Gå til innhold

Trening uke 45


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ja, da var turen kommet til meg om å rapportere om elendig treningsuke :huh:

Jeg gikk en himla lang tur forrige søndag (17 km), og har hatt vondt i venstre legg etter det... så det ble nok en overbelastning...

Ikke har jeg hatt så lyst til å trene heller denne uka - så jeg har rett og slett bare slappet av når jeg har vært hjemme og holdt på inne med diverse ting. Var en liten luftetur ut bak i skogen den dagen jeg hadde fri, bare 20 minutter, og så var jeg ute og besøkte min far i går, og da parkerte jeg litt unna huset hans, sånn at det ble til sammen 1,2 km gange :P frem og tilbake til bilen.

Så - dette var min hvileuke! Kjenner fremdeles litt i leggen, men tenker å ta meg en rolig spasertur i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det var to veldig harde, korte løpeturer, som med oppvarming etc hhv var ca 6 og 5 km. Helt uvant tenpo for meg, men en slags utfordring jeg var med på.

Blir bra med normale joggeturer fremover :-)

Ellers pumpe opp kroppen i gym'en, tre dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst hatt en hvileuke jeg også. Bare trent en gang, men jeg har ikke bare ligget på sofaen altså...(bortsett fra igår da)

Fredag : treningssenteret  90 min

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent to ganger denne uken. 5 kilometer på trimsykkel, og 16 km løpetur. Burde ha trent mer, men jeg har jobbet en del og beveger meg hele tiden på jobben så er jo litt trening i det og :) . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg løpt i 22 minutter, og gått i ca 40 minutter. :) . Forsøker å holde treningen vedlike selv om det ikke blir så lange distanser med løping...selv om det er kaldt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å leter etter en ny trenings-tights på nettet... Jeg har mange men de ramler ned når jeg bruker de. Jeg liker ikke de treningstightsene som liksom skal tilpasse seg og henge på plass av seg selv uten snøring. De funker ikke på meg. De passer i begynnelsen og etterhvert siger de ned, og jeg må holde buksen med makt på plass slik jeg ikke mister buksen under treningene :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Sitter å leter etter en ny trenings-tights på nettet... Jeg har mange men de ramler ned når jeg bruker de. Jeg liker ikke de treningstightsene som liksom skal tilpasse seg og henge på plass av seg selv uten snøring. De funker ikke på meg. De passer i begynnelsen og etterhvert siger de ned, og jeg må holde buksen med makt på plass slik jeg ikke mister buksen under treningene :D . 

Jeg forstår ikke problemet med at treningstights detter ned, men det kan ha sine naturlige forklaring :huh:. Har de god passform og riktig størrelse sitter de i hvertfall oppe på min kropp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg forstår ikke problemet med at treningstights detter ned, men det kan ha sine naturlige forklaring :huh:. Har de god passform og riktig størrelse sitter de i hvertfall oppe på min kropp. 

 

Det sier andre også. Jeg har forholdsvis lange bein, og må ha medium pga det. Buksen holder oppe så lenge jeg løper sent, men løper jeg i noenlunne tempo så ramler den ned..... Lurer liksom på hvorfor det skjer... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det sier andre også. Jeg har forholdsvis lange bein, og må ha medium pga det. Buksen holder oppe så lenge jeg løper sent, men løper jeg i noenlunne tempo så ramler den ned..... 

Jeg har også lange ben, men fyller størrelse L - ikke noe problem ;).  Men jeg løper nok ikke så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg har også lange ben, men fyller størrelse L - ikke noe problem ;).  Men jeg løper nok ikke så fort.

;) Jeg vet ikke hva som gjør det, men mange sier at jeg løper ganske så raskt tempo... og det kan være det som gjør det.. for hvis jeg begynner å løpe roligere så går det helt fint... Derfor må jeg lete etter snøring i livet på disse buksene slik at jeg holder de på plass ;) . Og slik ikke folk får noe å le av :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, Mina1 skrev:

;) Jeg vet ikke hva som gjør det, men mange sier at jeg løper ganske så raskt tempo... og det kan være det som gjør det.. for hvis jeg begynner å løpe roligere så går det helt fint... Derfor må jeg lete etter snøring i livet på disse buksene slik at jeg holder de på plass ;) . Og slik ikke folk får noe å le av :D 

Jeg kjenner fenomenet med at buksa gradvis sklir ned. Det er kanskje noe med at man løfter knærne mer så man strekker og drar litt mer i klærne.

Jeg bruker treningsbukse, og en sjelden gang tights jeg også, og da må jeg snøre godt i livet. Vet at tights er dårlig gjort av en mann i 40-årene, men noen ganger må det til. Folk får bare holde seg for øynene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg kjenner fenomenet med at buksa gradvis sklir ned. Det er kanskje noe med at man løfter knærne mer så man strekker og drar litt mer i klærne.

