Gå til innhold

Veien videre, ganske tung.... men jeg må klare det...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Du Mina , du Mina. Det å bli avvist er regnet for å være en av de mest smertefulle følelsene som finnes. Det er viktig at du innser at vi forstår at det gjør vondt. I en ideell verden skulle jo han ha kommet og gitt  deg en bedre avslutning, innrømmet at han har oppført seg dårlig  og bedt om tilgivelse for sin oppførsel. Men når det ikke skjer må du nok slå deg til ro med at andre forstår . Det å holde fast på sårede følelser ødelegger ikke han men deg. Dessuten er ikke din verdi avhengig av hva han sier om deg. Det er mange ting som kan være årsak til at du ikke kan slippe taket. Er man deprimert har man en tendens til å grubble på tidligere negative ting. Har du en angstlidelse preget av tvang kan man også ha problemer med å slippe ting. Har man lavt selvbilde må man gjerne stadig ha bekreftelser fra andre på de samme tingene. Vær snill med deg selv og se at det er din tur å få hjelp nå.

Anonymkode: 1fa6b...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Det har jeg aldri sagt. Han høres ut som en psykopat og det vet jeg at jeg har sagt flere ganger her inne. Uansett - du vil aldri få noe svar og er nødt til å innse det og gå videre. Ikke la den tosken ødelegge enda mer av livet ditt.

Ja inni meg så sier noe at han har ydmyket meg og behandlet meg på en ikke verdig måte. Men samtidig sier det at jeg selv har idiot mot meg selv og det får jeg bære ansvar for og lære av. Jeg burde dumpet han i starten pga inntrykket jeg fikk av at han mulig kunne være i forhold. Og av at han ikke virket interessert. 

Jeg fortsatte med han tross at andre i familien rådet meg å dumpe han før jeg selv ble dumpet. Du kommer til å gå på en smell om du fortsetter sa de. Og det gjorde jeg. Og da han gikk på den måten det han la all skyld over på meg og ignorerte meg fullstendig så klarte jeg å reagere med å dvele .. surre... Om dette hele tiden . Jeg forsøker igjen å stoppe å surre og dvele. Må forsøke å få positive tanker. Se positivt på alt. Istedet for å deppe meg selv videre ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du Mina , du Mina. Det å bli avvist er regnet for å være en av de mest smertefulle følelsene som finnes. Det er viktig at du innser at vi forstår at det gjør vondt. I en ideell verden skulle jo han ha kommet og gitt  deg en bedre avslutning, innrømmet at han har oppført seg dårlig  og bedt om tilgivelse for sin oppførsel. Men når det ikke skjer må du nok slå deg til ro med at andre forstår . Det å holde fast på sårede følelser ødelegger ikke han men deg. Dessuten er ikke din verdi avhengig av hva han sier om deg. Det er mange ting som kan være årsak til at du ikke kan slippe taket. Er man deprimert har man en tendens til å grubble på tidligere negative ting. Har du en angstlidelse preget av tvang kan man også ha problemer med å slippe ting. Har man lavt selvbilde må man gjerne stadig ha bekreftelser fra andre på de samme tingene. Vær snill med deg selv og se at det er din tur å få hjelp nå.

Anonymkode: 1fa6b...a7a

Å bli avvist er vondt ja. Mulig jeg tar det tyngre enn de fleste fordi jeg ble mobbet og utstøtt på skolen gjennom hele barneskolen og deler av ungdomsskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du Mina , du Mina. Det å bli avvist er regnet for å være en av de mest smertefulle følelsene som finnes. Det er viktig at du innser at vi forstår at det gjør vondt. I en ideell verden skulle jo han ha kommet og gitt  deg en bedre avslutning, innrømmet at han har oppført seg dårlig  og bedt om tilgivelse for sin oppførsel. Men når det ikke skjer må du nok slå deg til ro med at andre forstår . Det å holde fast på sårede følelser ødelegger ikke han men deg. Dessuten er ikke din verdi avhengig av hva han sier om deg. Det er mange ting som kan være årsak til at du ikke kan slippe taket. Er man deprimert har man en tendens til å grubble på tidligere negative ting. Har du en angstlidelse preget av tvang kan man også ha problemer med å slippe ting. Har man lavt selvbilde må man gjerne stadig ha bekreftelser fra andre på de samme tingene. Vær snill med deg selv og se at det er din tur å få hjelp nå.

