Gå til innhold

Skal legges inn på Tirsdag på DPS sin døgnenhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått time til innleggelse. Skal legges inn på Tirsdag. 😉 Det er på DPS som døgnenhet. 

Det var det jeg ønsket.

Anonymkode: ad675...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått time til innleggelse. Skal legges inn på Tirsdag. 😉 Det er på DPS som døgnenhet. 

Det var det jeg ønsket.

Anonymkode: ad675...ec0

Så bra for deg, masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått time til innleggelse. Skal legges inn på Tirsdag. 😉 Det er på DPS som døgnenhet. 

Det var det jeg ønsket.

Anonymkode: ad675...ec0

Hva slags hjelp får du av å være der? 

På hvilken måte vil dette hjelpe din depresjon? Hvorfor er det sånn at du vil innlegges, istedenfor å bare få hjelp fra din psykolog og fastlege?

Anonymkode: f5c94...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hjelp får du av å være der? 

På hvilken måte vil dette hjelpe din depresjon? Hvorfor er det sånn at du vil innlegges, istedenfor å bare få hjelp fra din psykolog og fastlege?

Anonymkode: f5c94...834

Hvorfor spør du om det? Da er det jo bestemt fra personell på døgnposten at h*n skal innlegges og da vil jeg tro at de regner med at h*n kan ha effekt av det. Det er ikke alltid at fastlege og psykologhjelp og å bo hjemme er nok.
Så synes ikke det er rett av deg å spørre om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Undulaten skrev:

Hvorfor spør du om det? Da er det jo bestemt fra personell på døgnposten at h*n skal innlegges og da vil jeg tro at de regner med at h*n kan ha effekt av det. Det er ikke alltid at fastlege og psykologhjelp og å bo hjemme er nok.
Så synes ikke det er rett av deg å spørre om det. 

Eh, jeg har ikke rett til å stille et spørsmål? Når ts selv velger å opprette en tråd, uten noe klart formål, så føler jeg meg fri til å stille de spørsmålene jeg lurer på..

Anonymkode: f5c94...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jeg har ikke rett til å stille et spørsmål? Når ts selv velger å opprette en tråd, uten noe klart formål, så føler jeg meg fri til å stille de spørsmålene jeg lurer på..

Anonymkode: f5c94...834

Jo, du har rett til å spørre. Men her anså jeg det som avklart at vedkommende vil innlegges, siden det står at det var noe h*n ønsket. Og da er det allerede avklart av behandlere/ansatte at h*n vil ha nytte av en innleggelse og de har dermed gitt h*n tilbud om innleggelse. Så synes ikke det er noe vits i å spørre om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at av å være på døgnavdelingen med fagpersoner der 24 timer i døgnet så er jeg også på en trygg plass. Jeg får meg en pause av hjemmet og alt rundt å kan slappe av. Hvor lenge vet jeg ikke men ml in psykolog ringer meg i morgen hvor vi skal diskutere dette med innleggelsen. 😉

Anonymkode: ad675...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Undulaten skrev:

Jo, du har rett til å spørre. Men her anså jeg det som avklart at vedkommende vil innlegges, siden det står at det var noe h*n ønsket. Og da er det allerede avklart av behandlere/ansatte at h*n vil ha nytte av en innleggelse og de har dermed gitt h*n tilbud om innleggelse. Så synes ikke det er noe vits i å spørre om det. 

Når noen starter en tråd og bare sier at de i samsvar med eget ønske skal legges inn på DPS, så synes jeg at det må være greit at noen stiller noen spørsmål som de genuint lurer på. Dette med bruk av innleggelser er jo et komplekst tema, og det kan være av interesse for andre å høre hva slags vurderinger som ligger bak både tilbudet og ønsket om innleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Når noen starter en tråd og bare sier at de i samsvar med eget ønske skal legges inn på DPS, så synes jeg at det må være greit at noen stiller noen spørsmål som de genuint lurer på. Dette med bruk av innleggelser er jo et komplekst tema, og det kan være av interesse for andre å høre hva slags vurderinger som ligger bak både tilbudet og ønsket om innleggelse.

Javel... da får jeg bare godta det. Det er sikkert bare meg som ikke skjønner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
På 18.11.2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått time til innleggelse. Skal legges inn på Tirsdag. 😉 Det er på DPS som døgnenhet. 

Det var det jeg ønsket.

Anonymkode: ad675...ec0

Lykke til

lyst å legge meg inn selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åå? Hvorfor det?

Anonymkode: ad675...ec0

Er på grensen til å få psykotiske symptomer og trenger å skjermes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, elina777 skrev:

Er på grensen til å få psykotiske symptomer og trenger å skjermes 

Ring legevakten eller fastlegen hvis du ikke har psykolog du går til. 😉 Du bør få hjelp snart.

