Gå til innhold

Veien videre, ganske tung.... men jeg må klare det...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Det er godt mulig at du pr nå ikke er frisk nok for dating.

Ingen forhold slutter ved at man vennskapelig tar hverandre i hånden og takker for en fin tid, og går hvert til sitt. Det skjer stort sett ett eller annet rot. Hvem som er skyld i at forholdet ditt gikk i vasken, aner ikke jeg, men jeg vet i alle fall at sånn du oppførte deg i ettertid ikke er friskt. Sikkert ikke han heller, men han var i alle fall tydelig på at han ikke ville ha noe mer med deg å gjøre. Det må du respektere, selv om du tilsynelatende "ever since" har hatt svært sterke følelser for han.

I forholdet dere hadde, var det en sterk asymmetri. Det er vondt når sånt skjer, og det er vondt når "partneren" tenker "hun har følelser for meg, det kan jeg utnytte til å få mest mulig og best mulig sex". Dessverre vil de aller fleste rote seg bort i en slik person (oftest mann) en gang i livet, og det samme skjer hver eneste gang. Årsaken til at det tok slutt, var at han ble lei og ville ha noen andre å leke med. Det er svært vanskelig å fordele skyld. Og du kunne ikke i forholdet gjort noe annerledes, men det du kunne gjort annerledes, var å ikke dvele ved saken og lage så mye galskap som du har laget i ettertid.

Når det gjelder din kommunikasjon på DOL, så tenker jeg at du må bevise ovenfor alle her at du evner å tenke annerledes. Det er ingen som gidder å høre på et problem som går i sirkel uten noen forslag til løsning. Særlig ikke når problemet er så irrasjonelt og følelsespreget som det som er tilfelle her. Og hva verre er - du har absolutt ingenting å tjene på å dvele over spørsmål som hvorfor ting gikk som det gikk, hvem sin skyld det er og hvor vondt du mener at du har det. Det eneste som hjelper er å se etter løsninger.

Kort oppsummert:

1. Du ble brukt av en mann som kun var ute etter sex. 

2. Du skal slutte å søke opp vedkommende på Kvinneguiden, Facebook, Google og alle andre nettsteder.

3. Du skal slutte å skrive om han.

4. Du skal bli frisk av sykdommen din, og deretter kan du starte med dating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det er godt mulig at du pr nå ikke er frisk nok for dating.

Ingen forhold slutter ved at man vennskapelig tar hverandre i hånden og takker for en fin tid, og går hvert til sitt. Det skjer stort sett ett eller annet rot. Hvem som er skyld i at forholdet ditt gikk i vasken, aner ikke jeg, men jeg vet i alle fall at sånn du oppførte deg i ettertid ikke er friskt. Sikkert ikke han heller, men han var i alle fall tydelig på at han ikke ville ha noe mer med deg å gjøre. Det må du respektere, selv om du tilsynelatende "ever since" har hatt svært sterke følelser for han.

I forholdet dere hadde, var det en sterk asymmetri. Det er vondt når sånt skjer, og det er vondt når "partneren" tenker "hun har følelser for meg, det kan jeg utnytte til å få mest mulig og best mulig sex". Dessverre vil de aller fleste rote seg bort i en slik person (oftest mann) en gang i livet, og det samme skjer hver eneste gang. Årsaken til at det tok slutt, var at han ble lei og ville ha noen andre å leke med. Det er svært vanskelig å fordele skyld. Og du kunne ikke i forholdet gjort noe annerledes, men det du kunne gjort annerledes, var å ikke dvele ved saken og lage så mye galskap som du har laget i ettertid.

Når det gjelder din kommunikasjon på DOL, så tenker jeg at du må bevise ovenfor alle her at du evner å tenke annerledes. Det er ingen som gidder å høre på et problem som går i sirkel uten noen forslag til løsning. Særlig ikke når problemet er så irrasjonelt og følelsespreget som det som er tilfelle her. Og hva verre er - du har absolutt ingenting å tjene på å dvele over spørsmål som hvorfor ting gikk som det gikk, hvem sin skyld det er og hvor vondt du mener at du har det. Det eneste som hjelper er å se etter løsninger.

Kort oppsummert:

1. Du ble brukt av en mann som kun var ute etter sex. 

2. Du skal slutte å søke opp vedkommende på Kvinneguiden, Facebook, Google og alle andre nettsteder.

3. Du skal slutte å skrive om han.

4. Du skal bli frisk av sykdommen din, og deretter kan du starte med dating. 

Ja jeg er enig at jeg burde stoppe å surre på det. 

