Gå til innhold

Ulønnet permisjon og planlegger nytt barn- Tips og råd?


Franzeska

Anbefalte innlegg

Har litt spørsmål ift rettigheter etter endt permisjonstid uten lønn og ønsker litt råd og tips, samt delte erfaringer ift ulike måter å gå fram om en ønsker å planlegge nytt barn før permisjonstiden (uten lønn) går ut. Jeg har per i dag utvidet permisjonstid uten lønn og skal ha det i 6 mnd til. Samtidig planlegger vi barn nr 2 allerede. Først og fremst fordi  jeg er i slutten av 30-årene og har rett og slett ikke tid til å vente. Vi tenker imidlertid at vi vil drøye ihvertfall noen mnd til, bla for å få en oversikt over situasjonen, før vi prøver. Vet jo at en står uten mange rettigheter etter endt permisjon uten lønn. Bla når det gjelder evt sykemelding. Jeg har dessuten en svært fysisk og psykisk krevende jobb og burde sikkert redusert stillingen min. Men vil likevel ta sjansen på å prøve å fortsette 100% når jeg kommer tilbake og pappaen tar ut sin permisjon. Hvor lenge jeg klarer å jobbe fullt aner jeg ikke...Ikke minst så kan det jo hende jeg også har blitt gravid igjen innen da. Spørsmålene mine blir derfor videre. Hva skjer om jeg blir sykemeldt før jeg kommer tilbake i jobb eller like etterpå? Og hva om jeg skulle blitt sykemeldt 1-2 mnd senere? Om jeg forsøker ett par mnd i full stilling og etter noen måneder velger å redusere stillingen min; hvordan vil dette påvirke evt utbetalinger når jeg så går ut i permisjon igjen? Er det snittet av hva jeg har tjent de siste månedene som utgjør de fremtidige permisjonspengene?

Har dere noen erfaringer, tips og råd rundt dette forøvrig som dere vil dele med meg!

🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...