Gå til innhold

Hvordan vil du reagere om din partner dumper deg fordi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vil du reagere om din partner dumper deg fordi han/ hun har mistet sin forelskelse til deg, og dersom vedkommende vil fortsette å ha sex og vennskap med deg etter det? 

 

Anonymkode: eda61...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil du reagere om din partner dumper deg fordi han/ hun har mistet sin forelskelse til deg, og dersom vedkommende vil fortsette å ha sex og vennskap med deg etter det? 

 

Anonymkode: eda61...bda

Det siser seg vel selv - man bryter kontakten og går videre. Et visst vennskap kan man kanskje ha, men det bør i så fall være helt platonisk. Er bruddet sårt er det antakelig bes å bryte kontakten helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Det siser seg vel selv - man bryter kontakten og går videre. Et visst vennskap kan man kanskje ha, men det bør i så fall være helt platonisk. Er bruddet sårt er det antakelig bes å bryte kontakten helt.

Enig. Jeg tror det er best å bryte. For holder man kontakten så kan den som er dumpet lett håpe på at vedkommende skal forelskelsen tilbake.

Anonymkode: eda61...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil du reagere om din partner dumper deg fordi han/ hun har mistet sin forelskelse til deg, og dersom vedkommende vil fortsette å ha sex og vennskap med deg etter det? 

 

Anonymkode: eda61...bda

Venner kan man vel være, men jeg har liten tro på at et kjæresteforhold kan gå over i et fucking-friends-forhold uten problemer. Det er vel heller motsatt. Jeg hadde ikke giddet henge sammen med ham om jeg fikk servert et slikt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillemus skrev:

Venner kan man vel være, men jeg har liten tro på at et kjæresteforhold kan gå over i et fucking-friends-forhold uten problemer. Det er vel heller motsatt. Jeg hadde ikke giddet henge sammen med ham om jeg fikk servert et slikt forslag.

Jeg er helt enig. Å først bli dumpet fordi forelskelsen er borte og så gå over i fuckfriends forhold blir helt feil. Det blir sånn at den som er dumpet vil da øyne er håp om å bli sammen igjen og den vil gjerne innbille seg at de har noe på gang. Eneste som kan fungere er et vanlig vennskap men det blir også vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med foran talende.

Jeg har vel ikke så veldig tro på vennskap heller - ikke i tradisjonell forstand. Fravær av uvennskap er fint, herunder mulighet til å kunne omgås hvis nødvendig, men et ordinært vennskap som om ingenting hadde hendt høres utopisk ut - iallfall i starten.

Og det å gå fra kjæresteforhold med de ønsker og forhåpninger man typisk har i det til å være bare "pulevenner" anser jeg for fullstendig urealistisk - for minst én part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, morsan skrev:

Enig med foran talende.

Jeg har vel ikke så veldig tro på vennskap heller - ikke i tradisjonell forstand. Fravær av uvennskap er fint, herunder mulighet til å kunne omgås hvis nødvendig, men et ordinært vennskap som om ingenting hadde hendt høres utopisk ut - iallfall i starten.

Og det å gå fra kjæresteforhold med de ønsker og forhåpninger man typisk har i det til å være bare "pulevenner" anser jeg for fullstendig urealistisk - for minst én part.

Ja, for der har man vært i buksene på hveandre, og man kan da ikke ha hatt mye følelser for hveandre dersom man klarer å se den andre parten gå videre å få seg nye dater. Jeg opplevde en slik situasjon en gang. Fyren dumpet meg, og var venner og fuckfriends, og rett etter at vi hadde foreks hatt sex, så slo han på mobilen sin og gikk inn på tinder mens jeg så det. Det er da ikke noe festlig. Et vanlig vennskap med jevnlige treff kan også bli et problem. Det har jo vært noe der, og følelsene kan lett komme i visse situasjoner. De som jeg har sett klare å være venner i slik situasjon, så virker det som om en av dem vil mer egentlig og forsøker å holde på vedkommende, og holde andre damer / menn unna vedkommende. 

Husker en situasjon hvor en fyr hadde kontakt med en eks, og han sa at hun hadde dumpet han. Men hun ville ikke gi slipp på han selv om det var tilfelle, for hun ødela jo for han hele tiden. Han ble fortalt om det. Men han ville aldri miste henne uansett hvor mye hun drev på å ødela. Men har hun gjort det slutt så burde han ta mer avstand. For gir man slipp så gir man slipp. 

Men selv om man går i fra hveandre så er det best at man gjør det uten å være direkte uvenner, men man kan gå ifra hveandre som venner uten å ha kontakt også. Bare si hei om man ser hveandre, og gjøre det på hyggelig måte. Mener det er det riktigste. For gir man slipp så gir man slipp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...