Og jeg må bare akseptere at han mener at jeg en person som det er best å ikke ha noe med å gjøre. 

Jeg vet at jeg var hyggelig med han under treffene. Jeg vil si at jeg burde fått sparken fra jobben min om jeg er så uhyggelig. For jeg oppførte meg likt med han under treffene som jeg gjør mot kunder og kollegaer på jobben. Og kundene og kollegaene sier at jeg er veldig snill og hyggelig.... Men jeg taklet dårlig selve bruddet og maste for mye på han med spørsmål om hvorfor han ikke kunne ta en prat om hva det gjaldt istedet for å ignorere. Men får inntrykk av at dere på forumer tror at jeg var vanskelig å ha med å gjøre og ikke hyggelig å tilbringe tid med mens forholdet pågikk. Men jeg oppførte meg likt som jeg gjør på jobben. Så hvis jeg var ufin og frekk så burde jeg fått sparken. Og kunder og kollegaer burde stoppe å lyve og si at jeg er veldig snill og hyggelig når jeg ikke er det. .

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja jeg er enig at jeg burde stoppe å surre på det. 

Og jeg må bare akseptere at han mener at jeg en person som det er best å ikke ha noe med å gjøre. 

Jeg vet at jeg var hyggelig med han under treffene. Jeg vil si at jeg burde fått sparken fra jobben min om jeg er så uhyggelig. For jeg oppførte meg likt med han under treffene som jeg gjør mot kunder og kollegaer på jobben. Og kundene og kollegaene sier at jeg er veldig snill og hyggelig.... Men jeg taklet dårlig selve bruddet og maste for mye på han med spørsmål om hvorfor han ikke kunne ta en prat om hva det gjaldt istedet for å ignorere. Men får inntrykk av at dere på forumer tror at jeg var vanskelig å ha med å gjøre og ikke hyggelig å tilbringe tid med mens forholdet pågikk. Men jeg oppførte meg likt som jeg gjør på jobben. Så hvis jeg var ufin og frekk så burde jeg fått sparken. Og kunder og kollegaer burde stoppe å lyve og si at jeg er veldig snill og hyggelig når jeg ikke er det. .

 

 

Men hvorfor anmeldte han deg?

Anonymkode: ff255...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor anmeldte han deg?

Anonymkode: ff255...21e

Han anmeldte meg fordi jeg sendte mange meldinger til han når han ikke ville prate med meg igjen. 

Vi hadde kontakt hver dag i halvannet år. Vi hadde sex og pratet hyggelig sammen etter sexen. Han fulgte meg til bussen slik som han pleide å gjøre. Jeg pratet på lik linje med han som jeg gjør med kollegaer og kunder på jobben... om musikk, film og hyggelige interesser. Hørte ikke fra han på flere dager. Spurte derfor om han var uinteressert i kontakt. Han skrev at det var et teit spørsmål og skrev at dessuten er jeg en patetisk løgner og han ville ikke ha kontakt igjen for resten av livet. Jeg forsøke å å prate med han om dette men han ignorerte meg fullstendig. Jeg sendte dermed for mange meldinger fordi jeg ble så lei meg over at han ikke kunne ta en liten samtale og prate ut enten på Chat eller mail eller telefon. Jeg ble anmeldt pga mine forsøk på å ta kontakt. Det ble henlagt. Politiet sa til meg at de mente at jeg hadde en helt normal reaksjon på et brudd. Og at de forsto at denne situasjonen ble vanskelig for meg..  fullt forståelig å se at den var vond sa de, og sa at han ville ha meg dømt men de ville ikke dømme meg for denne situasjonen. Men det viktigste for han var å vite at han aldri hørte fra meg igjen for resten av livet sitt. 

Jeg vet at jeg burde aldri kontaktet han når han sa at han ikke ville vite av meg igjen. Det vet jeg. Men jeg slet med måten han dumpet meg på og forsto ingenting . Blé forvirret. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det er godt mulig at du pr nå ikke er frisk nok for dating.

Ingen forhold slutter ved at man vennskapelig tar hverandre i hånden og takker for en fin tid, og går hvert til sitt. Det skjer stort sett ett eller annet rot. Hvem som er skyld i at forholdet ditt gikk i vasken, aner ikke jeg, men jeg vet i alle fall at sånn du oppførte deg i ettertid ikke er friskt. Sikkert ikke han heller, men han var i alle fall tydelig på at han ikke ville ha noe mer med deg å gjøre. Det må du respektere, selv om du tilsynelatende "ever since" har hatt svært sterke følelser for han.

