Gå til innhold

Veien videre, ganske tung.... men jeg må klare det...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å komme meg videre med livet mitt. Men jeg sitter som sagt å dveler.. Og mer hjalp det ikke at en person sa i en annen tråd om at jeg fortjente faktisk å bli ignorert etter jeg hadde sex sist i mitt forrige forhold, og at den mannen måtte være helt fantastisk siden hans bestebestevenn / ekssamboeren skryter av han... Dermed så er det så tungt å gå videre med tanke på at jeg bærer på så mye skam og skyld... Og føler meg misslykket som om at det er bare meg som gjør feil. Noen som har tips om hvordan jeg skal tenke... ? 

Jeg vet at jeg dveler mye i etterkant og sliter med å komme ut av den sirkelen. .. Jeg dveler på hvem sin skyld det er, om jeg fortjente den behandlingen jeg fikk... om det er meg det er noe i veien med og ikke mannfolket... , om jeg fortjener den behandlingen som jeg føler er ydmykende og dårlig.... 

Jeg vet at jeg sliter med dvelingen i etterkant, og at jeg fikk problemer med å takle alt sammen i etterkant... Jeg surret ikke slik til vanlig men kun i etterkant av en slik situasjon... Hvem har skylden? hvorfor ble det sånn? Er alt min feil? osv osv... Tok meg litt nær av hva en anonym bruker skrev inne på forumet. Altså at mannen som ignorerte meg helt og fort var smart... 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg ønsker å komme meg videre med livet mitt. Men jeg sitter som sagt å dveler.. Og mer hjalp det ikke at en person sa i en annen tråd om at jeg fortjente faktisk å bli ignorert etter jeg hadde sex sist i mitt forrige forhold, og at den mannen måtte være helt fantastisk siden hans bestebestevenn / ekssamboeren skryter av han... Dermed så er det så tungt å gå videre med tanke på at jeg bærer på så mye skam og skyld... Og føler meg misslykket som om at det er bare meg som gjør feil. Noen som har tips om hvordan jeg skal tenke... ? 

Jeg vet at jeg dveler mye i etterkant og sliter med å komme ut av den sirkelen. .. Jeg dveler på hvem sin skyld det er, om jeg fortjente den behandlingen jeg fikk... om det er meg det er noe i veien med og ikke mannfolket... , om jeg fortjener den behandlingen som jeg føler er ydmykende og dårlig.... 

 

Nå synes jeg du må lytte til noen av rådene du har fått, slutte å skrive om det, og i det minste forsøke å komme videre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Nå synes jeg du må lytte til noen av rådene du har fått, slutte å skrive om det, og i det minste forsøke å komme videre.

 

 

Mange av dere har gitt meg gode råd, men så var det en som skrev at hun mener at det var smart av mannen å ignorere meg rett etter sex og at det var klokt av han og ikke ta en eneste samtale med meg. Men jeg tror dere forstår... jeg slet med måten han gjorde det på, og ja jeg må komme meg videre. Og jeg kan ikke legge all skyld på meg selv i den situasjonen. Jeg synes at han kunne gitt meg en eneste fornuftig samtale. En eneste en. Det fotjente jeg. Men jeg må bare gå videre og slutte å sitte å skylde på meg selv fordi en anonym bruker mener at han var klok som løste det slik. 

Jeg skal tenke på deres råd, og ikke la meg ramle igjen... Jeg tåler lite før jeg ramler ned igjen... Desverre... Må bli sterkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Noen som har tips om hvordan jeg skal tenke... ?

 

Tror ingen i DOLs historie har skrevet så mye på så kort tid (det er vel de siste 6-8 ukene du har skrevet om dette), og fått så mange svar. Du spør nå om tips igjen. 

Kan du ikke la dette ligge til du kommer til legen? 

Når det er sagt, er det bedre at du gjør slik som i denne tråden, at du lager din ehen tråd. Jeg synes det er slitsomt at du overtar andres tråder med lange innlegg om det du har skrevet så mye om før. Nå sist i tråden om å få komplimenter, der jeg regner med at trådstarter er en annen enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Tror ingen i DOLs historie har skrevet så mye på så kort tid (det er vel de siste 6-8 ukene du har skrevet om dette), og fått så mange svar. Du spør nå om tips igjen. 

