Gå til innhold

30 dagers ryddeutfordring!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvorfor blir det riktig formel???? Det du har skeevet er jo gjennomsnittet av lavest og høyest siffer og så ganget med anrall dager. Hmmmm. Det blir kanskje rett ja...

 

Det var sånn jeg tenkte ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Det var sånn jeg tenkte ja. 

Hvorfor tenkte jeg så komplisert da?

Heter den tallrekka noe spesielt, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 timer siden, påskelilje skrev:

Hvorfor tenkte jeg så komplisert da?

Heter den tallrekka noe spesielt, forresten?

 Vei ikke. Jeg tror jeg har vært borti noe lignende før en gang. Jeg jobber jo mye med tall, og holder i alle fall deler av mattekunnskapene ved like. Skolematten er litt annerledes i dag med mange alternative metoder, så jeg vet ikke hvor enkel VGS matte er for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:

  • Et gammelt serveringsbrett som var knekt, men som jeg ikke før hadde hatt hjerte til å kaste.
  • En nesespray som gikk ut på dato i 2010 :D
  • En slags lysestake som ikke var fin lenger.

Alt ble kastet, ingenting til gjenbruk denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Dag 3:

  • Et gammelt serveringsbrett som var knekt, men som jeg ikke før hadde hatt hjerte til å kaste.
  • En nesespray som gikk ut på dato i 2010 :D
  • En slags lysestake som ikke var fin lenger.

Alt ble kastet, ingenting til gjenbruk denne dagen.

Jeg greier nok bare å kaste/gi bort noe innimellom, men har idag kastet en olje til å ha i håret. Den har vært med på flere flyttinger og var minst 10 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2017 den 18.54, emilie321 skrev:

Jeg greier nok bare å kaste/gi bort noe innimellom, men har idag kastet en olje til å ha i håret. Den har vært med på flere flyttinger og var minst 10 år gammel. 

Så bra! Jeg har også en del sånt. Tok et jafs i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo sammen dag 4,5 og 6, og har ryddet i dag:

1 slaskete BH gikk i søpla. Var og kjøpte nye til meg og dattera og oppdaget da hvor elendig den var, den jeg hadde på meg! Skal se gjennom mer tøy i morgen. 

Gikk gjennom ei hylle på vaskerommet der jeg har lagt litt tøy etter eldste jenta, som yngste skulle ha. Hun fant seg 4 fine bh'er. 4 andre gikk til uff, og 1 var fillete, så den ble kastet. Var også noen minitopper og t-skjorter der som skal til Uff.

Ett par tøfler som ingen liker ble også donert til UFF :)

Kastet en bastform som skal være utapå ei ildfast form. Har ikke brukt den på sikkert 10 år. Kastet også en kolbe til kaffetrakteren som ikke passet. 

Har ikke helt tellingen her, men sier meg fornøyd 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe for seg på en måte. Man samler ofte på så mye som egentlig ingen betydning har.

Vi har tenkt å gi tv-en til  en gammel dame som kanskje sitter mye alene og er ensomme.😊

Anonymkode: 20ee8...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har noe for seg på en måte. Man samler ofte på så mye som egentlig ingen betydning har.

Vi har tenkt å gi tv-en til  en gammel dame som kanskje sitter mye alene og er ensomme.😊

Anonymkode: 20ee8...239

Er det ikke trist og ikke ha tv?

Anonymkode: 9d000...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Jeg har ikke klart å få ut av huset eksakt det antallet ting jeg skulle per dag. Men jeg ligger likevel omtrent etter skjema.

I dag har jeg gått gjennom luer, votter, skjerf etc, og fått ut det som ikke lenger passer + noe av mitt tly som ikke har vært brukt oå evigheter + noen utslitte laken, + noen utslitte sko + noen sko som ikke var i bruk lenger.  På søndag fikk jeg ut av huset flere ting som har tatt opp plass i kjøkkenskapet i 10 og 23 år, som ikke har vært i bruk, samt hevet litt matvarer som var flere år for gamle :D

Og ungene blir inspirert! Begge jentene har ryddet kraftig på rommene sine!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som fikk meg til å tro at jeg skulle klare å telle antall ting jeg kastet. Men jeg har klart å rydde i hundeutstyret og gitt bort det jeg ikke bruker selv. Så har jeg fått samlet alt slik at hundene har fått en skuff i gangen og en hylle i skapet på soverommet. Så har jeg ryddet litt i skohylla. Gitt bort 2 par og kastet alle som egentlig var utslitt, men som jeg har tenkt at jeg kanskje får bruk for. Tror egentlig ikke jeg får bruk for et par fjellstøvler uten spor igjen i såla. Jeg har også gått igjennom badet og kastet endel greier jeg aldri bruker. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan ta for meg rom for rom, men at jeg må sortere ut ifra sjanger (eller hva man skal kalle det). Nå har jeg fått orden i hundesakene, neste prosjekt er turutstyr :o Men altså, jeg har ikke den minste idé om hvor mye jeg har kvittet meg med, men det er ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gjort klar en gammel radio, en ødelagt kjøkkenvekt og en gammel skjøteledning. Må bare putte de i bilen å få kjørt til en elektrisk forretning. Har også endelig fått kastet en plante som hadde sett sine bedre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at flere blir inspirert!

I dag har jeg kastet en del gamle kremer og medisiner (på den ene astmamedisinen stod det Størstejenta 9 år - og hun er 16 nå...), og skuffet ut en del skufferusk av skuffene på badet, og fptt ryddet ganske bra i hyllene der.

En annen dag fikk jeg meg endelig til å hive noen grufulle salt-og pepperbøsser vi har hatt i minst 15 år, kanskje 20. Har aldri likt dem, men de gar faktisk stått fremme...

Fikk også tatt bort noen bøker som skal leveres til bruktbutikk på mandag 😊

I morgen skal jeg kaste meg over nattbordet. Der er det mye rask....

Den store bøygen er kontoret, som nå fungerer som rotebod. .. Har ikke samlet mot ennå til å gå løs på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sist uke har jeg ikke fått ryddet mye, bl.a. fordi jeg var bortreist tre dager og en del ekstra pga sykt dyr.

Men - jeg fikk ryddet ut av frysen i går, iset av og vasket den, og gått gjennom det som var der. Lenge siden sist nå. Fikk også ryddet en pose med tøy som skal til UFF.

Jeg klarer altså ikke tempoet i utfordringen, men er fornøyd likevel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...