Anonymkode: 1fa6b...a7a

Du sier noe om det å slippe taket ... ja det er sant... Jeg har nok lavt selvbilde, lav  tro på meg selv , angst og mulig så kan det ligge noe depresjon i meg som gjør at jeg surrer   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Kunne ønske at han kunne gitt meg et svar på det... Var jeg utrivelig under treffene ? Når vi gikk på kino , gikk på tur , og var på biltur, ut å spiste sammen osv ... var jeg vanskelig å ha med å gjøre? Var jeg plagsom da ? Ja hadde han bare kunne svart på det. Jeg mener selv at jeg var hyggelig. Hvis jeg var ufin så hadde jeg ønsket at han ikke traff meg så lenge og så heller ifra om det. .. Jeg pleier alltid å oppføre meg slik som jeg gjorde lot kollegaer og kunder og... Så huffda ..  

Ut fra det du skriver her, må jeg spørre: Var dere ordentlige kjærester, eller kan det evt. være sånn at du oppfattet dere som et par men ikke han? Snakket dere om forholdet? La du mere i forholdet helt fra starten av enn han gjorde? Når du forteller om treff og kinobesøk, høres det mer ut som langvarig dating i mine ører. Og hva mener du med at du oppførte deg som du pleier overfor kollegaer og kunder, dette høres rart ut hvis dere var sammen, i et forhold er man vel mye nærmere hverandre både fysisk og i samtaler enn med kunder.

Og dere bodde aldri sammen?

Angående slutten du skulle ønsket annerledes: Hadde ikke du en tråd for et par uker siden der du fortalte at han ville ha deg tilbake, at han forklarte hvorfor det ble som det ble, og at han også ba om unnskyldning?

Til det han sa om at han verdsatte vennskap/venner høyere enn forhold, kan forklaringen være at vennskap kan vare hele livet, mens forhold statistisk sett har dårligere prognose.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Mina1 skrev:

 Takk Emile.. forholdsbrudd er ikke lett... Og kunne ønske jeg taklet dette bedre. Jeg beundrer de som takler det bra. Jeg må se på dem og tenke ; dette må jeg klare å komme meg ut av. 

Jeg kan si en ting : dersom min eks for eksempel leser denne tråden så vil jeg si følgende. Jeg vet jo ikke om han søker meg opp osv:. 

Var jeg hyggelig under treffene våre? Når vi møttes så gikk vi som oftest enten på kino eller på tur.. Var jeg hyggelig eller pratet jeg bare om usikkerheten min når vi traff hverandre eller var jeg frekk ? Jeg mener selv at jeg var hyggelig under treffene..... var jeg ? Eller var jeg ikke ?  Men jeg ser selv at jeg taklet måten du forlot meg på ekstremt dårlig. Jeg ser også at jeg taklet situasjonen din med din ekssamboer og mitt inntrykk av deres kontakt ekstremt dårlig med tanke på at jeg spurte deg om du egentlig var ferdig følelsesmessig og sexuellt med henne i det dere to skulle treffes alene. Det var kanskje helt uskyldig. Jeg burde enten ha gått ifra deg eller blitt og trodd på deg. Jeg ble. Men jeg trodde dere hadde sex og åpent forhold... Du vet svaret på om jeg hadde rett eller ikke. Men uansett svar så mener jeg at jeg selv har gjort feil i å være i en situasjon jeg var så utrygg i. Hadde jeg vært så usikker og opplevde det samme på nytt så hadde jeg gått i starten pga min egen usikkerhet til din situasjon med din ekssamboer. Jeg har mulig feil. Men det er det bare du som vet svaret på. Jeg ble bare lei meg for at du ikke ville forsøke å prate ut med meg da du anklaget meg for å være en patetisk løgner etter siste treff. Jeg følte at vi pratet helt vanlig sammen under siste treff. Og vi kranglet jo ikke. Derfor forsto jeg ikke hvorfor du ikke ville si annet enn at jeg var en patetisk løgner og at du ikke ville prate med meg igjen noensinne. Jeg taklet det så dårlig. ... ja jeg taklet bruddet dårlig. Jeg kunne ønske at du kunne ha pratet en eneste samtale med meg. Bare forsøke. Men det ville du ikke. Og jeg vet ikke hvorfor. Men det var ditt valg og det skal aksepteres. Det er kun du som vet svarene på alt jeg var usikker på. Jeg må bli sterkere slik de andre på forumer sier de er. De ville taklet dette bedre enn meg mest sannsynlig. Ferdig snakket. Da er det sagt fra mitt ståsted. 

