Gå til innhold

Har bestillt legetime, men føler jeg burde bare tatt meg sammen..


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter
1 time siden, BamseLiten skrev:

Du har godt av å snakke med legen Mina. Du skal ikke bare ta deg sammen hele tiden, det blir du bare sykere av. Bedre nå enn senere.

Jepp. Du har jo prøvd å ta deg sammen uten at det virker, så ikke slit mer med dette på egen hånd. Det er ikke alt en bare kan ta seg sammen med heller. Det vet jeg alt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Gargamel skrev:

På sidelinjen: Hva om du rett og slett er omtrent gjennomsnittlig pen? Er det i så fall et problem? Det vanligste er tross alt å se vanlig ut.

Egentlig så har jeg funnet ut at det spiller ingen rolle om jeg er pen eller ikke. Det viktigste er at jeg må sette grenser, og at jeg må passe på å omgi meg med de som verdsetter meg for den jeg er  :). Jeg vet ikke hva jeg er . Om jeg er pen eller ikke pen.. eller hva. Jeg er forvirret pga erfaringene mine. Siden eksen gjorde alt han kunne for å vite at jeg var ute av hans liv, så tenker jeg veldig lett at jeg må jo være stygg å se på. Og drar den med meg på den måten hvis du forstår. Altså troen blir da at jeg er en av de styggeste på planeten å se på . For hvem politianmelder en normal pen jente og sier at de aldri vil vite av henne igjen? osv.... Forstår du tankegangen? Høres sykt ut sikkert men sånn er den. Men jeg forsøker derfor å bare være meg selv og gi blaffen og ikke forvente at jeg er bra nok for de fleste. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig både å få hjelp av legen og samtidig ta seg sammen :-)

Anonymkode: d5375...d33

Jeg forsøker å ta meg sammen, men det er ikke lett. Det er mye som kan bli overveldende og tungt og vanskelig, men samtidig jeg har forferdelig lyst å bare droppe legetimen.... og heller bare ta meg fullstendig sammen og bare slutte å bruke tankene mine på den måten jeg gjør.. altså engste meg osv. Legen har sagt til meg ved en tidligere annledning at han mener at jeg klarer å håndtere vanskelige ting godt om jeg bare vil. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Siden eksen gjorde alt han kunne for å vite at jeg var ute av hans liv, så tenker jeg veldig lett at jeg må jo være stygg å se på. Og drar den med meg på den måten hvis du forstår. Altså troen blir da at jeg er en av de styggeste på planeten å se på . For hvem politianmelder en normal pen jente? osv.... Forstår du tankegangen?

Om jeg mot formodning ble politianmeldt av en eks ville det overhodet ikke falt meg inn at det skulle ha noe med utseendet mitt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Om jeg mot formodning ble politianmeldt av en eks ville det overhodet ikke falt meg inn at det skulle ha noe med utseendet mitt å gjøre.

Selv om vedkommende ville ha en livslang avtale via en tjenestemann om at man aldri pratet med hveandre noensinne igjen? Det var det han ville ha. Men polititjenestemannen sa at da måtte avtalen gå begge veier, for han kunne ikke bare gi meg en slik avtale.. det ble for dumt. Da måtte det være en privat avtale mellom begge to hvor det gikk begge veier. 

Jeg følte meg veldig stygg, men okey, dette kan ha med andre årsaker til enn at jeg ikke er pen, sexy nok osv. Men lett å tenke i negativ retning om det, for jeg tenker hvilke mann vil gjøre akkurat dette mot en alminnelig pen dame? Men samtidig : hvilke mann vil gjøre det mot en dame med et styggt utseende da? Nei det henger ikke helt på greip men .. man kan føle det som om det er utseende mitt som gjør at jeg havnet her jeg er.... ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
3 minutter siden, Xtra skrev:

Om jeg mot formodning ble politianmeldt av en eks ville det overhodet ikke falt meg inn at det skulle ha noe med utseendet mitt å gjøre.

Nei, så vidt jeg vet er det ikke kriminelt å være stygg. Og folk flest er faktisk vanlige, verken pene eller stygge. Jeg har knapt sett et stygt menneske i mitt liv, når jeg tenker etter. Ikke så mange pene heller. Folk er bare folk, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Selv om vedkommende ville ha en livslang avtale via en tjenestemann om at man aldri pratet med hveandre noensinne igjen?