Anonymkode: ad675...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at av å være på døgnavdelingen med fagpersoner der 24 timer i døgnet så er jeg også på en trygg plass. Jeg får meg en pause av hjemmet og alt rundt å kan slappe av. Hvor lenge vet jeg ikke men ml in psykolog ringer meg i morgen hvor vi skal diskutere dette med innleggelsen. 😉

Anonymkode: ad675...ec0

Du får nok ikke "tilgang" på fagpersoner 24 t i døgnet selv om du er innlagt. Det er alltid folk på jobb, ja, men fagpersonene jobber bare fra 08.00 til 15.00 på hverdager. 

Jeg har vært innlagt på dps-nivå to ganger, og det som slo meg begge gangene var deres utstrakte bruk av pensjonister og annet ufaglært personell. Opplevde mye rart. Blant annet at navnet mitt aldri ble husket av en av pensjonistene. Jeg ble konsekvent kalt et annet navn til tross for to vennlige korrigeringer fra min side. Fra tredje gangen av gadd jeg ikke å rette på det, så resten av oppholdet gikk jeg for å hete noe helt annet enn det jeg heter. Maten som ble satt fram til pasientene ble spist og fortært av ansatte. Så hvis noen kom litt sent til måltidene kunne de risikere at det ikke var mer mat igjen. Opplevde også at ansatte var søkk borte. De var ikke tilgjengelige i miljøet, men hadde låst seg inne på kjøkkenet for å snakke og le om private ting. En gang leita jeg febrilsk etter en ansatt på grunn av panikk-attak. Fant ingen før jeg hørte noen som lo inne på kjøkkenet. Tok i døra, men den var låst. Banket deretter hardt på, og da ble fart i sakene.

Har lenge gått og lurt på om jeg skal skrive klage om det. Jeg kan navngi flere, og alle er pensjonister! De tar nok vaktene for å spe på trygda si, men det får jo oss innlagte til å føle oss som at vi ikke betyr noe.

Håper du er heldigere og at oppholdet blir så godt som mulig for deg. 

Anonymkode: 4ef1f...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at av å være på døgnavdelingen med fagpersoner der 24 timer i døgnet så er jeg også på en trygg plass. Jeg får meg en pause av hjemmet og alt rundt å kan slappe av. Hvor lenge vet jeg ikke men ml in psykolog ringer meg i morgen hvor vi skal diskutere dette med innleggelsen. 😉

Anonymkode: ad675...ec0

Tror du har litt urealistiske forventninger som bare ikke kommer til å bli innfridd. Fagpersonene er bare på jobb hverdager 09-15 og mange har faktisk bare innskrivings og utskrivingssamtale med psykolog eller psykiater og uansett alvorlighetsgrad er det sjeldent det er snakk om daglige samtaler. Resten av tiden er en overlatt til i beste fall psykiske sykepleiere eller vanlige sykepleiere med hovedsaklig ufaglært personell som studenter og masse ymse som tar litt sånn hips om haps på taushetsplikten.

Anonymkode: 0a40d...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du har litt urealistiske forventninger som bare ikke kommer til å bli innfridd. Fagpersonene er bare på jobb hverdager 09-15 og mange har faktisk bare innskrivings og utskrivingssamtale med psykolog eller psykiater og uansett alvorlighetsgrad er det sjeldent det er snakk om daglige samtaler. Resten av tiden er en overlatt til i beste fall psykiske sykepleiere eller vanlige sykepleiere med hovedsaklig ufaglært personell som studenter og masse ymse som tar litt sånn hips om haps på taushetsplikten.

Anonymkode: 0a40d...c50

Min erfaring etter å vært innlagt på dps 1 gang er at de psykepleierne (eller hva de kales) var utrolig dårlige til å ta kontakt med meg å spørre meg hvordan jeg hadde det. Jeg følte meg bare ensom og forlatt inne på rommet. De ansatte var lite tilstede for meg. Jeg hadde kun 1 innskringsamtale og 1 utskrivingsamtale med legen, det var absolutt ingen snakk om psykolog (selv om jeg ellers ikke gikk til psuykolog..). 

Intet annet enn hotellopphold uten mål og mening spørr du meg. Jeg kom ut verre enn jeg kom innn

Anonymkode: f5c94...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at av å være på døgnavdelingen med fagpersoner der 24 timer i døgnet så er jeg også på en trygg plass. Jeg får meg en pause av hjemmet og alt rundt å kan slappe av. Hvor lenge vet jeg ikke men ml in psykolog ringer meg i morgen hvor vi skal diskutere dette med innleggelsen. 😉

Anonymkode: ad675...ec0

Du har god grunn til å håpe at innleggelsen skal bidra til at du får det bedre. Ser at flere i denne tråden skriver om negative erfaringer under innleggelser. Noen er jo uheldige, men mange steder gjør de en svært god jobb med å hjelpe pasientene. Synes ikke du skal lytte så veldig til andres negative erfaringer, se heller hvordan det blir der du skal være.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...