Gå til innhold

Får du ofte høre at du er pen? ofte noen som forsøker seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg ofte får høre at andre fortelle om menn/ kvinner som hele tiden forsøker seg på de. Mens jeg føler meg helt outsiders for å si det sånn.

Det er sjelden at jeg får høre at noen sier at jeg er pen. Foreks.: jeg får kun høre ganske ofte av en eller annen kunde på jobben min at jeg er snill, og smilende. Dette hører jeg cirka daglig.  Eller så får jeg høre at jeg er pen av noen også... men sjelden. 

Jeg opplever svært sjelden at menn forsøker å sjekke meg opp ute. Det er sånn 2 ganger i løpet av 10 år.  Men jeg går kun til butikker, og til jobb, og så går jeg ut å trener. Så det er ikke så mange plasser de kan sjekke meg opp. 

Hvordan er det med dere? Får dere ofte høre at dere er pen og er det mange som forsøker seg på dere hele tiden? :) 

Anonymkode: 93742...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Nei. Jeg har fått høre at jeg ser trent ut i forhold til før, men ikke at jeg er "pen" eller "kjekk". I alle fall må det være mange pr siden. Jeg sier kanskje ikke det til så mange andre heller.

Har opplevd at tilfeldige damer har prøvd seg, men det er ekstremt sjelden. Kanskje 2x per tiår for meg også. Jeg henger ikke mye på typiske sjekkeplasser heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med dere? Får dere ofte høre at dere er pen og er det mange som forsøker seg på dere hele tiden? :) 

Anonymkode: 93742...dec

Ikke plagsomt ofte akkurat. :lol: Det er et par karer som er kunder på jobben som "flørter", dvs. det er en som flørter ganske åpent og som jeg bare grøsser av for jeg synes han er ekkel og en jeg til slutt blokkerte på fb/messenger for han skjønte ikke at jeg ikke var interessert til tross for mer eller mindre null respons fra min side.

Av og til er det en eller annen kunde som kan småflørte litt og komme med en trivelig kommentar, men jeg tar det som det er - at han er i godt humør og at jeg kanskje tar meg litt ekstra godt ut akkurat denne dagen og at han derfor ga meg et lite komplement - jeg tar det på ingen måte dypt personlig, men hyggelig er det jo. :) Nå er jeg aldri ute på byen og jeg tror heller ikke jeg hadde vært den som hadde blitt sjekket opp og fått mange, lange blikk etter seg om jeg var det, så eksepsjonell er jeg tross alt ikke og det lever jeg veldig godt med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Nei. Jeg har fått høre at jeg ser trent ut i forhold til før, men ikke at jeg er "pen" eller "kjekk". I alle fall må det være mange pr siden. Jeg sier kanskje ikke det til så mange andre heller.

Har opplevd at tilfeldige damer har prøvd seg, men det er ekstremt sjelden. Kanskje 2x per tiår for meg også. Jeg henger ikke mye på typiske sjekkeplasser heller. 

Ok da er det sikkert ganske vanlig at det er gjerne toppen 2 per tiår som forsøker seg. 

Jeg har ikke for vane å gå rundt å oppsøke menn som jeg liker og forsøke meg. Det er jo ikke sikkert at han er singel. Og i mitt syn så blir det jo feil å forsøke seg på en villt fremmed person ute på gaten ;) . 

Jaja trent i forhold til før .. høres jo ganske bra ut. Jeg får høre at folk sier at de er stolt av mine idrettsprestasjoner selv om jeg ikke synes at jeg er så fantatisk flink selv. Får høre at jeg er alltid veldig smilende, hjelpsom, og hyggelig av kunder på jobben foreks. Veldig mange sier at de liker å handle hos meg. Og at jeg utstråler positivitet og at de blir glade av å se meg. Det varmer meg innvendig at de sier sånne fine ting til meg. 

