Gå til innhold

Får du ofte høre at du er pen? ofte noen som forsøker seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det sier jeg ikke. Jeg selv ville ha hatt problemer med dette, men jeg vet også at hadde satt strek der. Jeg hadde ikke gjort noe forsøk på å konkurere ut x- en hans. Jeg er sånn at jeg tenker at den som skal være samme med meg skal gjøre det frivillig og sette meg først frivillig. Ingen tvang, så jeg hadde heller trukket meg ut jeg og glemt hele fyren etter kort tid. 

Jeg burde gått pga min usikkerhet til han ja. Den var for stor... Jeg vet ikke om jeg har rett i disse magefølelsene om at han ikke var ferdig med ekssamboeren... De kan være feile, men på bakgrunn av hva han sa og inntrykket han ga så burde jeg gått. 

Samtidig så ble jeg fordi jeg håpet på at det kunne vare, og fordi jeg likte den jeg ønsket å tro at han var som menneske. 

Ja jeg er fortsatt lei meg for dette. Jeg savner kinobesøkene våre, savner turene våre, savner opplevelsene våre, men jeg savner ikke usikkerheten og jeg savner ikke hatet hans mot meg. Han hatet meg på slutten. Jeg vet godt at jeg ikke er feilfri (jeg taklet dårlig usikkerheten min og klarte ikke å vise han de følelsene jeg hadde helt og holdent) men jeg forsøkte å prate ut med han, men han bare ville ligge all skyld på meg for så å ikke ha noen svar tilbake og stikke. 

Jeg kunne ønske at han kunne pratet ut en eneste samtale om hva som egentlig var problemet. Men det vil han ikke. Ikke en eneste en. Hadde vært lettere da. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det sier jeg ikke. Jeg selv ville ha hatt problemer med dette, men jeg vet også at hadde satt strek der. Jeg hadde ikke gjort noe forsøk på å konkurere ut x- en hans. Jeg er sånn at jeg tenker at den som skal være samme med meg skal gjøre det frivillig og sette meg først frivillig. Ingen tvang, så jeg hadde heller trukket meg ut jeg og glemt hele fyren etter kort tid. 

Han gikk jo også frivillig ut for å treffe meg , og være i lag med meg. Hadde jeg vært plagsom å være rundt så skulle man jo tro at han ikke ville treffe meg over så lang tid som han gjorde. Det som er rart er at det virket ut som om han koste seg i selskapet mitt... merkelige greier... Og det kunne også virke som om han var glad i meg. Han begynte jo å gråte av tanken på å miste meg.... men nei det må være noe annet han gråt over... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg burde gått pga min usikkerhet til han ja. Den var for stor... Jeg vet ikke om jeg har rett i disse magefølelsene om at han ikke var ferdig med ekssamboeren... De kan være feile, men på bakgrunn av hva han sa og inntrykket han ga så burde jeg gått. 

Samtidig så ble jeg fordi jeg håpet på at det kunne vare, og fordi jeg likte den jeg ønsket å tro at han var som menneske. 

Ja jeg er fortsatt lei meg for dette. Jeg savner kinobesøkene våre, savner turene våre, savner opplevelsene våre, men jeg savner ikke usikkerheten og jeg savner ikke hatet hans mot meg. Han hatet meg på slutten. Jeg vet godt at jeg ikke er feilfri (jeg taklet dårlig usikkerheten min og klarte ikke å vise han de følelsene jeg hadde helt og holdent) men jeg forsøkte å prate ut med han, men han bare ville ligge all skyld på meg for så å ikke ha noen svar tilbake og stikke. 

Jeg kunne ønske at han kunne pratet ut en eneste samtale om hva som egentlig var problemet. Men det vil han ikke. Ikke en eneste en. Hadde vært lettere da. 

Når et menneske som omtales av andre som omtenksom, snill osv, legger deg for hat så burde det faktisk ringe ei bjelle . Jeg tror ikke 100 samtaler mellom dere hadde gitt deg noe svar på noe som helst. Du hadde funnet noe annet/mer du ville ha svar på nytt og på nytt. Han har gjennomskuet dette ved deg og smart som han var valgte han å lukke døren fort og for godt. 