Nei, om så skulle ha skjedd ville jeg kanskje ha gjort meg mange tanker rundt det, men ikke først og fremst omkring utseendet mitt, nei. Men situasjonen er dog såpass absurd at det ikke er lett å si noe om hva man ville tenkt der og da.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Nei, så vidt jeg vet er det ikke kriminelt å være stygg. Og folk flest er faktisk vanlige, verken pene eller stygge. Jeg har knapt sett et stygt menneske i mitt liv, når jeg tenker etter. Ikke så mange pene heller. Folk er bare folk, liksom. 

Det er sant. Men allikevel kan jeg tenke på at årsaken til at han ville ha meg bort var at jeg var for stygg. Og at dette var en bra måte for han å få meg bort på, for å være 100 prosent sikker på at jeg var borte. Men samtidig så må han jo hatt et kommunikasjonsproblem med meg som gjorde hele greien.  Men okey... det behøver ikke å gå på at jeg ser stygg ut.... det kan være noe annet som ligger i grunn. Jeg er også enig i at de fleste ser ikke ekstremt vakre ut. De fleste ser alminnelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, om så skulle ha skjedd ville jeg kanskje ha gjort meg mange tanker rundt det, men ikke først og fremst omkring utseendet mitt, nei. Men situasjonen er dog såpass absurd at det ikke er lett å si noe om hva man ville tenkt der og da.

Ja , for jeg ble litt hjelpesløs i situasjonen. Helst så kunne jeg ønske at når han først gikk så langt som å ville ha en tjenestemann til å sette opp en slik avtale, så kunne han faktisk ha stillt opp selv for en prat om hvorfor på kontoret slik at vi kunne prate ut om vi hadde missforstått hveandre eller ikke. For vi fikk aldri pratet ut om hva det var. Det siste jeg ønsket var at vi skulle missforstå hveandre på den måten.. okey det er årsaken til dvelingen ... Jeg forsto ingenting av det med den situasjonen. Altså hva som var problemet med å selv ta en liten samtale om hva det var som var problemet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja , for jeg ble litt hjelpesløs i situasjonen. Helst så kunne jeg ønske at når han først gikk så langt som å ville ha en tjenestemann til å sette opp en slik avtale, så kunne han faktisk ha stillt opp selv for en prat om hvorfor på kontoret slik at vi kunne prate ut om vi hadde missforstått hveandre eller ikke. For vi fikk aldri pratet ut om hva det var. Det siste jeg ønsket var at vi skulle missforstå hveandre på den måten.. okey det er årsaken til dvelingen ... Jeg forsto ingenting av det med den situasjonen. 

Nå beveger du deg bort fra temaet og begynner å kverne igjen ;). Foreslår vi lar denne avsporingen ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig å være opptatt av utseende i tenårene og som ung voksen. Men jeg kan huske at noen av mine venninner har vært særlig opptatt av det som voksen. De fleste erfarer at det er det som er bak det ytre som teller, og "penhet" er jo også veldig individuelt. Den jeg synes er pen, synes du kanskje bare er helt ordinær osv.

Når jeg blir kjent med nye, for eksempel i jobbsammenheng, så kan jeg av og til tenke at hun/han var veldig pen/kjekk, men når en blir kjent med dem, så er de fleste helt ordinære - altså at de er hyggelig og trivelige folk, med glimt i øyet, humor og morsomme kommentarer, de fleste jeg kjenner tar vare på seg selv og sine på en ok måte og er fine medmennesker - og da blir en jo glad i dem - enten det er som kollegaer, venner, naboer eller andre.

Tror ikke jeg vet om noen som har et utseende som er stygt - i alle fall ikke når en blir kjent med personen. En vil alltid finne positive ting ved et menneske, dersom en er innstilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja , for jeg ble litt hjelpesløs i situasjonen. Helst så kunne jeg ønske at når han først gikk så langt som å ville ha en tjenestemann til å sette opp en slik avtale, så kunne han faktisk ha stillt opp selv for en prat om hvorfor på kontoret slik at vi kunne prate ut om vi hadde missforstått hveandre eller ikke. For vi fikk aldri pratet ut om hva det var. Det siste jeg ønsket var at vi skulle missforstå hveandre på den måten.. okey det er årsaken til dvelingen ... Jeg forsto ingenting av det med den situasjonen. Altså hva som var problemet med å selv ta en liten samtale om hva det var som var problemet. 

Men hvorfor tenker du på dette nå? Han har ingen betydning for ditt liv i dag.