Jeg bruker treningsbukse, og en sjelden gang tights jeg også, og da må jeg snøre godt i livet. Vet at tights er dårlig gjort av en mann i 40-årene, men noen ganger må det til. Folk får bare holde seg for øynene :D

Jeg synes tights er sexy på menn ;) . Mulig fordi jeg har drevet med aktiv friidrett tidligere. De mest sexy mennene gikk med tights haha . 

Og ja best med snor i livet :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 1 økt på meg og tviler på at jeg får så mye mer denne uka. Kommer meg ikke på treningssenteret og har ikke orket skogen heller. Mye nytt på jobb og er så sliten. Vet trening er bra, men greier ikke å organisere det. Men gir ikke opp heller💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg kjenner fenomenet med at buksa gradvis sklir ned. Det er kanskje noe med at man løfter knærne mer så man strekker og drar litt mer i klærne.

Jeg bruker treningsbukse, og en sjelden gang tights jeg også, og da må jeg snøre godt i livet. Vet at tights er dårlig gjort av en mann i 40-årene, men noen ganger må det til. Folk får bare holde seg for øynene :D

Tss, tights er det absolutt beste å løpe i synes jeg, og verken alder eller kjønn har noe å si. Folk må få bruke det de synes er mest komfortabelt. Og personlig foretrekker jeg menn i tights fremfor kvinner i tights... rart det der.

Ellers tror jeg dere greit kan løse problemet med tights som sklir ned ved å trekke de godt opp over knærne. Jeg har selv lange bein, men bruker størrelse S i 2XU sine tights. Mulig det hjelper at det er kompresjonstights da, som sitter ganske stramt? Men hvis de sklir ned, så tenker jeg det skyldes at de ikke er dratt godt nok opp på riktig sted. Hjelper ikke hipse de opp i livet, og liksom strekke i stoffet der, når det er bevegelsen i knærne som jekker plagget nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Idina skrev:

Tss, tights er det absolutt beste å løpe i synes jeg, og verken alder eller kjønn har noe å si. Folk må få bruke det de synes er mest komfortabelt. Og personlig foretrekker jeg menn i tights fremfor kvinner i tights... rart det der.

Ellers tror jeg dere greit kan løse problemet med tights som sklir ned ved å trekke de godt opp over knærne. Jeg har selv lange bein, men bruker størrelse S i 2XU sine tights. Mulig det hjelper at det er kompresjonstights da, som sitter ganske stramt? Men hvis de sklir ned, så tenker jeg det skyldes at de ikke er dratt godt nok opp på riktig sted. Hjelper ikke hipse de opp i livet, og liksom strekke i stoffet der, når det er bevegelsen i knærne som jekker plagget nedover.

Hehe , jeg drar buksene så godt opp jeg kan men den glir ned uansett hva jeg gjør. Jeg kan gå med buksen i huset uten at den glir ned, men den glir ned når jeg løper ;)

Jeg har drevet med aktiv friidrett og da var det veldig vanlig at de beste utøverne av mannfolkene gikk med tights. De gikk oftest i tights ... Jeg synes det var rart før jeg begynte med friidrett, men da jeg begynte med friidrett så synes jeg bare det var sexy ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, Idina skrev:

Tss, tights er det absolutt beste å løpe i synes jeg, og verken alder eller kjønn har noe å si. Folk må få bruke det de synes er mest komfortabelt. Og personlig foretrekker jeg menn i tights fremfor kvinner i tights... rart det der.

Ellers tror jeg dere greit kan løse problemet med tights som sklir ned ved å trekke de godt opp over knærne. Jeg har selv lange bein, men bruker størrelse S i 2XU sine tights. Mulig det hjelper at det er kompresjonstights da, som sitter ganske stramt? Men hvis de sklir ned, så tenker jeg det skyldes at de ikke er dratt godt nok opp på riktig sted. Hjelper ikke hipse de opp i livet, og liksom strekke i stoffet der, når det er bevegelsen i knærne som jekker plagget nedover.

Jeg får holde meg til snøring tror jeg. Hvis jeg skal trekke tightsen over knærne kan jeg like gjerne ha shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg får holde meg til snøring tror jeg. Hvis jeg skal trekke tightsen over knærne kan jeg like gjerne ha shorts.

Snøring funker vel, men det er jo bare snakk om å dra nok stoff over knærne, ikke gjøre det til en shorts. Mulig jeg forklarer det klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mina1 skrev:

Hehe , jeg drar buksene så godt opp jeg kan men den glir ned uansett hva jeg gjør. Jeg kan gå med buksen i huset uten at den glir ned, men den glir ned når jeg løper ;)

Jeg har drevet med aktiv friidrett og da var det veldig vanlig at de beste utøverne av mannfolkene gikk med tights. De gikk oftest i tights ... Jeg synes det var rart før jeg begynte med friidrett, men da jeg begynte med friidrett så synes jeg bare det var sexy ;) 

De mennene var kanskje over gjennomsnittlig godt trente også....^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...