Ut i fra hvordan du fremstår her inne i form av hva du skriver, hvordan du skriver, hvordan du reagerer på feks kritiske tilbakemeldinger osv så gjorde han nok lurt i å komme seg ut av dette. Og du gjør lurt i å skaffe deg hjelp for å komme deg videre. Du virker helt fastlåst og opphengt i dette og det er ikke normal adferd selv ved en hjertesorg. 

Anonymkode: 49c00...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg burde gått pga min usikkerhet til han ja. Den var for stor... Jeg vet ikke om jeg har rett i disse magefølelsene om at han ikke var ferdig med ekssamboeren... De kan være feile, men på bakgrunn av hva han sa og inntrykket han ga så burde jeg gått. 

Samtidig så ble jeg fordi jeg håpet på at det kunne vare, og fordi jeg likte den jeg ønsket å tro at han var som menneske. 

Ja jeg er fortsatt lei meg for dette. Jeg savner kinobesøkene våre, savner turene våre, savner opplevelsene våre, men jeg savner ikke usikkerheten og jeg savner ikke hatet hans mot meg. Han hatet meg på slutten. Jeg vet godt at jeg ikke er feilfri (jeg taklet dårlig usikkerheten min og klarte ikke å vise han de følelsene jeg hadde helt og holdent) men jeg forsøkte å prate ut med han, men han bare ville ligge all skyld på meg for så å ikke ha noen svar tilbake og stikke. 

Jeg kunne ønske at han kunne pratet ut en eneste samtale om hva som egentlig var problemet. Men det vil han ikke. Ikke en eneste en. Hadde vært lettere da. 

Hvis du holdt på i RL på samme måte som her tror jeg han ble utslitt og til,slutt ikke orket mer.

Beklager.

Anonymkode: d7123...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, påskelilje skrev:

Mannen min sier det veldig ofte :) I hans øyne blir jeg visst bare penere og finere og flottere ettetsom årene går :wub:

Utenom ham er det ikke andre som sier at jeg er pen... Eller forresten, det var en på jobben en gang som så helt lamslått ut da han så meg på julebordet et år. Den høsten hadde jeg sett ham ofte, men jeg hadde alltid arbeidstøy på og håret allrid stramt i hestehale. På julebordet var jeg jo pyntet. "Så pen du er!" utbrøt han oppriktig.... 😉 Mulig jeg har fått noen flere komplimenter på jobbfester, forresten. 

Mrn ellers er jeg jo ikke særlig flørtende av meg og legger liksom ikke opp til noe sånt når jeg er sammen med menn. Forutsetter vel egentlig at alle bare snakker hyggelug og bare vil prate uren å flørte. Og da blir det vel sjelden sånne direkte komplimenter ;)

Det er bra av mannen din å se det han tenker, synes jeg. Man skal ikke ta hverandre for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når et menneske som omtales av andre som omtenksom, snill osv, legger deg for hat så burde det faktisk ringe ei bjelle . Jeg tror ikke 100 samtaler mellom dere hadde gitt deg noe svar på noe som helst. Du hadde funnet noe annet/mer du ville ha svar på nytt og på nytt. Han har gjennomskuet dette ved deg og smart som han var valgte han å lukke døren fort og for godt. 

Ut i fra hvordan du fremstår her inne i form av hva du skriver, hvordan du skriver, hvordan du reagerer på feks kritiske tilbakemeldinger osv så gjorde han nok lurt i å komme seg ut av dette. Og du gjør lurt i å skaffe deg hjelp for å komme deg videre. Du virker helt fastlåst og opphengt i dette og det er ikke normal adferd selv ved en hjertesorg. 

Anonymkode: 49c00...490

Ja mulig at jeg mistet en veldig bra mann i min eks. Og at det var min feil i at jeg ble dumpet. Han var nok en fantastisk mann. Det er det jeg frykter at han var, og at jeg reagerte på helt normale ting som det at han var bestebestevenninne med eksen i hjembygda og traff henne alene.. altså at det er noe jeg ikke burde spørre han om... Og da er nok alt min feil. Han ville ikke prate mer fordi han mente jeg ikke fortjente en eneste samtale. Og at det er ingen vits i å ta en samtale med meg. 