 

Sitter du og skriver brev til x-en din her på dol også nå:blink::wacko:

Nå må du søke hjelp. Virkelig ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Babette skrev:

Ut fra det du skriver her, må jeg spørre: Var dere ordentlige kjærester, eller kan det evt. være sånn at du oppfattet dere som et par men ikke han? Snakket dere om forholdet? La du mere i forholdet helt fra starten av enn han gjorde? Når du forteller om treff og kinobesøk, høres det mer ut som langvarig dating i mine ører. Og hva mener du med at du oppførte deg som du pleier overfor kollegaer og kunder, dette høres rart ut hvis dere var sammen, i et forhold er man vel mye nærmere hverandre både fysisk og i samtaler enn med kunder.

Og dere bodde aldri sammen?

Angående slutten du skulle ønsket annerledes: Hadde ikke du en tråd for et par uker siden der du fortalte at han ville ha deg tilbake, at han forklarte hvorfor det ble som det ble, og at han også ba om unnskyldning?

Til det han sa om at han verdsatte vennskap/venner høyere enn forhold, kan forklaringen være at vennskap kan vare hele livet, mens forhold statistisk sett har dårligere prognose.

 

Mitt syn er at han og eksen ikke var ferdig med hveandre. Jeg tror ikke at de dro alene og lå på hotellrom sammen uten å ha sex. Jeg tror faktisk at han flørtet med henne mens han var sammen med meg. Men mulig at dere andre tror at ekssamboeren hans og han ikke hadde sex sammen når de dro alene til Egypt sammen. Og at alt mellom de var ferdig-avsluttet og at han så på henne som en mann. 

Han lovet at han holdt kun på med meg, og at det var kun meg i hans øyne. Jeg ville dumpe han ved en annledning da han skulle til hjembygda å treffe eksen. Da ba han meg bli, for jeg betydde så mye for han. Men jeg hadde en magefølelse om at det var en mer flørtende tone mellom han og eksen han ville påstå. Men de som tror at hans møter med eksen, hans ferietur med eksen alene, og alt var uten sex kan få lov å tro det. Jeg vet at jeg burde bryte pga det. Og allerede i starten burde jeg dumpet han. Ville du akseptert det samme? 

Han ville aldri erklære oss offentlig som par på facebook. Han ville heller ikke ta meg med hjem mens de to hybelkompisene var i leiligheten. Men han påsto at vi var sammen. Men jeg ble veldig usikker. 

