på en første-date med meg så blir det tur uansett årstid ;) 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig derfor han stiller med alt det :D . Men han er ikke norsk. Og jeg trodde at han gjorde det fordi han ikke er norsk. Stakkars fyr, men okey ... Skal noen på en første-date med meg så blir det tur uansett årstid ;) 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Turdate året rundt er ikke noe problem (jeg har vært i januar), men ingen gentleman med respekt for seg selv kommer uten noe på lur. Nesten så jeg vil si at om han kommer uten, er det automatisk dumpekandidat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caprioli skrev:

Turdate året rundt er ikke noe problem (jeg har vært i januar), men ingen gentleman med respekt for seg selv kommer uten noe på lur. Nesten så jeg vil si at om han kommer uten, er det automatisk dumpekandidat ;)

Jeg ønsker bare en helt uforpliktende tur. Og det er det beste på første-date uten at det er noe sånn stort noe. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Jeg ville aldri gått på restaurant med en mann jeg knapt kjente. Har man først satt seg til bords er man låst for en stund, og hele settingen passer mer for litt mer etablerte par, da det fort kan bli litt pinlig når man ikke kjenner hverandre. I tillegg blir det problematikk rundt betaling.

 

Nei, foreslå heller en tur eller en kaffe.

Er det ikke en selvfølge at mannen som ber ut, betaler?

Anonymkode: 6a96d...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker bare en helt uforpliktende tur. Og det er det beste på første-date uten at det er noe sånn stort noe. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Skjønner det, men å forvente det av en godt oppdratt mann er som å regne med at gjestene faktisk hører på deg om du inviterer til bursdag og ber dem ikke ta med gave -_-

Jeg forstår hva du vil, men verden er ikke skrudd sammen sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en selvfølge at mannen som ber ut, betaler?

Anonymkode: 6a96d...fd7

Den regelen er jeg imot. Jeg mener at skal begge på en første-date så er det riktig at begge betaler for sitt. Jeg liker ikke den at han skal betale hele greien på en første-date. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke orket en turdate "med ting og tang":).  Da hadde jeg heller dratt til en fin restaurant for å spise.  Det er meg.  Hva andre gjør spiller liten rolle for meg.  Jeg har ikke problemer med å ta mot invitasjon til å spise på restaurant selv om ikke det ble noe mer.

Jeg er en byjente og de få gangene en nettdate har foreslått tur så har det vært vanvittig ubehagelig.  Trauste nordmenn i knebukse med termos og sitteunderlag er ikke mine typer.  Når skal man snu?

Jeg har vært til fulle måltider på restauranter og på kafeer for kaffe og barer for vinglass.  Synes de møtene med vinglassene har egentlig vært mest vellykkede.  Hvis man sitter med kaffe eller vin kan man gå når man vil.  Sitter man med vin kan man sitte og prate lenge og alkoholen løsner stemningen litt.  Dette er min erfaring.

Anonymkode: db5fe...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den regelen er jeg imot. Jeg mener at skal begge på en første-date så er det riktig at begge betaler for sitt. Jeg liker ikke den at han skal betale hele greien på en første-date. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Internasjonalt så betaler mannen selvom det er business middag.  Det er kun i Norge man alltid betaler hver for seg.

Anonymkode: db5fe...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den regelen er jeg imot. Jeg mener at skal begge på en første-date så er det riktig at begge betaler for sitt. Jeg liker ikke den at han skal betale hele greien på en første-date. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Som mann er det et lite dilemma, fordi du kan dele den kvinnelige befolkningen i to angående hva de ønsker der.

Jeg personlig klarer å manøvrere i det landskapet ganske fint, men vil vel tro at mange menn sliter litt.

Selv håndterer jeg det ved å alltid ta initiativ til å betale alt, og ser an hvordan motparten tar det. Det gjelder forsåvidt ikke bare dater (som jeg har hatt få av), fungerer like bra med venner, familie eller hva det skal være også. Forbausende hvor mange regninger du kan bli sittende igjen med når du bruker den taktikken altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en selvfølge at mannen som ber ut, betaler?

Anonymkode: 6a96d...fd7

Jo, om en mann inviterte meg ut ville jeg forventet st han betalte (eller tilbød seg), men er ikke komfortabel med det. Jeg er oppdratt til å være selvstendig, og trives med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke orket en turdate "med ting og tang":).  Da hadde jeg heller dratt til en fin restaurant for å spise.  Det er meg.  Hva andre gjør spiller liten rolle for meg.  Jeg har ikke problemer med å ta mot invitasjon til å spise på restaurant selv om ikke det ble noe mer.

Jeg er en byjente og de få gangene en nettdate har foreslått tur så har det vært vanvittig ubehagelig.  Trauste nordmenn i knebukse med termos og sitteunderlag er ikke mine typer.  Når skal man snu?

Jeg har vært til fulle måltider på restauranter og på kafeer for kaffe og barer for vinglass.  Synes de møtene med vinglassene har egentlig vært mest vellykkede.  Hvis man sitter med kaffe eller vin kan man gå når man vil.  Sitter man med vin kan man sitte og prate lenge og alkoholen løsner stemningen litt.  Dette er min erfaring.

