Gå til innhold

Klamydia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog idag og tok prøve for klamydia. Hun sa alt så fint ut. Ville det sett annerledes ut/unormalt oppi der om jeg hadde klamydiainfeksjon? Har vært plaget med tykk hvit utflod i mange måneder som lukter etter samleie, fikk påvist bakteriell vaginose som årsak men er redd dette er klamydia. Brukte Tetracyclin 250 x 4 ganger om dagen i 14 dager. Ville disse tatt knekken på eventuell klamydia? 

Anonymkode: bc8c4...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bakteriell vagnose å ikke klamydia, regner med hun tok prøver for alt. 

Lykke til

Anonymkode: f0e0b...d7b

Takk for svar! Ver du om tetracycline ville tatt knekken på klamydia dersom jeg skulle hatt det? 

Anonymkode: bc8c4...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på en side, men tror du må spørre din lege :)

 

Tetracycliner skal egentlig også virke mot klamydia. Men det kan være forhold i  måten du tar medisinen på, dosering, osv, som gjør at den likevel ikke virker helt. Det beste er å ta den vanlige medisinen som er anbefalt ved klamydia, eller i så fall spørre legen din om den du får nå, også vil dekke klamydiainfeksjon. 

Anonymkode: f0e0b...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fant dette på en side, men tror du må spørre din lege :)

 

Tetracycliner skal egentlig også virke mot klamydia. Men det kan være forhold i  måten du tar medisinen på, dosering, osv, som gjør at den likevel ikke virker helt. Det beste er å ta den vanlige medisinen som er anbefalt ved klamydia, eller i så fall spørre legen din om den du får nå, også vil dekke klamydiainfeksjon. 

Anonymkode: f0e0b...d7b

Takk for svar :-) jeg har tatt den høyeste dosen som er anbefalt i 14 dager men på engelsk sider er det anbefalt dobbel så høy som den jeg har tatt. Har hvit tykk utflod konstant og vet ikke om dette er normalt da jeg går på p piller og ikke er fruktbar eller om dette er tegn på noe annet :-(

Anonymkode: bc8c4...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I de fleste tilfeller vil klamydia ikke gi symptomer, og infeksjon vil ikke oppdages før det tas prøve. Derfor er det så viktig med undersøkelse ved partnerbytte. Tetracyclin er behandling for klamydia (men er ikke vanlig behandling ved bakteriell vaginose, her brukes Flagyl eller Dalacin).

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...