Vi hadde sex og derretter ignorerte han meg, og det var gjerne fordi han mener at jeg ikke fortjener en samtale. Mulig at den mannen er helt fantatisk, og at alt er min feil for ekssamboeren som treffer han iblant omtaler han som snill og fantastisk. Hun dro til og med til egypt med han etter vårt brudd, og han traff henne gjennom hele forholdet vårt. Så mulig hun har rett: han er sikkert helt fantastisk . Det er jo  sant det du sier at når hun oppfatter han helt fantastisk så må han være bra! Synd at jeg mistet han da...

Han er nok en smart og hyggelig person . Jeg gikk glipp av noe der :) 

Vet du hva altså: dette var ironisk sagt: jeg sliter og dveler ved dette men mener personlig at han er en stor drittsekk i måten han har behandlet meg på!!!! Hjelper ikke hva ekssamboeren synes om han! Hun dro på ferie med han til Egypt etter bruddet, og det sier vel sitt at deres forhold er for nært, og ja jeg hadde fortjent en samtale!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du holdt på i RL på samme måte som her tror jeg han ble utslitt og til,slutt ikke orket mer.

Beklager.

Anonymkode: d7123...a7d

Det er reaksjon i ettertid. Jeg holder ikke på sånn som her i virkeligheten: det var vondt å bli forlatt på den måten jeg ble og rett etter sex sammen. Vi pratet helt hyggelig sammen og så ville han ikke vite av meg etterpå. Ignorerte meg fullstendig. Og ønsket meg til helvete. Jeg synes han ikke gikk på noe smart løsning. For jeg har slitt med å komme meg videre og dvelt over det hele pga jeg selvfølgelig går inn i meg selv og lurer på om alt er min skyld siden han ignorerte meg på den måten. Han kunne ha sagt noen få ord .. hvor han skriver at han ikke ønsket en fiendtlig avslutning og gjort ting anderledes... Vi hadde tross alt nettopp hatt en lang sexøkt da han ignorerte meg. Og droppet meg helt ut. 

Er det en fantstisk person som gjør noe sånnt? Og årsaken til at jeg prater mye om dette er fordi jeg sliter med det som skjedde. Jeg pratet ikke mye med han om annet enn kino, filmer, turer, og opplevelser i virkeligheten. Vi pratet ikke om problemer. Ytterst sjelden. 

Og om du mener at det er hold i at ekssamboeren prater fint om han, så mener jeg det er det ikke hold i. Hun dro til Egypt med han alene etter bruddet, og bare det sier at jeg tror de hadde sex sammen med stor sannsynlighet. Noe han sa at jeg kunne stole på at de aldri kom til å ha. Så å legge skyld på meg for hele bruddet bare fordi jeg dveler over måten han gikk på synes jeg blir feil. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
12 timer siden, Mina1 skrev:

Poppis du da :) . Så mange forsøker ikke å sjekke meg opp. Kun sånne nettfolk som kommer innom jobben min og sier "hei, har sett at du har profil på nettdating... vil du ta en kopp kaffe? " ;) .... og jeg tenker: "måtte du komme innom her da  - i am at work !!!! hehe!". 

Hehe. Tror alt sånt er veldig opp til tilfeldighetene. Ofte er vel ikke norske menn så frempå når det gjelder å spontant ta kontakt med fremmede damer. Blir jo nesten litt skremt og mistenksom når det først skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det er bra av mannen din å se det han tenker, synes jeg. Man skal ikke ta hverandre for gitt.