Ja, vi pratet slik som jeg gjør med kollegaene og kundene på jobben. Jeg forsøkte å komme innpå dette med hvor jeg hadde situasjonen noen ganger, men han var veldig rask å løpe unna situasjonen og spørsmålene så jeg valgte å se på det som at han ikke likte dypere samtaler, så dermed holdt jeg alt til overflaten og lot han styre det. Jeg merket at han ikke ville prate dypt. Han pratet bare om alt annet. Ingen dyp prat. Og jeg tilbake om alt annet. Jeg savnet en dypere prat. . Jeg våget heller ikke å ta intiativ til sex mer enn en gang. Han tok intiativ hver gang. Årsaken var at jeg var så usikker på han pga dette med eksen, og en del av det han sa, pluss at han sendte tidlig kukbilde av kuken helt i starten på mailer. .. Jeg tenkte at denne fyren virker useriøs. .. 

Måten han gikk på var vond.. men mulig det er normalt å forlate folk på den måten. Kanskje det er mer normalt enn man tror. Det er bare jeg som reagerer og synes det er rart at han var så lite glad i meg at han forlot meg på den måten. 

Før jeg møtte han var jeg betenkt for det første så var det bilde av noe som har med ekssamboeren å gjøre på profilen hans, og i tillegg sto det: søker bekjentskap fordi han ikke kjente noen her i distriktet. Han sa til meg før han møtte meg at jeg måtte akseptere at han ville ha nær kontakt med eksen hans. Hun er hans bestebestevenn i livet. Og hvis ikke jeg godtok det så ville han ikke møtes.. Jeg følte at det ble feil for meg, men valgte allikevel å møte han... men jeg trodde ikke at kontakten deres var så spesiell og nær som den var. 

Ville du stolt på hans vennskap med eksen? Altså selv om de dro på ferie sammen, og selv om hun reiste over på besøk og var en uke sammen med han i leiligheten hans, og selv om de to møttes alene når han var i hjembygda.. ville du da stole 100 prosent på at de var helt ferdige?   Eksen ødela mye for forholdet vårt for hun postet iblant minst 10 innlegg på facebooken hans for dagen, og hun skrev at hun gledet seg til han kom å besøkte henne igjen, og at hun savnet han, og om at hun gjorde alt for han, og at hun brydde seg sånn om han osv .. De to kunne prate dype samtaler om alt sa han. Til og med om situasjoner om dem de eventuellt hadde kontakt med. Hun hadde hatt en kort liten æffære med en mann sa han. Og da hadde hun gråtet til han og spurt om det gjorde noe for han, for hun var redd at han ble lei seg for det.  Men den æffæren ble fort slutt. Hun visste at han var sammen med meg da, så jeg synes det hele var merkelig at hun spør han om det mens hun møter han alene.  Jeg synes hele situasjonen var merkelig. Følte at de sto hveandre for nære med tanke på situasjonene. Så alt var derfor en forvirret situasjon å være i , hvor jeg burde brutt ut. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok generellt hva mener dere folkens: 

Ville dere stolt 100 prosent på en type dere datet dersom han sa at han måtte treffe eksen alene iblant i hjembygda hvor han kom fra, dersom hun skrev at han var alt for henne på facebook.. lå ut gjerne 10 innlegg på siden hans stadig vekk, dersom han dro på ferie alene med henne... og var alene i en uke i leiligheten med henne... ville dere ha satset på denne karen da? eller ville dere ha trukket dere bort? Mulig at andre kan mene at dette er en flott situasjon å være i, men jeg følte meg bare som en på siden i situasjonen. Følte det var en rar situasjon. 

Jeg mener at jeg burde ha trukket meg bort, og dumpet han. Men gjort er gjort. Jeg lærer. Jeg får lære til en annen gang. Er vel ikke en fasit på om man skal stole på den typen eksesituasjon eller ikke.... Jeg stolte ikke på den. Ferdig med det :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er godt mulig at du pr nå ikke er frisk nok for dating.

Ingen forhold slutter ved at man vennskapelig tar hverandre i hånden og takker for en fin tid, og går hvert til sitt. Det skjer stort sett ett eller annet rot. Hvem som er skyld i at forholdet ditt gikk i vasken, aner ikke jeg, men jeg vet i alle fall at sånn du oppførte deg i ettertid ikke er friskt. Sikkert ikke han heller, men han var i alle fall tydelig på at han ikke ville ha noe mer med deg å gjøre. Det må du respektere, selv om du tilsynelatende "ever since" har hatt svært sterke følelser for han.

