Gå til innhold

Strekkmerker på ryggen til jente 12 år


MorTil7

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en jente som er 12 år å vokst kjempe masse å er 180 cm lang. Hun har fått mye strekkmerker på ryggen. Det samme fikk hennes brødre som er 198 og 196 cm høye. Men min datter fikk spørsmål om hun hadde det bra hjemme, og hva de merker på ryggen var av skolen . Jeg ble kjempe lei meg så guttene mine har sendt bilder av sine rygger til å fremvise til skole. Dette føles så feil, å nesten som overgrep  mot meg.  Beskyldninger på å skulle ha gjort mitt barn noe, jeg har også fått sånne da jeg var yngre for jeg vokste så mye. Er det noe man kan få bekreftet av lege å levere til skolen ? Kan da ikke være så vanskelig å få det bekreftet. Bilde er ikke sv mine men for å vise hvordan det ser ut. 

64056962-3C1F-4375-856E-1CE6AFC5539C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig sak - dersom skolen har grunn til å tro at noe skjer i hjemmet så har de jo plikt til å si fra. Jeg regner med det er gymlærer eller helsesøster som har vært inne i bildet her? Fastlegen eller skolelegen (finnes det skoleleger fortsatt? Det gjør vel ikke det?) skulle vel kunne fastslå at dette kun er strekkmerker og ikke arr dersom noen skulle finne på å ta saken videre.

Jentungen min har og strekkmeker på korsryggen, men ikke så kraftige som på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MorTil7 skrev:

Hei jeg har en jente som er 12 år å vokst kjempe masse å er 180 cm lang. Hun har fått mye strekkmerker på ryggen. Det samme fikk hennes brødre som er 198 og 196 cm høye. Men min datter fikk spørsmål om hun hadde det bra hjemme, og hva de merker på ryggen var av skolen . Jeg ble kjempe lei meg så guttene mine har sendt bilder av sine rygger til å fremvise til skole. Dette føles så feil, å nesten som overgrep  mot meg.  Beskyldninger på å skulle ha gjort mitt barn noe, jeg har også fått sånne da jeg var yngre for jeg vokste så mye. Er det noe man kan få bekreftet av lege å levere til skolen ? Kan da ikke være så vanskelig å få det bekreftet. Bilde er ikke sv mine men for å vise hvordan det ser ut. 

64056962-3C1F-4375-856E-1CE6AFC5539C.jpeg

Hva mener du at skolen skulle ha gjort når de ser noe på et barns kropp som gjør dem bekymret?

Det du forteller om er ikke å beskylde deg for å ha gjort ditt barn noe, det er en skole som tar sitt ansvar på alvor og forsøker å undersøke litt nærmere noe de fant påfallende. Jeg ville ha syntes det var mye, mye verre om skolen ikke hadde spurt henne.

Siden nå dette er strekkmerker forårsaket av rask vekst (slik jeg forstår deg), så er det vel bare å få fastlegen til å dokumentere at det nettopp er dette, og ikke arr etter mishandling. Du kan bestille en time hos fastlegen og forklare hva som har skjedd, og han vil sikkert kunne hjelpe til med å avklare i forhold til skolen hva det er de har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...