Gå til innhold

Osteoporose


sukkulent

Anbefalte innlegg

I 2013 ble jeg henvist til bentetthetsmåling pga undervekt og anoreksi. Fikk påvist osteoporose i rygg og osteoponi i hofter. To år senere (2015) tar jeg en ny måling og resultatet er dårligere både i rygg og hofter. Så i fjor (2016) var jeg på nok en måling og resultatene var enda dårligere.

Vet det ble foreslått en behandling eller noe for en lege der snakket litt med meg denne gangen. Kjeftet litt også. At en jente på 21 år kunne ha slike resultater var ikke bra og jeg måtte se å gå opp i vekt nå. Jeg ble selvsagt ganske redd og nervøs. Men hos fastlegen senere snakket vi om resultatene på prøven, men ikke om noen behandling. Jeg turte ikke ta det opp.

Dessuten har jeg ikke brukket noe siden jeg var barn. Kan det hende at målingene blir gale. Kanskje pga underernæring? (har bmi på 13) Eller burde jeg prøve å snakke med fastlegen om noen slags behandling? Vet jo at bentettheten ikke blir bedre dessverre. Blir bare litt bekymret nå som det er glatt ute. Har ikke vært på måling i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...