De andre menneskene i livet ditt, det er de som betyr noe for deg i dag - og det er hos dem fokuset ditt må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
6 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er sant. Men allikevel kan jeg tenke på at årsaken til at han ville ha meg bort var at jeg var for stygg. Og at dette var en bra måte for han å få meg bort på, for å være 100 prosent sikker på at jeg var borte. Men samtidig så må han jo hatt et kommunikasjonsproblem med meg som gjorde hele greien.  Men okey... det behøver ikke å gå på at jeg ser stygg ut.... det kan være noe annet som ligger i grunn. Jeg er også enig i at de fleste ser ikke ekstremt vakre ut. De fleste ser alminnelig ut. 

Men hvorfor skulle han plutselig bestemme seg for at du var stygg? Hvis han syntes det hadde han vel neppe blitt sammen med deg i utgangspunktet. Folk kan få seg til å si de verste ting til noen i en krangel eller hvis de er sure. Så om han har sagt noe sånt, så tipper jeg han neppe mener det innerst inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Nå beveger du deg bort fra temaet og begynner å kverne igjen ;). Foreslår vi lar denne avsporingen ligge.

Det er sant. Der begynte jeg å kverne igjen. Og før jeg sitter et punktum om det så sier jeg : at jeg kunne ønske at han kunne tatt en samtale med meg før han gikk så langt som han gjorde. For jeg satt igjen og forsto ingenting. Følte meg ubehagelig faktisk. Satt å dvelte. Men dette er en eller annen koblingsfeil som har skjedd mellom oss .. som vi ikke vet helt hvorfor det er sånn. Men nå sitter vi punktum der. 

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Men hvorfor tenker du på dette nå? Han har ingen betydning for ditt liv i dag.

De andre menneskene i livet ditt, det er de som betyr noe for deg i dag - og det er hos dem fokuset ditt må være.

Jeg kan lett tenke på det fordi jeg er lei meg for at det ble sånn. Tenk om det bare ble sånn pga en missforståelse, og tenk om det er noe jeg kunne fikset opp i egentlig... sånn kan jeg tenke. Men okey... jeg kan ikke fikse det, for han gjør det umulig for det, og derfor må jeg la det ligge, og gjøre som en skrev til meg: restarte livet mitt ... begynne med blanke ark og ta ståstedet derfra :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Men hvorfor skulle han plutselig bestemme seg for at du var stygg? Hvis han syntes det hadde han vel neppe blitt sammen med deg i utgangspunktet. Folk kan få seg til å si de verste ting til noen i en krangel eller hvis de er sure. Så om han har sagt noe sånt, så tipper jeg han neppe mener det innerst inne. 

Kanskje han synes jeg ble kjedelig i sengen foreks? ... og så fant han ut at nå provoserer jeg henne slik at hun tar av med meldinger, for han hadde jo gjort det samme selv.. og så tenker han : og så går jeg å forsøker å få henne bort for resten av livet via myndighetene.... Jeg vet ikke hva han kan ha tenkt... Men uansett ... jeg må bare la det gå. Jeg har klandret meg selv og hatet meg selv for at han måtte gå, men det var jo mye som var feil i situasjonen fra hans side helt fra starten og som gjorde meg usikker. Men uansett kunne jeg ønske at vi hadde skilltes av på bedre måte slik at jeg slapp å gå å lure på hvorfor det ble sånn. 

Men punktum om det. Det jeg må konsentere meg om er at jeg er den jeg er. Har det utseende jeg har. Og må leve fra der jeg er nå :) , men samtidig få bukt med OCDen min og angsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forsøker å ta meg sammen, men det er ikke lett. Det er mye som kan bli overveldende og tungt og vanskelig, men samtidig jeg har forferdelig lyst å bare droppe legetimen.... og heller bare ta meg fullstendig sammen og bare slutte å bruke tankene mine på den måten jeg gjør.. altså engste meg osv.

Mina - såvidt jeg kan forstå, har du forsøkt å slutte å bruke tankene dine "feil" i 21 ÅR når det gjelder hvor du setter beina og snart 2 ÅR når det gjelder eksen, uten at det har blitt de helt store resultatene av det.  Ja, jeg vet du har sluttet å søke ham opp, men du er ikke akkurat ferdig med saken. 

Da hjelper det ikke å ha lyst, det er åpenbart at du ikke klarer å "ta deg fullstendig sammen og bare slutte" uten hjelp.  Da hadde du gjort det for lengst, skulle jeg tro?  Nå slutter du å vakle, møter opp til den legetimen og betrakter den som første skritt i riktig retning.  Det finnes behandling som hjelper mot tvangstanker, om man ikke blir fullstendig "fri", kan man i hvert fall bli bedre. 

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet ikke hva han kan ha tenkt...