Men ellers er det en sjelden gang en eller annen desperat fyr fra nettet som har funnet ut hvem jeg er i virkeligheten som oppsøker meg og sier at han liker meg, men jeg tror han ikke. Jeg tror han bare er desperat. Har vært 2 slike det siste halve året. Men jeg tar det ikke til meg for jeg tror dem ikke. 

Anonymkode: 93742...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke plagsomt ofte akkurat. :lol: Det er et par karer som er kunder på jobben som "flørter", dvs. det er en som flørter ganske åpent og som jeg bare grøsser av for jeg synes han er ekkel og en jeg til slutt blokkerte på fb/messenger for han skjønte ikke at jeg ikke var interessert til tross for mer eller mindre null respons fra min side.

Av og til er det en eller annen kunde som kan småflørte litt og komme med en trivelig kommentar, men jeg tar det som det er - at han er i godt humør og at jeg kanskje tar meg litt ekstra godt ut akkurat denne dagen og at han derfor ga meg et lite komplement - jeg tar det på ingen måte dypt personlig, men hyggelig er det jo. :) Nå er jeg aldri ute på byen og jeg tror heller ikke jeg hadde vært den som hadde blitt sjekket opp og fått mange, lange blikk etter seg om jeg var det, så eksepsjonell er jeg tross alt ikke og det lever jeg veldig godt med. :) 

har blitt invitert på kaffe til kunder , men jeg tar det ikke til meg.. tror de sier det bare for å være hyggelig ;) 

Anonymkode: 93742...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan er det med dere? Får dere ofte høre at dere er pen og er det mange som forsøker seg på dere hele tiden? :) 

Anonymkode: 93742...dec

Nei, det får jeg svært sjelden høre, dels av naturlige grunner ;). 

 

Jeg vet ikke, men jeg antar at de som en forstår er veldig opptatt av utseendet sitt får høre det oftere enn andre - om en liker noen kommenterer man jo gjerne det man skjønner de er opptatt av.

 

Det er svært sjelden noen forsøker seg på meg, og det var det egentlig da jeg var yngre også. Tror mange oppfattet at jeg signaliserte utilgjengelighet, det har jeg i hvertfall fått høre. Eneste stedene jeg enkelte ganger merker noe oppmerksomhet fra det motsatte kjønn er på treningssenteret og på ski i marka, om jeg går alene. Da gjerne fra menn som er en del eldre enn meg (eller - jeg oppfatter dem i hvertfall slik, men kanskje har jeg ikke gangsyn)  :mellow:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, det får jeg svært sjelden høre, dels av naturlige grunner ;). 

 

Jeg vet ikke, men jeg antar at de som en forstår er veldig opptatt av utseendet sitt får høre det oftere enn andre - om en liker noen kommenterer man jo gjerne det man skjønner de er opptatt av.

 

Det er svært sjelden noen forsøker seg på meg, og det var det egentlig da jeg var yngre også. Tror mange oppfattet at jeg signaliserte utilgjengelighet, det har jeg i hvertfall fått høre. Eneste stedene jeg enkelte ganger merker noe oppmerksomhet fra det motsatte kjønn er på treningssenteret og på ski i marka, om jeg går alene. Da gjerne fra menn som er en del eldre enn meg (eller - jeg oppfatter dem i hvertfall slik, men kanskje har jeg ikke gangsyn)  :mellow:.

Dersom jeg er med i et konkurranseløp eller lignende så er det ofte ukjente menn som stirrer veldig på meg og kommer bort for å prate.. Jeg vet ikke om jeg skal signalisere det som flørting eller ikke. Men jeg velger alltid å tro at de kun vil være kompis der og da ;) 

Anonymkode: 93742...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine skrev:

Haha, nei det har jeg ikke akkurat hørt så ofte. Jeg er nok mer kjent som uteliggeren eller bikkjejenta, enn hun som er pen :D

Jeg er vel kjent som kompisjenten som man kan prate om trening med. Mange menn sier at det er så utrolig kjekt å prate om trening med meg :D . Også smiler ofte en del menn så pent til meg men jeg tror de gjør det for å være hyggelig. Tror ikke noe høyt om meg selv. Tror det motsatte: at jeg ikke er noe bra... :( 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg ofte får høre at andre fortelle om menn/ kvinner som hele tiden forsøker seg på de. Mens jeg føler meg helt outsiders for å si det sånn.