I forholdet dere hadde, var det en sterk asymmetri. Det er vondt når sånt skjer, og det er vondt når "partneren" tenker "hun har følelser for meg, det kan jeg utnytte til å få mest mulig og best mulig sex". Dessverre vil de aller fleste rote seg bort i en slik person (oftest mann) en gang i livet, og det samme skjer hver eneste gang. Årsaken til at det tok slutt, var at han ble lei og ville ha noen andre å leke med. Det er svært vanskelig å fordele skyld. Og du kunne ikke i forholdet gjort noe annerledes, men det du kunne gjort annerledes, var å ikke dvele ved saken og lage så mye galskap som du har laget i ettertid.

Når det gjelder din kommunikasjon på DOL, så tenker jeg at du må bevise ovenfor alle her at du evner å tenke annerledes. Det er ingen som gidder å høre på et problem som går i sirkel uten noen forslag til løsning. Særlig ikke når problemet er så irrasjonelt og følelsespreget som det som er tilfelle her. Og hva verre er - du har absolutt ingenting å tjene på å dvele over spørsmål som hvorfor ting gikk som det gikk, hvem sin skyld det er og hvor vondt du mener at du har det. Det eneste som hjelper er å se etter løsninger.

Kort oppsummert:

1. Du ble brukt av en mann som kun var ute etter sex. 

2. Du skal slutte å søke opp vedkommende på Kvinneguiden, Facebook, Google og alle andre nettsteder.

3. Du skal slutte å skrive om han.

4. Du skal bli frisk av sykdommen din, og deretter kan du starte med dating. 

Jeg er enig i at det var ikke liv laga i det forholdet. Han kan ikke ha hatt følelser for meg. Og uansett så var det feil utifra situasjonene helt fra starten av. Hadde jeg møtt en lik type person som opptrådde som han , så hadde han vært dumpet med en gang. Jeg skal ta den lærdom med meg. Og jeg bør ikke lage så sterke reaksjoner av brudd som jeg gjør i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mina1 skrev:

ok generellt hva mener dere folkens: 

Ville dere stolt 100 prosent på en type dere datet dersom han sa at han måtte treffe eksen alene iblant i hjembygda hvor han kom fra, dersom hun skrev at han var alt for henne på facebook.. lå ut gjerne 10 innlegg på siden hans stadig vekk, dersom han dro på ferie alene med henne... og var alene i en uke i leiligheten med henne... ville dere ha satset på denne karen da? eller ville dere ha trukket dere bort? Mulig at andre kan mene at dette er en flott situasjon å være i, men jeg følte meg bare som en på siden i situasjonen. Følte det var en rar situasjon. 

Jeg mener at jeg burde ha trukket meg bort, og dumpet han. Men gjort er gjort. Jeg lærer. Jeg får lære til en annen gang. Er vel ikke en fasit på om man skal stole på den typen eksesituasjon eller ikke.... Jeg stolte ikke på den. Ferdig med det :) 

Ferdig med det. Det holder nå.

Anonymkode: ff255...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, Mina1 skrev:

ok generellt hva mener dere folkens: 

Ville dere stolt 100 prosent på en type dere datet dersom han sa at han måtte treffe eksen alene iblant i hjembygda hvor han kom fra, dersom hun skrev at han var alt for henne på facebook.. lå ut gjerne 10 innlegg på siden hans stadig vekk, dersom han dro på ferie alene med henne... og var alene i en uke i leiligheten med henne... ville dere ha satset på denne karen da? eller ville dere ha trukket dere bort? Mulig at andre kan mene at dette er en flott situasjon å være i, men jeg følte meg bare som en på siden i situasjonen. Følte det var en rar situasjon. 