I forholdet dere hadde, var det en sterk asymmetri. Det er vondt når sånt skjer, og det er vondt når "partneren" tenker "hun har følelser for meg, det kan jeg utnytte til å få mest mulig og best mulig sex". Dessverre vil de aller fleste rote seg bort i en slik person (oftest mann) en gang i livet, og det samme skjer hver eneste gang. Årsaken til at det tok slutt, var at han ble lei og ville ha noen andre å leke med. Det er svært vanskelig å fordele skyld. Og du kunne ikke i forholdet gjort noe annerledes, men det du kunne gjort annerledes, var å ikke dvele ved saken og lage så mye galskap som du har laget i ettertid.

Når det gjelder din kommunikasjon på DOL, så tenker jeg at du må bevise ovenfor alle her at du evner å tenke annerledes. Det er ingen som gidder å høre på et problem som går i sirkel uten noen forslag til løsning. Særlig ikke når problemet er så irrasjonelt og følelsespreget som det som er tilfelle her. Og hva verre er - du har absolutt ingenting å tjene på å dvele over spørsmål som hvorfor ting gikk som det gikk, hvem sin skyld det er og hvor vondt du mener at du har det. Det eneste som hjelper er å se etter løsninger.

Kort oppsummert:

1. Du ble brukt av en mann som kun var ute etter sex. 

2. Du skal slutte å søke opp vedkommende på Kvinneguiden, Facebook, Google og alle andre nettsteder.

3. Du skal slutte å skrive om han.

4. Du skal bli frisk av sykdommen din, og deretter kan du starte med dating. 

Saken er gjerne ikke verre enn at han ville ha en ny og spennende dame. Og at det er derfor det ble som det ble. Jeg var jo hyggelig med han under treffene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske at han kunne gitt meg et svar på det... Var jeg utrivelig under treffene ? Når vi gikk på kino , gikk på tur , og var på biltur, ut å spiste sammen osv ... var jeg vanskelig å ha med å gjøre? Var jeg plagsom da ? Ja hadde han bare kunne svart på det. Jeg mener selv at jeg var hyggelig. Hvis jeg var ufin så hadde jeg ønsket at han ikke traff meg så lenge og så heller ifra om det. .. Jeg pleier alltid å oppføre meg slik som jeg gjorde lot kollegaer og kunder og... Så huffda ..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mina1 skrev:

Saken er gjerne ikke verre enn at han ville ha en ny og spennende dame. Og at det er derfor det ble som det ble. Jeg var jo hyggelig med han under treffene. 

Filmtips: Mudboud, veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Kunne ønske at han kunne gitt meg et svar på det... Var jeg utrivelig under treffene ? Når vi gikk på kino , gikk på tur , og var på biltur, ut å spiste sammen osv ... var jeg vanskelig å ha med å gjøre? Var jeg plagsom da ? Ja hadde han bare kunne svart på det. Jeg mener selv at jeg var hyggelig. Hvis jeg var ufin så hadde jeg ønsket at han ikke traff meg så lenge og så heller ifra om det. .. Jeg pleier alltid å oppføre meg slik som jeg gjorde lot kollegaer og kunder og... Så huffda ..  

Hva med å legge dette bak seg? 

Anonymkode: ff255...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å legge dette bak seg? 

Anonymkode: ff255...21e

Jeg forsøker men jeg føler jeg vil vite om alt er min skyld. .osv.  Jeg følte at jeg oppførte meg fint og hyggelig under treffene. Og trodde jeg gjorde det. Så jeg bør vel ta til meg at jeg ikke kan ha gjort det siden personen ble så imot meg? Jeg pratet om våre felles interesser ..  forsøke å være hyggelig. Og jeg brydde meg om han. Ble glad i han. Jeg pratet ikke om problemene jeg følte med usikkerheten når jeg traff han annet enn når han skulle treffe eksen i hjembygda da så jeg at jeg var usikker på hans følelser for henne. 

Men okei... Jeg surrer mye. Fordi jeg ble glad i han.  Jeg taklet bruddet dårlig. 

Men jeg antar selv at han ville ha meg bort også av årsak om at jeg ikke er sexy nok osv. Jeg klarer ikke å se noe annet desverre. 