Det er sjelden at jeg får høre at noen sier at jeg er pen. Foreks.: jeg får kun høre ganske ofte av en eller annen kunde på jobben min at jeg er snill, og smilende. Dette hører jeg cirka daglig.  Eller så får jeg høre at jeg er pen av noen også... men sjelden. 

Jeg opplever svært sjelden at menn forsøker å sjekke meg opp ute. Det er sånn 2 ganger i løpet av 10 år.  Men jeg går kun til butikker, og til jobb, og så går jeg ut å trener. Så det er ikke så mange plasser de kan sjekke meg opp. 

Hvordan er det med dere? Får dere ofte høre at dere er pen og er det mange som forsøker seg på dere hele tiden? :) 

Anonymkode: 93742...dec

Hmm, nei det har vel helt ærlig gått gærne veien når det gjelder den type kommentarer ;) Ikke så ofte det skjer lenger nei. 

Men i min alder (51 år ) så blir man jo veldig happy bare noen sier at man ikke ser ut som ei « kjærring »:P

Det som er litt rart med dette livet er at selvtilliten stiger mer og mer, jo eldre, mer gråhåret og rynkete man blir. Altså, jo styggere, jo bedre selvtillit :)

Jeg får kommentarer innimellom på at jeg ser ung ut, sprek ut, holder meg godt, flott dame og den type ting.

Men pen ? Næsj, nå er det vel nesten bare kjæresten som sier det og han er forpliktet til det :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk trenger så forskjellig. Enkelte mennesker trenger bare noen som bare lever og ånder for dem hele livet og gjør alt for å få det til. Kan vel også variere gjennom livet veldig sårbare perioder. En annen sak er det vel at kun et fåtall får den oppfølging de trenger. 

Anonymkode: 36df3...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor sier jeg er fin hehe :D Og min svigermor kan si "Så fin du var i dag"....eller en venninne kan si det, ingen menn sier det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Xtra skrev:

Jeg vet ikke, men jeg antar at de som en forstår er veldig opptatt av utseendet sitt får høre det oftere enn andre - om en liker noen kommenterer man jo gjerne det man skjønner de er opptatt av.

Det kan godt være du har rett, men jeg tror nok det har like mye med personlighet og adferd å gjøre. Jeg er veldig ekstrovert og inkluderende både i jobb og privat, og det tror jeg bidrar til at folk lettere/oftere gir personlige tilbakemeldinger  

Jeg har et feminint utseende, men ser helt vanlig ut, og er ikke mer enn normalt forfengelig sammenlignet med andre som lever relativt sammenlignbart privat og på jobb. Jeg har likevel alltid fått mange kommentarer om utseende, både direkte og indirekte (type «ja det opplever kanskje dere som er pene oftere enn de som ikke er så attraktive»).

Da jeg var yngre og opptatt av å utvikle meg faglig og bli tatt alvorlig i jobbsammenheng syns jeg dette var ubehagelig, og opplevde det nesten som belastende. Jeg endte faktisk med å - som eneste gang i livet - å klippe meg helt kort, rett og slett fordi det modererte det feminine ved framtoningen min.