Jeg mener at jeg burde ha trukket meg bort, og dumpet han. Men gjort er gjort. Jeg lærer. Jeg får lære til en annen gang. Er vel ikke en fasit på om man skal stole på den typen eksesituasjon eller ikke.... Jeg stolte ikke på den. Ferdig med det :) 

Det er ikke viktig hva vi mener om dette. 

Det er uvesentlig. 

Vi trenger ikke å høre mer av denne historien, alle de tusenvis uviktige detaljene du beskriver om og om igjen. 

Glem det. Kom deg videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

ok generellt hva mener dere folkens: 

Ville dere stolt 100 prosent på en type dere datet dersom han sa at han måtte treffe eksen alene iblant i hjembygda hvor han kom fra, dersom hun skrev at han var alt for henne på facebook.. lå ut gjerne 10 innlegg på siden hans stadig vekk, dersom han dro på ferie alene med henne... og var alene i en uke i leiligheten med henne... ville dere ha satset på denne karen da? eller ville dere ha trukket dere bort? Mulig at andre kan mene at dette er en flott situasjon å være i, men jeg følte meg bare som en på siden i situasjonen. Følte det var en rar situasjon. 

Jeg mener at jeg burde ha trukket meg bort, og dumpet han. Men gjort er gjort. Jeg lærer. Jeg får lære til en annen gang. Er vel ikke en fasit på om man skal stole på den typen eksesituasjon eller ikke.... Jeg stolte ikke på den. Ferdig med det :) 

Mina, det at du må gi slipp og så gå videre, betyr ikke at vi er uenige at eksen behandlet deg dårlig. Du trenger ikke å forklare mer, det har du allerede gjort utallige ganger.  Du vil få det så uendelig mye bedre hvis du slutter å kverne slik du gjør.

Hvorfor greier du ikke å høre på de rådene mange har gitt deg? Hva skal til for at du slutter med å kverne på dette ?

Løft blikket opp og så fram. Da vil du kanskje se at det er en annen verden der ute. En verden du kan få det godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke viktig hva vi mener om dette. 

Det er uvesentlig. 

Vi trenger ikke å høre mer av denne historien, alle de tusenvis uviktige detaljene du beskriver om og om igjen. 

Glem det. Kom deg videre !

De tusenvis av detaljene bare beviser at han ikke var noe for meg, og at jeg må glemme han. Han er ikke verdt mine tanker. Punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Mina, det at du må gi slipp og så gå videre, betyr ikke at vi er uenige at eksen behandlet deg dårlig. Du trenger ikke å forklare mer, det har du allerede gjort utallige ganger.  Du vil få det så uendelig mye bedre hvis du slutter å kverne slik du gjør.

Hvorfor greier du ikke å høre på de rådene mange har gitt deg? Hva skal til for at du slutter med å kverne på dette ?

Løft blikket opp og så fram. Da vil du kanskje se at det er en annen verden der ute. En verden du kan få det godt i.

Jeg skal løfte blikket fremover, og tenke at han var ikke noe for meg med tanke på detaljene og måten jeg oppfattet han på. Det var ikke liv laga fra starten. Jeg ville ha et helt annet type forhold enn en med hans situasjoner i livet. Hans liv passet ikke inn i en forholdssituasjon for meg. Så let go sier jeg til meg selv!. 

Takker igjen for at du delte en historie at man kan havne litt ute å kjøre etter et brudd, og jeg får tilgi meg selv for at jeg ikke taklet bruddet  og havnet helt ut i tankekjør. Og så se fremover. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mina1 skrev:

Mitt syn er at han og eksen ikke var ferdig med hveandre. Jeg tror ikke at de dro alene og lå på hotellrom sammen uten å ha sex. Jeg tror faktisk at han flørtet med henne mens han var sammen med meg. Men mulig at dere andre tror at ekssamboeren hans og han ikke hadde sex sammen når de dro alene til Egypt sammen. Og at alt mellom de var ferdig-avsluttet og at han så på henne som en mann. 