Veldig sant. Han er flinkere enn jeg er til å gi komplimemter. Jeg synes også han er flott, skal si det til ham oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Det er reaksjon i ettertid. Jeg holder ikke på sånn som her i virkeligheten: det var vondt å bli forlatt på den måten jeg ble og rett etter sex sammen. Vi pratet helt hyggelig sammen og så ville han ikke vite av meg etterpå. Ignorerte meg fullstendig. Og ønsket meg til helvete. Jeg synes han ikke gikk på noe smart løsning. For jeg har slitt med å komme meg videre og dvelt over det hele pga jeg selvfølgelig går inn i meg selv og lurer på om alt er min skyld siden han ignorerte meg på den måten. Han kunne ha sagt noen få ord .. hvor han skriver at han ikke ønsket en fiendtlig avslutning og gjort ting anderledes... Vi hadde tross alt nettopp hatt en lang sexøkt da han ignorerte meg. Og droppet meg helt ut. 

Er det en fantstisk person som gjør noe sånnt? Og årsaken til at jeg prater mye om dette er fordi jeg sliter med det som skjedde. Jeg pratet ikke mye med han om annet enn kino, filmer, turer, og opplevelser i virkeligheten. Vi pratet ikke om problemer. Ytterst sjelden. 

Og om du mener at det er hold i at ekssamboeren prater fint om han, så mener jeg det er det ikke hold i. Hun dro til Egypt med han alene etter bruddet, og bare det sier at jeg tror de hadde sex sammen med stor sannsynlighet. Noe han sa at jeg kunne stole på at de aldri kom til å ha. Så å legge skyld på meg for hele bruddet bare fordi jeg dveler over måten han gikk på synes jeg blir feil. 

Du drev aldri å terpet på det samme, omat og omat og omat?

Anonymkode: d7123...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mulig jeg er dårlig på sjekketriks, men hvis jeg smiler til en mann er det ikke sjeldent jeg får et smil tilbake. Men man vet jo ikke alltid om det er sjekking eller bare et hyggelig smil. Forøvrig kan du ta det helt med ro. Alle kan få seg kjæreste, uansett utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mari Y skrev:

Mulig jeg er dårlig på sjekketriks, men hvis jeg smiler til en mann er det ikke sjeldent jeg får et smil tilbake. Men man vet jo ikke alltid om det er sjekking eller bare et hyggelig smil. Forøvrig kan du ta det helt med ro. Alle kan få seg kjæreste, uansett utseende. 

Det stemmer ikke.

Anonymkode: d7123...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.

Anonymkode: d7123...a7d

Det stemmer ganske nøyaktig med det jeg har observert, i alle fall. Sånn ift utseende er det ikke noe å bekymre seg for, men hvis personligheten er dårlig eller forventningene skyhøye, så er det kanskje ikke så rart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Mari Y skrev:

Det stemmer ganske nøyaktig med det jeg har observert, i alle fall. Sånn ift utseende er det ikke noe å bekymre seg for, men hvis personligheten er dårlig eller forventningene skyhøye, så er det kanskje ikke så rart 

Hvis personligheten er råtten er det håpløst .

Anonymkode: d7123...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Du drev aldri å terpet på det samme, omat og omat og omat?

Anonymkode: d7123...a7d

.Nei jeg gjorde ikke det. Vi pratet ganske lite sammen om sånne ting og følelser. Det gikk mest i kino, lett prat om interesser og sex. Uansett så kunne ikke jeg akseptere inntrykket av at en mann i livet mitt virker til å ikke være ferdig med en eks på følelsesplan / familieplan dermed var det ikke et forhold jeg burde satse på. :). Jeg har sagt dette før her inne. Og det burde du ha lest og fått med deg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari Y skrev:

Mulig jeg er dårlig på sjekketriks, men hvis jeg smiler til en mann er det ikke sjeldent jeg får et smil tilbake. Men man vet jo ikke alltid om det er sjekking eller bare et hyggelig smil. Forøvrig kan du ta det helt med ro. Alle kan få seg kjæreste, uansett utseende. 

Jeg tror at enten vi vil tro det eller ikke så er det en del menn som er opptatt av utseende. Jeg har hørt mange menn fortelle meg at de går etter et utseende også. Men jeg mener at en riktig bra mann eller dame vil kunne falle for en person pga en hyggelig personlighet. Så ja jeg tror at alle kan få seg kjæreste uansett utseende, men at det kan bli vanskeligere for dem som ikke har et attraktivt eller normalt pent utseende, men det er muligheter for det. 