Nei, og det får du aldri vite, og jeg fatter ikke hvorfor du bruker energi på det fremdeles.  Som jeg har skrevet til det kjedsommelige tidligere: Vær glad du er kvitt den fyren. Du har sikkert lest denne her, den finnes i massevis av varianter på nett: http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/8086252-hennes-og-hans-versjon-av-kvelden-stjålet-fra-skravle-o/

Det er ingenting som tyder på at han tenkte så vanskelig og omstendelig som du vil ha det til. 

Jeg tror du vil ha veldig godt av å snakke med en utenforstående om både det ene og det andre.    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har OCD . Du må få hjelp. Enkelt og greit. Jeg prøvde å ta meg sammen og ordne opp i det selv . Men da jeg kom til eksperter på OCD forstod jeg at jeg hadde  møtt disse problemene på feil måte og forverret lidelsen. 

Anonymkode: 8aa1e...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har OCD . Du må få hjelp. Enkelt og greit. Jeg prøvde å ta meg sammen og ordne opp i det selv . Men da jeg kom til eksperter på OCD forstod jeg at jeg hadde  møtt disse problemene på feil måte og forverret lidelsen. 

Anonymkode: 8aa1e...7c8

Jeg må nok ha hjelp ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
4 timer siden, Mina1 skrev:

Kanskje han synes jeg ble kjedelig i sengen foreks? ... og så fant han ut at nå provoserer jeg henne slik at hun tar av med meldinger, for han hadde jo gjort det samme selv.. og så tenker han : og så går jeg å forsøker å få henne bort for resten av livet via myndighetene.... Jeg vet ikke hva han kan ha tenkt... Men uansett ... jeg må bare la det gå. Jeg har klandret meg selv og hatet meg selv for at han måtte gå, men det var jo mye som var feil i situasjonen fra hans side helt fra starten og som gjorde meg usikker. Men uansett kunne jeg ønske at vi hadde skilltes av på bedre måte slik at jeg slapp å gå å lure på hvorfor det ble sånn. 

Men punktum om det. Det jeg må konsentere meg om er at jeg er den jeg er. Har det utseende jeg har. Og må leve fra der jeg er nå :) , men samtidig få bukt med OCDen min og angsten. 

Nettopp. Og da er det han som er dust, ikke du som er stygg. Bra at du innser det og vil jobbe deg videre. Jeg heier på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Nettopp. Og da er det han som er dust, ikke du som er stygg. Bra at du innser det og vil jobbe deg videre. Jeg heier på deg. 

Stemmer . Jeg innser at jeg må jobbe meg videre, og at eksen er et avsluttet kapittel, og at jeg kan ikke gå rundt å dvele/ eller krangle med meg selv om hvem av oss som har skylden for at det har gått som det er gått. Jeg forsøkte mer enn jeg burde gjort i den situasjonen. 

Takk :) . Jeg skal jobbe meg videre. Og jeg er innstillt på det. Leve utifra mitt nåværende ståsted, og heller ta lærdom av det som har vært. Og se fremover. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎10‎.‎2017 den 14.46, Mina1 skrev:

Selv om vedkommende ville ha en livslang avtale via en tjenestemann om at man aldri pratet med hveandre noensinne igjen? Det var det han ville ha. Men polititjenestemannen sa at da måtte avtalen gå begge veier, for han kunne ikke bare gi meg en slik avtale.. det ble for dumt. Da måtte det være en privat avtale mellom begge to hvor det gikk begge veier. 

Jeg følte meg veldig stygg, men okey, dette kan ha med andre årsaker til enn at jeg ikke er pen, sexy nok osv. Men lett å tenke i negativ retning om det, for jeg tenker hvilke mann vil gjøre akkurat dette mot en alminnelig pen dame? Men samtidig : hvilke mann vil gjøre det mot en dame med et styggt utseende da? Nei det henger ikke helt på greip men .. man kan føle det som om det er utseende mitt som gjør at jeg havnet her jeg er.... ;) 

 

Om en eks ville gjøre en slik avtale med meg, ville ikke min automatiske tanke være at det var pga. utseende mitt. Slik jeg ser på hva som først og fremst er avgjørende i et forhold, er ikke hvor vidt flott eller sexy partneren er, men hvordan h*n er som person. Det er tross alt det som har noe å si i det daglige, som Påskelilje sier, er alle mennesker flotte på sin måte når man blir kjent med dem.

Mina, si til deg selv at du er god nok akkurat slik du er. Du er pen på din unike måte. Du kan ikke gjøre annet enn å være deg selv.

PS: Godt jobbet med at du kontaktet legen. Dette tror jeg er et viktig skritt i riktig retning for fremtiden din! Ønsker deg lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...