Han lovet at han holdt kun på med meg, og at det var kun meg i hans øyne. Jeg ville dumpe han ved en annledning da han skulle til hjembygda å treffe eksen. Da ba han meg bli, for jeg betydde så mye for han. Men jeg hadde en magefølelse om at det var en mer flørtende tone mellom han og eksen han ville påstå. Men de som tror at hans møter med eksen, hans ferietur med eksen alene, og alt var uten sex kan få lov å tro det. Jeg vet at jeg burde bryte pga det. Og allerede i starten burde jeg dumpet han. Ville du akseptert det samme? 

Han ville aldri erklære oss offentlig som par på facebook. Han ville heller ikke ta meg med hjem mens de to hybelkompisene var i leiligheten. Men han påsto at vi var sammen. Men jeg ble veldig usikker. 

Ja, vi pratet slik som jeg gjør med kollegaene og kundene på jobben. Jeg forsøkte å komme innpå dette med hvor jeg hadde situasjonen noen ganger, men han var veldig rask å løpe unna situasjonen og spørsmålene så jeg valgte å se på det som at han ikke likte dypere samtaler, så dermed holdt jeg alt til overflaten og lot han styre det. Jeg merket at han ikke ville prate dypt. Han pratet bare om alt annet. Ingen dyp prat. Og jeg tilbake om alt annet. Jeg savnet en dypere prat. . Jeg våget heller ikke å ta intiativ til sex mer enn en gang. Han tok intiativ hver gang. Årsaken var at jeg var så usikker på han pga dette med eksen, og en del av det han sa, pluss at han sendte tidlig kukbilde av kuken helt i starten på mailer. .. Jeg tenkte at denne fyren virker useriøs. .. 

Måten han gikk på var vond.. men mulig det er normalt å forlate folk på den måten. Kanskje det er mer normalt enn man tror. Det er bare jeg som reagerer og synes det er rart at han var så lite glad i meg at han forlot meg på den måten. 

Før jeg møtte han var jeg betenkt for det første så var det bilde av noe som har med ekssamboeren å gjøre på profilen hans, og i tillegg sto det: søker bekjentskap fordi han ikke kjente noen her i distriktet. Han sa til meg før han møtte meg at jeg måtte akseptere at han ville ha nær kontakt med eksen hans. Hun er hans bestebestevenn i livet. Og hvis ikke jeg godtok det så ville han ikke møtes.. Jeg følte at det ble feil for meg, men valgte allikevel å møte han... men jeg trodde ikke at kontakten deres var så spesiell og nær som den var. 

Ville du stolt på hans vennskap med eksen? Altså selv om de dro på ferie sammen, og selv om hun reiste over på besøk og var en uke sammen med han i leiligheten hans, og selv om de to møttes alene når han var i hjembygda.. ville du da stole 100 prosent på at de var helt ferdige?   Eksen ødela mye for forholdet vårt for hun postet iblant minst 10 innlegg på facebooken hans for dagen, og hun skrev at hun gledet seg til han kom å besøkte henne igjen, og at hun savnet han, og om at hun gjorde alt for han, og at hun brydde seg sånn om han osv .. De to kunne prate dype samtaler om alt sa han. Til og med om situasjoner om dem de eventuellt hadde kontakt med. Hun hadde hatt en kort liten æffære med en mann sa han. Og da hadde hun gråtet til han og spurt om det gjorde noe for han, for hun var redd at han ble lei seg for det.  Men den æffæren ble fort slutt. Hun visste at han var sammen med meg da, så jeg synes det hele var merkelig at hun spør han om det mens hun møter han alene.  Jeg synes hele situasjonen var merkelig. Følte at de sto hveandre for nære med tanke på situasjonene. Så alt var derfor en forvirret situasjon å være i , hvor jeg burde brutt ut. 