Men ser ut som om dere ville håndtert lin situasjon bra. Og at dere ville klart lett å glemme det og drite i alt det der. Så jeg er jo imponert over dere som takler slike ting så bra . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk imponert over dere som hadde taklet denne situasjonen som jeg kom i helt bra uten problem. Er imponert. For jeg sliter helt vanvittig med dette mens dere mener jo at det er ikke et problem å takle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg forsøker men jeg føler jeg vil vite om alt er min skyld. .osv.  Jeg følte at jeg oppførte meg fint og hyggelig under treffene. Og trodde jeg gjorde det. Så jeg bør vel ta til meg at jeg ikke kan ha gjort det siden personen ble så imot meg? Jeg pratet om våre felles interesser ..  forsøke å være hyggelig. Og jeg brydde meg om han. Ble glad i han. Jeg pratet ikke om problemene jeg følte med usikkerheten når jeg traff han annet enn når han skulle treffe eksen i hjembygda da så jeg at jeg var usikker på hans følelser for henne. 

Men okei... Jeg surrer mye. Fordi jeg ble glad i han.  Jeg taklet bruddet dårlig. 

Men jeg antar selv at han ville ha meg bort også av årsak om at jeg ikke er sexy nok osv. Jeg klarer ikke å se noe annet desverre. 

Men ser ut som om dere ville håndtert lin situasjon bra. Og at dere ville klart lett å glemme det og drite i alt det der. Så jeg er jo imponert over dere som takler slike ting så bra . 

Jeg gikk inn i en psykose etter bruddet (nå sto jeg i mye annet negativt også) og da jeg omsider kom meg ut av psykosen så ble jeg skikkelig deprimert. Var det lenge. Min eks var også hyggelig og hjelpsom mot alle rundt, men innenfor husets fire vegger var han ikke like grei. Jeg sliter også med ting han har gjort og sagt, men det er kanskje mye fordi det var repetisjon av hvordan min far var mot meg. Saken er at jeg nå innimellom tenker og sturer litt over det, og så legger jeg det bort. Eller jeg prater med terapeuten om det. Det farger meg ikke så mye lenger. Begynner vel kanskje å greie og leve med det som har vært. Det er vel det du også bør gjøre. Lære deg til å leve med det som har vært. Med å kverne sånn så ødelegger du mest for deg selv .

Synes du bør skrive opp de rådene du har fått i mange tråder. Se på dem å prøv og utfør dem, de er kun godt ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg gikk inn i en psykose etter bruddet (nå sto jeg i mye annet negativt også) og da jeg omsider kom meg ut av psykosen så ble jeg skikkelig deprimert. Var det lenge. Min eks var også hyggelig og hjelpsom mot alle rundt, men innenfor husets fire vegger var han ikke like grei. Jeg sliter også med ting han har gjort og sagt, men det er kanskje mye fordi det var repetisjon av hvordan min far var mot meg. Saken er at jeg nå innimellom tenker og sturer litt over det, og så legger jeg det bort. Eller jeg prater med terapeuten om det. Det farger meg ikke så mye lenger. Begynner vel kanskje å greie og leve med det som har vært. Det er vel det du også bør gjøre. Lære deg til å leve med det som har vært. Med å kverne sånn så ødelegger du mest for deg selv .

Synes du bør skrive opp de rådene du har fått i mange tråder. Se på dem å prøv og utfør dem, de er kun godt ment. 

 Takk Emile.. forholdsbrudd er ikke lett... Og kunne ønske jeg taklet dette bedre. Jeg beundrer de som takler det bra. Jeg må se på dem og tenke ; dette må jeg klare å komme meg ut av. 

Jeg kan si en ting : dersom min eks for eksempel leser denne tråden så vil jeg si følgende. Jeg vet jo ikke om han søker meg opp osv:. 