Kan du ikke la dette ligge til du kommer til legen? 

Når det er sagt, er det bedre at du gjør slik som i denne tråden, at du lager din ehen tråd. Jeg synes det er slitsomt at du overtar andres tråder med lange innlegg om det du har skrevet så mye om før. Nå sist i tråden om å få komplimenter, der jeg regner med at trådstarter er en annen enn deg.

Jeg skal slutte å skrive om dette på DOL, men det er litt av det at jeg sliter med visse ting... Og jeg er ekstra hårsår... Når noen legger skyld på meg for noe som jeg føler jeg ikke er skyld i , så ble jeg bare ekstra hårsår. Jeg er hårsår desverre.  Altså var en som skrev at jeg fortjente å bli ignorert etter sex i en tråd her... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg skal slutte å skrive om dette på DOL, men det er litt av det at jeg sliter med visse ting... Og jeg er ekstra hårsår... Når noen legger skyld på meg for noe som jeg føler jeg ikke er skyld i , så ble jeg bare ekstra hårsår. Jeg er hårsår desverre.  Altså var en som skrev at jeg fortjente å bli ignorert etter sex i en tråd her... 

La det ligge. Du trenger ikke forklare mer til oss. Du graver deg bare ned. Snakk med legen om det. Ikke pynt på noe. Vær ærlig med legen.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
4 minutter siden, Mina1 skrev:

Mange av dere har gitt meg gode råd, men så var det en som skrev at hun mener at det var smart av mannen å ignorere meg rett etter sex og at det var klokt av han og ikke ta en eneste samtale med meg. Men jeg tror dere forstår... jeg slet med måten han gjorde det på, og ja jeg må komme meg videre. Og jeg kan ikke legge all skyld på meg selv i den situasjonen. Jeg synes at han kunne gitt meg en eneste fornuftig samtale. En eneste en. Det fotjente jeg. Men jeg må bare gå videre og slutte å sitte å skylde på meg selv fordi en anonym bruker mener at han var klok som løste det slik. 

Jeg skal tenke på deres råd, og ikke la meg ramle igjen... Jeg tåler lite før jeg ramler ned igjen... Desverre... Må bli sterkere. 

Jeg har på følelsen av at han hadde mange samtaler med deg og at en eneste samtale til ikke ville ha hjulpet. 

Du kverner for mye, så enten burde du ha tatt en avgjørelse selv og kuttet ut forholdet eller sluttet å kverne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

La det ligge. Du trenger ikke forklare mer til oss. Du graver deg bare ned. Snakk med legen om det. Ikke pynt på noe. Vær ærlig med legen.

Ja jeg graver meg selv ned, og begynte å gå tilbake til at alt er min skyld osv... etter at den anonyme brukeren påsto at jeg fortjente å bli ignorert rett etter sex med forrige typen... At det var klokt av han osv... Da begynte jeg å slite igjen.. Skal ikke mer til. Jeg føler meg helt håpløs som dveler på det, for andre sier at det er så lett å legge sånnt i fra seg og drite i det... mens jeg er tydeligvis helt anderledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har på følelsen av at han hadde mange samtaler med deg og at en eneste samtale til ikke ville ha hjulpet. 

Du kverner for mye, så enten burde du ha tatt en avgjørelse selv og kuttet ut forholdet eller sluttet å kverne. 

Han hadde ingen samtaler med meg. Det siste vi hadde var sex, og så skrev han : at han aldri ville ha kontakt igjen. 

Så du mener at han hadde mange samtaler med meg når det siste han hadde med meg var sex, og så skriver han at han aldri vil vite av meg igjen? 

Okey så da er det mange samtaler å gjøre det på den måten... Altså bare skrive at han ikke vil vite av meg igjen rett etter sex.. Det er mange samtaler.. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja jeg graver meg selv ned, og begynte å gå tilbake til at alt er min skyld osv... etter at den anonyme brukeren påsto at jeg fortjente å bli ignorert rett etter sex med forrige typen... At det var klokt av han osv... Da begynte jeg å slite igjen.. Skal ikke mer til. Jeg føler meg helt håpløs som dveler på det, for andre sier at det er så lett å legge sånnt i fra seg og drite i det... mens jeg er tydeligvis helt anderledes. 