Nei, jeg hadde ikke godtatt at han dro på ferie med eksen og var på overnattingsbesøk hos henne etc.

Vennskap kan man ha, men hvis man har vært kjærester tidligere, tror jeg det er sjelden at vennskapet er rent platonisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Babette skrev:

Nei, jeg hadde ikke godtatt at han dro på ferie med eksen og var på overnattingsbesøk hos henne etc.

Vennskap kan man ha, men hvis man har vært kjærester tidligere, tror jeg det er sjelden at vennskapet er rent platonisk.

 

Samme her. Det spørs hvilke type vennskap man har. Jeg er for eksempel venner med pappa til mine barn. Men vi har det på et helt platonisk sett. Vi treffes ikke. Hadde vi truffet hveandre alene så må jeg si at da hadde det kunne lett blitt noe flørting. Derfor blir det feil siden det ble som det ble. Han har ny samboer. Men hvis det er noe med barna så er det slik at han gjerne stiller opp. For eks i sommer da hentet min ekssamboer oss på flyplassen da vi kom hjem fra ferie. Og jeg bryr meg om han og han bryr seg om at jeg har det bra selv om vi ikke treffes til vanlig. Men den kontakten han andre eksen min hadde med sin eks var for spesiell for meg. Det ble helt feil. Jeg tror at årsaken til at han vred seg unna og ikke ville prate mer kan ha lagt på at eksen skulle komme på besøk til han for en uke. Og han hadde sagt at hun ikke var begeistret for meg. Jeg vet ikke hva det var. Men uansett... den situasjonen var feil. 

Til en annen gang : jeg skal trekke meg unna den typen usikre relasjoner. Og ikke satse på å blande meg i noe lignende igjen. Da er det bedre å være alene. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Babette skrev:

Nei, jeg hadde ikke godtatt at han dro på ferie med eksen og var på overnattingsbesøk hos henne etc.

Vennskap kan man ha, men hvis man har vært kjærester tidligere, tror jeg det er sjelden at vennskapet er rent platonisk.

 

Enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Enig med deg. 

Jeg tror aldri du var lykkelig i dette forholdet. Forelsket, ja, men du følte vel aldri at han var bare din. Og du fant deg i altfor mye fordi du ikke ville miste ham.

Nå er det på tide å slå seg til ro med det, slutte å bebreide deg selv og bla om til et nytt kapittel. Gjort er gjort og spist er spist, som en av dyrene i Hakkebakkeskogen sa. Og vær glad for at du kom deg ut i tide. Du ville aldri ha blitt lykkelig med denne mannen, tror jeg.

Angående det du forteller om avvisning etter nye dater, tror jeg det handler mest om at du ikke tør å "by på deg selv" eller vise interesse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke denne tråden har gjort deg godt, Mina. Det er kanskje lett for oss å si at du må komme deg videre mens det er vanskelig for deg, men du gjør ikke situasjonen lettere ved å sitte å skrive linje etter linje i detalj om forholdet og bruddet. Jeg synes du nå bør bestemme deg for at siste ord om dette forholdet nå er sagt. Vi på DOL har fått mer enn god nok innsikt i hva som skjedde, hva som ikke skjedde og hva du tenker om saken nå i ettertid.

Det eneste vi ønsker, i hvert fall jeg, er at du skal komme deg videre i livet uten at dette skal plage deg. For et par uker siden var du så innstilt på at du skulle tenke positivt og ikke dvele med dette. Jeg synes du skal gå tilbake til den tanken. Fortiden kan du ikke gjøre noe med, men nåtid og fremtid kan du forme og form den til det beste for deg selv og dine. Det gjør du ikke ved å skrive deg ned i grublerier om det samme om og om igjen slik du har gjort i denne tråden.

Jeg ønsker deg lykke til hos legen. Jeg anbefaler deg der å fokusere på hva du skal gjøre fremover for å takle fortiden din og ikke bbruke tid på å fortelle om bruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...