Var jeg hyggelig under treffene våre? Når vi møttes så gikk vi som oftest enten på kino eller på tur.. Var jeg hyggelig eller pratet jeg bare om usikkerheten min når vi traff hverandre eller var jeg frekk ? Jeg mener selv at jeg var hyggelig under treffene..... var jeg ? Eller var jeg ikke ?  Men jeg ser selv at jeg taklet måten du forlot meg på ekstremt dårlig. Jeg ser også at jeg taklet situasjonen din med din ekssamboer og mitt inntrykk av deres kontakt ekstremt dårlig med tanke på at jeg spurte deg om du egentlig var ferdig følelsesmessig og sexuellt med henne i det dere to skulle treffes alene. Det var kanskje helt uskyldig. Jeg burde enten ha gått ifra deg eller blitt og trodd på deg. Jeg ble. Men jeg trodde dere hadde sex og åpent forhold... Du vet svaret på om jeg hadde rett eller ikke. Men uansett svar så mener jeg at jeg selv har gjort feil i å være i en situasjon jeg var så utrygg i. Hadde jeg vært så usikker og opplevde det samme på nytt så hadde jeg gått i starten pga min egen usikkerhet til din situasjon med din ekssamboer. Jeg har mulig feil. Men det er det bare du som vet svaret på. Jeg ble bare lei meg for at du ikke ville forsøke å prate ut med meg da du anklaget meg for å være en patetisk løgner etter siste treff. Jeg følte at vi pratet helt vanlig sammen under siste treff. Og vi kranglet jo ikke. Derfor forsto jeg ikke hvorfor du ikke ville si annet enn at jeg var en patetisk løgner og at du ikke ville prate med meg igjen noensinne. Jeg taklet det så dårlig. ... ja jeg taklet bruddet dårlig. Jeg kunne ønske at du kunne ha pratet en eneste samtale med meg. Bare forsøke. Men det ville du ikke. Og jeg vet ikke hvorfor. Men det var ditt valg og det skal aksepteres. Det er kun du som vet svarene på alt jeg var usikker på. Jeg må bli sterkere slik de andre på forumer sier de er. De ville taklet dette bedre enn meg mest sannsynlig. Ferdig snakket. Da er det sagt fra mitt ståsted. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

 Takk Emile.. forholdsbrudd er ikke lett... Og kunne ønske jeg taklet dette bedre. Jeg beundrer de som takler det bra. Jeg må se på dem og tenke ; dette må jeg klare å komme meg ut av. 

Jeg kan si en ting : dersom min eks for eksempel leser denne tråden så vil jeg si følgende. Jeg vet jo ikke om han søker meg opp osv:. 

Var jeg hyggelig under treffene våre? Når vi møttes så gikk vi som oftest enten på kino eller på tur.. Var jeg hyggelig eller pratet jeg bare om usikkerheten min når vi traff hverandre eller var jeg frekk ? Jeg mener selv at jeg var hyggelig under treffene..... var jeg ? Eller var jeg ikke ?  Men jeg ser selv at jeg taklet måten du forlot meg på ekstremt dårlig. Jeg ser også at jeg taklet situasjonen din med din ekssamboer og mitt inntrykk av deres kontakt ekstremt dårlig med tanke på at jeg spurte deg om du egentlig var ferdig følelsesmessig og sexuellt med henne i det dere to skulle treffes alene. Det var kanskje helt uskyldig. Jeg burde enten ha gått ifra deg eller blitt og trodd på deg. Jeg ble. Men jeg trodde dere hadde sex og åpent forhold... Du vet svaret på om jeg hadde rett eller ikke. Men uansett svar så mener jeg at jeg selv har gjort feil i å være i en situasjon jeg var så utrygg i. Hadde jeg vært så usikker og opplevde det samme på nytt så hadde jeg gått i starten pga min egen usikkerhet til din situasjon med din ekssamboer. Jeg har mulig feil. Men det er det bare du som vet svaret på. Jeg ble bare lei meg for at du ikke ville forsøke å prate ut med meg da du anklaget meg for å være en patetisk løgner etter siste treff. Jeg følte at vi pratet helt vanlig sammen under siste treff. Og vi kranglet jo ikke. Derfor forsto jeg ikke hvorfor du ikke ville si annet enn at jeg var en patetisk løgner og at du ikke ville prate med meg igjen noensinne. Jeg taklet det så dårlig. ... ja jeg taklet bruddet dårlig. Jeg kunne ønske at du kunne ha pratet en eneste samtale med meg. Bare forsøke. Men det ville du ikke. Og jeg vet ikke hvorfor. Men det var ditt valg og det skal aksepteres. Det er kun du som vet svarene på alt jeg var usikker på. Jeg må bli sterkere slik de andre på forumer sier de er. De ville taklet dette bedre enn meg mest sannsynlig. 

 

Du fortsetter jo bare å kverne jo. Du blir bare dårlig av å kverne.

Håper virkelig at du ikke avbestiller timen hos legen, du trenger den timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Du fortsetter jo bare å kverne jo. Du blir bare dårlig av å kverne.

Håper virkelig at du ikke avbestiller timen hos legen, du trenger den timen.