Selv så vil jeg heller ha en vakker sjel, enn et vakkert ytre. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror at enten vi vil tro det eller ikke så er det en del menn som er opptatt av utseende. Jeg har hørt mange menn fortelle meg at de går etter et utseende også. Men jeg mener at en riktig bra mann eller dame vil kunne falle for en person pga en hyggelig personlighet. Så ja jeg tror at alle kan få seg kjæreste uansett utseende, men at det kan bli vanskeligere for dem som ikke har et attraktivt eller normalt pent utseende, men det er muligheter for det. 

Selv så vil jeg heller ha en vakker sjel, enn et vakkert ytre. :) 

Og det kommer ann på hva man liker. Jeg synes konvensjonelt attraktive Hollywood- stjerner ser kjedelig ut. Men et smil er alltid noe som kan gjøre deg vakker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mari Y skrev:

Og det kommer ann på hva man liker. Jeg synes konvensjonelt attraktive Hollywood- stjerner ser kjedelig ut. Men et smil er alltid noe som kan gjøre deg vakker:)

Jeg sier det samme. Og jeg er faktisk enig med de som sier at dem som er for overfladisk interessert er ikke noe å samle på. Viktigste er å finne en partner som ser man for den gode personen man er, og at det er gjensidig :) .

Helt enig i at et smil er noe som alltid kan gjøre man vakker. Et smil er en herlig ting :) . Hvem vil ha en mann/ dame som bare ser sur ut... Viktig å smile! Det gjør man vakker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var barn så var det en mann med utenlands opprinnelse i nabolaget som arrangerte en slags "modell eller talentkonkurranse" for pikebarna. Jeg var ikke særlig velkommen i " gjengen" og det ble med den ene gangen. Rekte ellers mest omkring på egenhånd. Men siden den gang har jeg hatt et veldig avmålt forhold til " sånne greier". 

Som godt voksen tenker jeg bare hvordan så mange komplimenter bare er falske eller del av " smalltalk".

Anonymkode: 36df3...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎11‎.‎2017 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg ofte får høre at andre fortelle om menn/ kvinner som hele tiden forsøker seg på de. Mens jeg føler meg helt outsiders for å si det sånn.

Det er sjelden at jeg får høre at noen sier at jeg er pen. Foreks.: jeg får kun høre ganske ofte av en eller annen kunde på jobben min at jeg er snill, og smilende. Dette hører jeg cirka daglig.  Eller så får jeg høre at jeg er pen av noen også... men sjelden. 

Jeg opplever svært sjelden at menn forsøker å sjekke meg opp ute. Det er sånn 2 ganger i løpet av 10 år.  Men jeg går kun til butikker, og til jobb, og så går jeg ut å trener. Så det er ikke så mange plasser de kan sjekke meg opp. 

Hvordan er det med dere? Får dere ofte høre at dere er pen og er det mange som forsøker seg på dere hele tiden? :) 

Anonymkode: 93742...dec

Hvor vanlig er det egentlig å gå rundt og si til andre mennesker at man synes de er pene? Sånn utenom sjekketilfeller og i parforhold? (Og kanskje _burde_ vi si det oftere?) Min generelle erfaring er at folk flest heller snakker om noe "tilliggende", som f eks å si "så fin kjole du har" eller "den kjolen kledde du virkelig" eller "så fin du er på håret" osv. Men da er det slikt småprat/godord som likegjerne kan komme fra en av samme kjønn.

Min erfraing mht forsøk på å bli sjekket opp og herunder også å høre mer eksplisitte komplimenter for utseende er at det definitivt har hengt sammen med å være singel. Det sier vel også en del om hvilke arenaer jeg da oppholdt meg på og hvilke signaler jeg selv sendte ut. Jeg ble ikke akkurat stoppet på gata til/fra bussen eller butikken og forsøkt sjekket opp...;-)

Jeg har noen få ganger i livet også utenom sjekketilfeller opplevd spontane og overstrømmende utseendekomplimenter, men det var mest for 20-25 år siden.. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...