Nå som jeg har passert 40 og står stødig både mhp jobb og privat syns jeg utelukkende det er hyggelig, og faktisk kan jeg innimellom si «takk» istedenfor å forsøke å snakke vekk et kompliment ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

jeg hadde draget en kort periode da jeg var rundt 25-30. Da fikk jeg ofte høre jeg var kjekk. Men da veide jeg mange kilo mindre også. Nå er jeg ikke akkurat noe sukkertøy, så nei, nå hører jeg det aldri lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 minutter siden, Kayia skrev:

Det kan godt være du har rett, men jeg tror nok det har like mye med personlighet og adferd å gjøre. Jeg er veldig ekstrovert og inkluderende både i jobb og privat, og det tror jeg bidrar til at folk lettere/oftere gir personlige tilbakemeldinger  

Jeg har et feminint utseende, men ser helt vanlig ut, og er ikke mer enn normalt forfengelig sammenlignet med andre som lever relativt sammenlignbart privat og på jobb. Jeg har likevel alltid fått mange kommentarer om utseende, både direkte og indirekte (type «ja det opplever kanskje dere som er pene oftere enn de som ikke er så attraktive»).

Da jeg var yngre og opptatt av å utvikle meg faglig og bli tatt alvorlig i jobbsammenheng syns jeg dette var ubehagelig, og opplevde det nesten som belastende. Jeg endte faktisk med å - som eneste gang i livet - å klippe meg helt kort, rett og slett fordi det modererte det feminine ved framtoningen min.

Nå som jeg har passert 40 og står stødig både mhp jobb og privat syns jeg utelukkende det er hyggelig, og faktisk kan jeg innimellom si «takk» istedenfor å forsøke å snakke vekk et kompliment ;) 

Det hjelper sikkert å være raus med komplimenter selv, og så hjelper det nok å faktisk være pen. Det er min teori:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gargamel skrev:

Det hjelper sikkert å være raus med komplimenter selv, og så hjelper det nok å faktisk være pen. Det er min teori:)

Jeg tror utseende desverre spillet altfor stor rolle angående visse ting. Jeg tror for at hvis jeg var pen nok så hadde jeg ikke blitt dumpet eller vært singel i dag. Men da prater vi mulig om overfladiske feile typer mennesker ;). Jeg mener at det er et fakta. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror utseende desverre spillet altfor stor rolle angående visse ting. Jeg tror for at hvis jeg var pen nok så hadde jeg ikke blitt dumpet eller vært singel i dag. Men da prater vi mulig om overfladiske feile typer mennesker ;). Jeg mener at det er et fakta. 

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan du ser ut, må jeg innrømme, men har veldig vanskelig for å tro at utseendet ditt er problemet. Det er jo ikke et typisk problem som plutselig dukker opp flere år inn i et forhold.  Er du en prinsesse som blir til en frosk når noen kysser deg? 🐸  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror utseende desverre spillet altfor stor rolle angående visse ting. Jeg tror for at hvis jeg var pen nok så hadde jeg ikke blitt dumpet eller vært singel i dag. Men da prater vi mulig om overfladiske feile typer mennesker ;). Jeg mener at det er et fakta. 

Hvis du er 17 år kanskje. Du er nesten like gammel som meg - ville du hatt en mann som var knakende kjekk å se til, men dum som et brød og med 10 tommeltotter og null sosiale antenner? Ville du ikke heller hatt en med et gjennomsnittlig utseende, men med noe mellom ørene og som var litt hendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror utseende desverre spillet altfor stor rolle angående visse ting. Jeg tror for at hvis jeg var pen nok så hadde jeg ikke blitt dumpet eller vært singel i dag. Men da prater vi mulig om overfladiske feile typer mennesker ;). Jeg mener at det er et fakta. 

Det er skjelden å høre noen som legger så lite vekt på også andre kvaliteter når en er over 40 år. 

For meg betyr også utseendet ganske mye ( det er jo det man først faller for ) , men det hjelper veldig lite om mannen er kjekk å se på om han har en ufyselig personlighet. 

Når det gjelder deg, så tror jeg lite på at det har noe med utseendet ditt å gjøre. Jeg er mer usikker på dømmekraften din når det gjelder å sortere vekk de dårlige mennene helt fra begynnelsen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...