Gå til innhold

Trening uke 44


påskelilje

Anbefalte innlegg

Dette ble treningen denne uka:

Onsdag: tur i skogen i ny løype - 7 km. Rotet meg bort et skikkelig kronglete terreng - omtrent for urskog å regne. Var sliten, sulten og tørst da jeg endelig var ved bilen.

Torsdag og fredag: syklet til og fra jobb, 7,2 km hver vei. Lenge siden sist. Mildt og fint!

Søndag: Laaaaang skogstur sammen med mannen på nytt sted. Det ble til slutt 17,7 km! Er gåen i hofter og føtter, men veldig fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det to gå/jogg igjen, men jeg regnet ikke med noe mer, da jeg har vært bortreist i hele helgen. Skal på konferanse et par dager kommende uke, så har mål om 2 i uke 45 også. - Men så må 3-tallet komme😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

En rask løpetur på 5 km og en rolig på 10km. 3x styrketrening.

Det faste opplegget altså.

Jeg gjorde et lite eksperiment og hadde pulsbelte på styrketreningen. Det blir faktisk ganske høy puls, og litt kaloriforbrenning bare av rene styrkeøvelser, (benk, pull-ups etc). Ikke veldig mye, men ca 250 kcal på 40 minutter. Det blir jo 750 en god uke for meg. Nå er jo ikke poenget med styrketrening å gå ned i vekt, tvert om, men greit å vite allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

En rask løpetur på 5 km og en rolig på 10km. 3x styrketrening.

Det faste opplegget altså.

Jeg gjorde et lite eksperiment og hadde pulsbelte på styrketreningen. Det blir faktisk ganske høy puls, og litt kaloriforbrenning bare av rene styrkeøvelser, (benk, pull-ups etc). Ikke veldig mye, men ca 250 kcal på 40 minutter. Det blir jo 750 en god uke for meg. Nå er jo ikke poenget med styrketrening å gå ned i vekt, tvert om, men greit å vite allikevel.

Nå er det himla lenge siden jeg har gjort styrketrening.... Skulle jo gjøre det pga ryggen, men nå har ryggen vært så god så lenge at jeg har droppet det... Burde jo tenke forebygging da, men jeg synes det er så mye gøyere med andre typer trim!

Kan godt tenke meg at det blir høy puls ja. Jeg blir som regel både voldsomt anpusten, mørkerød og ordentlig sliten når jeg trener styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Tre lange gåturer, en løpetur på 8 kilometer, og 20 km på trimsykkel. :) 

Det var jo knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, cilie skrev:

Her ble det to gå/jogg igjen, men jeg regnet ikke med noe mer, da jeg har vært bortreist i hele helgen. Skal på konferanse et par dager kommende uke, så har mål om 2 i uke 45 også. - Men så må 3-tallet komme😅

Jeg skal på kurs om et par uker, og vurderer å ta med joggetøy. Har allerede sjekket ut på kart hvor jeg kan løpe - men er litt usikker på om jeg orker å prioritere løping om morgenen og være ferdig dusjet og klar for kurs klokka 10 - eller om jeg skal nyte hotellfrokosten og bare ta det med ro.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ble det fire turer på treningssenteret; én gang spinning intervall og tre ganger intevalloppvarming + styrke.

 

I helgen ble det to korte "prateturer" i skogen, som jeg ikke akkurat vurderer som trening.

 

Nå skal jeg en knapp uke på reise med minimale muligheter for trening, så måtte kompensere litt i forkant ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg skal på kurs om et par uker, og vurderer å ta med joggetøy. Har allerede sjekket ut på kart hvor jeg kan løpe - men er litt usikker på om jeg orker å prioritere løping om morgenen og være ferdig dusjet og klar for kurs klokka 10 - eller om jeg skal nyte hotellfrokosten og bare ta det med ro.... ;)

Jeg trente gjerne på hotell før, men nå er jeg såpass utrent at jeg ikke gidder - spesielt så lenge vi starter opp 08. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 8.43, Gargamel skrev:

En rask løpetur på 5 km og en rolig på 10km. 3x styrketrening.

Det faste opplegget altså.

Jeg gjorde et lite eksperiment og hadde pulsbelte på styrketreningen. Det blir faktisk ganske høy puls, og litt kaloriforbrenning bare av rene styrkeøvelser, (benk, pull-ups etc). Ikke veldig mye, men ca 250 kcal på 40 minutter. Det blir jo 750 en god uke for meg. Nå er jo ikke poenget med styrketrening å gå ned i vekt, tvert om, men greit å vite allikevel.

Det er fint å løpe raske løpetur på denne tiden av året ;) . Begynner å bli dårlig vær ute :) . Du er flink! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke lyst til å skrive denne uka, fikk bare til en trening :(. Har vært så sliten, har rett og slett hatt for mye å gjøre.

Fredag : styrke (90 min med oppvarming og uttøyning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, emilie321 skrev:

Hadde ikke lyst til å skrive denne uka, fikk bare til en trening :(. Har vært så sliten, har rett og slett hatt for mye å gjøre.

Fredag : styrke (90 min med oppvarming og uttøyning)

Du skal ikke være misfornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 15.38, emilie321 skrev:

Hadde ikke lyst til å skrive denne uka, fikk bare til en trening :(. Har vært så sliten, har rett og slett hatt for mye å gjøre.

Fredag : styrke (90 min med oppvarming og uttøyning)

Uansett : du har trent litt , og noen ganger så blir det sånn. Jeg har hatt uker før der jeg ikke trente noe... mange uker.. Men har blitt flinkere i år enn hva jeg har vært. 

Denne uken har jeg kun trent 1 gang.. i dag: 5 kilometer på trimsykkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...