Anonymkode: db5fe...25a

Jeg har aldri gått på en første-date der det har vært drikking av alkohol i bilde. Men jeg har gått på en kaffedate, og det har ikke vært noe behagelig. Man blir lett sittende å prate lenge. Jeg føler meg friere når jeg går på tur på første-date, selv om det ikke er det mest hotte man ser : altså en mann på turdate. Men jeg føler meg mer vel på turdaten enn disse flotte resturantbesøkene / barbesøk osv. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jo, om en mann inviterte meg ut ville jeg forventet st han betalte (eller tilbød seg), men er ikke komfortabel med det. Jeg er oppdratt til å være selvstendig, og trives med det. 

Har det på samme måte. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg ville prøvd å finne ut om det var en snill og god person som jeg kunne ha en interessant samtale med. Jeg ville gitt f.. i hvem som betalte, om hun hadde med termos etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg ville prøvd å finne ut om det var en snill og god person som jeg kunne ha en interessant samtale med. Jeg ville gitt f.. i hvem som betalte, om hun hadde med termos etc.

Problemet mitt er at jeg ønsker å bruke minst mulig tid, og føle minst mulig stress rundt datingen. Jeg skulle jo gjerne gått på et barbesøk i koselig selskap med alkohol i bildet for å lette nervøsiteten min, men det får bli om vi treffes flere ganger, for jeg føler meg langt mer komfortabel med å gå på en bar for å drikke når jeg vet litt mer om han. Og har dannet et inntrykk først av han. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎10‎.‎2017 den 20.48, Xtra skrev:

Jeg ville aldri gått på restaurant med en mann jeg knapt kjente. Har man først satt seg til bords er man låst for en stund, og hele settingen passer mer for litt mer etablerte par, da det fort kan bli litt pinlig når man ikke kjenner hverandre. I tillegg blir det problematikk rundt betaling.

 

Nei, foreslå heller en tur eller en kaffe.

 

På ‎28‎.‎10‎.‎2017 den 20.53, Xtra skrev:

Jeg liker ikke å bli påspandert av noen jeg knapt kjenner, i hvert fall ikke noen jeg kunne tenke meg å innlede noe med. Det skaper en ubalanse. Kanskje ville jeg tenkt annerledes om vedkommende hadde ekstremt god råd. Men en slik relasjon er det også tvilsomt at jeg hadde inngått - liker balanse.

Enig & Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎10‎.‎2017 den 22.02, Caprioli skrev:

Turdate i oktober/november, da hadde jeg som norsk mann minimum stilt opp med termos, sjokolade og noe å sitte på. Ville følt meg lite vel ellers tror jeg :P

Ja, man må ha med seg _noe_! :-)

 

På ‎28‎.‎10‎.‎2017 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke orket en turdate "med ting og tang":).  Da hadde jeg heller dratt til en fin restaurant for å spise.  Det er meg.  Hva andre gjør spiller liten rolle for meg.  Jeg har ikke problemer med å ta mot invitasjon til å spise på restaurant selv om ikke det ble noe mer.

Jeg er en byjente og de få gangene en nettdate har foreslått tur så har det vært vanvittig ubehagelig.  Trauste nordmenn i knebukse med termos og sitteunderlag er ikke mine typer.  Når skal man snu?

Jeg har vært til fulle måltider på restauranter og på kafeer for kaffe og barer for vinglass.  Synes de møtene med vinglassene har egentlig vært mest vellykkede.  Hvis man sitter med kaffe eller vin kan man gå når man vil.  Sitter man med vin kan man sitte og prate lenge og alkoholen løsner stemningen litt.  Dette er min erfaring.

Anonymkode: db5fe...25a

Krake søker make, og liker man ikke en real skogskar bør man styre unna dem som forelsår lang tur inn i de dypeste skoger. Men "turdate" trenger jo ikke være med ryggsekk og oppakking og dra langt inn i skogen med turklær på! Det kan også f eks være å rusle langs Akerselva (hvis man er i Oslo, naturligvis) eller en annen "lavterskeltur" der man går med vanlige klær og sko. En slik tur kan gli over i at man setter seg ned og tar et glass vin et sted. Eller om man har med seg termos og setter seg på en benk et sted så kan de gi en avslappet atmosfære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, morsan skrev:

Ja, man må ha med seg _noe_! :-)

 

Krake søker make, og liker man ikke en real skogskar bør man styre unna dem som forelsår lang tur inn i de dypeste skoger. Men "turdate" trenger jo ikke være med ryggsekk og oppakking og dra langt inn i skogen med turklær på! Det kan også f eks være å rusle langs Akerselva (hvis man er i Oslo, naturligvis) eller en annen "lavterskeltur" der man går med vanlige klær og sko. En slik tur kan gli over i at man setter seg ned og tar et glass vin et sted. Eller om man har med seg termos og setter seg på en benk et sted så kan de gi en avslappet atmosfære.

Jeg er glad for at jeg ikke dro helt til byen for å gå på resturanten. Det ville koste dyre penger, og det ville også være mer stress med tanke på bostedet mitt. Jeg ble jo avvist , og da synes jeg at det er bedre å ha stresset seg opp minst mulig til en date, og ikke bruke mye penger på det når man har dårlig råd :) . Så ja jeg er fornøyd med valget. 

Anonymkode: a3ec8...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...