Omg, nå har du tatt tak i dette ene utsagnet og kverner om det. 

Jo mer du holder på sånn, jo mer får vi en forståelse av hvor problemet _egentlig_ lå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Han hadde ingen samtaler med meg. Det siste vi hadde var sex, og så skrev han : at han aldri ville ha kontakt igjen. 

Det er noe mer her du ikke vil si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Omg, nå har du tatt tak i dette ene utsagnet og kverner om det. 

Jo mer du holder på sånn, jo mer får vi en forståelse av hvor problemet _egentlig_ lå. 

Jeg kverner på det fordi han aldri tok en skikkelig samtale,... og sliter med skyldspørsmålene pga det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er noe mer her du ikke vil si. 

Jeg kan ta å sende over siste samtalen vår .. rett etter sex!. Dersom du ikke tror meg. 

Det som skjedde var at vi hadde sex helt på slutten. Jeg vet at jeg burde dumpet han pga hans ekssamboer som han traff hele tiden. Den situasjonen gjorde meg usikker. Men vi pratet helt fint, gikk på kinoer, ut å spiste, resturanter osv.. 

Siste vi gjorde var å ha sex. Og så blir han veldig stille. Sier ingenting, og virker veldig uinteressert i noen dager. Jeg spør om alt er som det skal? Og forteller at jeg føler at han ikke er interessert. Da sier han at han vil ikke vite av meg igjen for jeg er en patetisk løgner, og ignorerer meg og går inn på et annet forum der begge er på og inviterer andre damer ut mens han forteller at han ignorerer meg fordi jeg er en patetisk psyko eks. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg kverner på det fordi han aldri tok en skikkelig samtale,... og sliter med skyldspørsmålene pga det. 

Du må slutte å gnåle om dette nå. Tipper det var det han også mente. Kom deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg kan ta å sende over siste samtalen vår .. rett etter sex!. 

Nei, det skal du slett ikke gjøre ! Har du ingen grenser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det skal du slett ikke gjøre ! Har du ingen grenser ?

Vil du selv oppleve et slikt forhold som jeg var i...  ? med en ekssamboer på sidelinjen som vedkommende møter alene? Jeg føler jeg godtok for mye. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja jeg graver meg selv ned, og begynte å gå tilbake til at alt er min skyld osv... etter at den anonyme brukeren påsto at jeg fortjente å bli ignorert rett etter sex med forrige typen... At det var klokt av han osv... Da begynte jeg å slite igjen.. Skal ikke mer til. Jeg føler meg helt håpløs som dveler på det, for andre sier at det er så lett å legge sånnt i fra seg og drite i det... mens jeg er tydeligvis helt anderledes. 

Nå er du der igjen. Ett utsagn som går deg imot og du henger deg opp i det og lukker øyne og ører for alt annet, men kverner og kverner og kverner på... Ikke første gangen du gjør dette her inne. Vær så snill - la dette ligge til du kommer til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det skal du slett ikke gjøre ! Har du ingen grenser ?

Nei men ville bare vise til hvordan forholdet tok slutt om du ikke tror meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Vil du selv oppleve et slikt forhold som jeg var i...  ? med en ekssamboer på sidelinjen som vedkommende møter alene? Jeg føler jeg godtok for mye. 

Ja, du godtok for mye, men etter min mening var ikke det i første omgang at han antagelig hadde et forhold til "eksen" på si, men at du lot deg slå og mishandle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Nå er du der igjen. Ett utsagn som går deg imot og du henger deg opp i det og lukker øyne og ører for alt annet, men kverner og kverner og kverner på... Ikke første gangen du gjør dette her inne. Vær så snill - la dette ligge til du kommer til legen.

Jeg orker ikke å gå til legen, fordi bruddet nå er min feil. Jeg må skjerpe meg nå hvis det er min feil at det ble brudd, og at han opptrådde perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...