Hadde han kunne gitt meg et svar så hadde jeg spurt han om jeg var frekk eller kvernete i hva jeg sa til han under kinobesøkene og turene våre. Men jeg får ikke svar på det. Ville bare forklare at jeg pratet på lik måte til han som jeg gjør til kollegaer og kundene mine. Og de sier at jeg er veldig snill og hyggelig. Jeg vet at jeg reagerte med å kverne da han gikk ut av livet mitt på den måten han gikk. Noen vil gjerne tro at jeg pratet om problemer når jeg traff han i byen og når jeg gikk på kinoen med han. Men det svaret er det kun han som vet. Jeg mener selv at jeg var hyggelig under treffene . 

Skal ikke si mer om dette. Men jeg får tenke slik som du sa. Alle kan få reaksjoner og gå på en smell etter et brudd. Det var den feilen jeg gjorde. Jeg gikk på en smell fordi jeg ikke taklet måten han gikk ut av forholdet på. 

Men mange går sur ut av et forhold og det får jeg tenke på som normalt fra hans side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett jeg takler brudd dårlig tydeligvis. Både han selv og dere hadde nok garantert taklet det å være meg i denne situasjonen veldig mye bedre.

Jeg får bare tenke på det og forsøke så godt jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er faktisk imponert over dere som hadde taklet denne situasjonen som jeg kom i helt bra uten problem. Er imponert. For jeg sliter helt vanvittig med dette mens dere mener jo at det er ikke et problem å takle det. 

Det er vel ikke det vi sier? Vi sier at den eneste måten å komme videre på, er å bestemme seg for at nå er det nok, det ble (dessverre) som det ble, og de ubesvarte spørsmålene får bare ligge / tjene som bevis for at vi ikke passet sammen.

Det er ingen som hevder at det ikke er problematisk å takle sånt, men at mange ville ha kommet over det etter to år - i det minste ikke brukt mye av hver eneste dag til å ruge over det.

Du er ikke alene om å bli sittende fast slik, det finnes f.eks. bøker om det. Og det finnes hjelp. Men jeg tror ikke du har nytte av å gå de samme rundene med oss eller andre på nett, hver bidige dag. Vi svarer ut fra våre egne erfaringer, vi er ikke terapauter, og det kan oppstå misforståelser fordi alt foregår skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Hadde han kunne gitt meg et svar så hadde jeg spurt han om jeg var frekk eller kvernete i hva jeg sa til han under kinobesøkene og turene våre. Men jeg får ikke svar på det.

Jeg tror ikke du hadde vært fornøyd uansett - du hadde funnet et nytt spørsmål du ville hatt svar på. Saken er at du må innse at du aldri vil få noe svar på hvorfor han gikk fra deg på den måten han gjorde. Og hva skal du med svaret? Han er han - andre menn er andre menn. Jeg var fast bestemt på at selv om min eks var en dust (dog på en annen måte en din) så var ikke de andre mennene som ham så jeg lot ikke det ha noen betydning da jeg datet litt.

Du må rett og slett legge det fra deg og forsone deg med at sånn er det, svaret du søker vil aldri komme så du må bruke tid og krefter på andre ting. Nyttige og meningsfulle ting. Og det er nettopp dette du trenger hjelp til og derfor er denne legetimen ytterst nødvendig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror ikke du hadde vært fornøyd uansett - du hadde funnet et nytt spørsmål du ville hatt svar på. Saken er at du må innse at du aldri vil få noe svar på hvorfor han gikk fra deg på den måten han gjorde. Og hva skal du med svaret? Han er han - andre menn er andre menn. Jeg var fast bestemt på at selv om min eks var en dust (dog på en annen måte en din) så var ikke de andre mennene som ham så jeg lot ikke det ha noen betydning da jeg datet litt.

Du må rett og slett legge det fra deg og forsone deg med at sånn er det, svaret du søker vil aldri komme så du må bruke tid og krefter på andre ting. Nyttige og meningsfulle ting. Og det er nettopp dette du trenger hjelp til og derfor er denne legetimen ytterst nødvendig for deg.

Synes du at min eks virker helt okey ut og at det virker utifra hva jeg sier om situasjonen at han er helt okey og handlet på en riktig måte ? Kanskje det er meg som var problemet av oss og at alt med han er bare helt normalt.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Synes du at min eks virker helt okey ut og at det virker utifra hva jeg sier om situasjonen at han er helt okey og handlet på en riktig måte ? Kanskje det er meg som var problemet av oss og at alt med han er bare helt normalt.

Det har jeg aldri sagt. Han høres ut som en psykopat og det vet jeg at jeg har sagt flere ganger her inne. Uansett - du vil aldri få noe svar og er nødt til å innse det og gå videre. Ikke la den tosken ødelegge enda mer av livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...