Gå til innhold

Sjalusi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takler dere andre sjalusi som dere ikke kan flykte fra? Det er så vondt at det gir meg uønskede tanker. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler dere andre sjalusi som dere ikke kan flykte fra? Det er så vondt at det gir meg uønskede tanker. 

Anonymkode: 08c13...60b

Hva mener du med at du ikke kan flykte fra sjalusien? Og at du er i ferd med å droppe hobbyen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ColaZero skrev:

Hva mener du med at du ikke kan flykte fra sjalusien? Og at du er i ferd med å droppe hobbyen din?

Jeg mener at jeg normalt ville flyktet fra det som utløser sjalusien. Skal jeg fortsette med hobbyen min, kan jeg ikke flykte fra de følelsene. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at jeg normalt ville flyktet fra det som utløser sjalusien. Skal jeg fortsette med hobbyen min, kan jeg ikke flykte fra de følelsene. 

Anonymkode: 08c13...60b

Du ville normalt flyktet fra det som utløser sjalusien. Det forstår jeg. Det andre med hobbyen må du fremdeles forklare nærmere. Er det noen du driver en hobby sammen med som du er sjalu på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Du ville normalt flyktet fra det som utløser sjalusien. Det forstår jeg. Det andre med hobbyen må du fremdeles forklare nærmere. Er det noen du driver en hobby sammen med som du er sjalu på?

Jeg er ikke klar til å gå nærmere inn på det her. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke klar til å gå nærmere inn på det her. 

Anonymkode: 08c13...60b

Forstår. Da blir det vanskelig å svare. Kanskje du bør droppe hobbyen, men det kan være veldig dumt hvis det betyr mye for deg. Uten mer info så får du bare bite tenna sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ColaZero skrev:

Forstår. Da blir det vanskelig å svare. Kanskje du bør droppe hobbyen, men det kan være veldig dumt hvis det betyr mye for deg. Uten mer info så får du bare bite tenna sammen?

Det betyr veldig mye for meg. Kanskje det er derfor jeg blir sjalu også, fordi det betyr så mye for meg. Jeg takler ikke når noe/noen kommer for nært. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke klar til å gå nærmere inn på det her. 

Anonymkode: 08c13...60b

Men du kan kanskje ta et eksempel eller to og forklare det litt bedre uten å røpe noe som du synes blir for nært. Da er sjansene litt bedre for å få noen tanker som kan være til hjelp :-)

Anonymkode: 04582...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr veldig mye for meg. Kanskje det er derfor jeg blir sjalu også, fordi det betyr så mye for meg. Jeg takler ikke når noe/noen kommer for nært. 

Anonymkode: 08c13...60b

Kjenner det blir for sårt å skrive om dette. Jeg har forsøkt å snakke med noen om det, men det gikk ikke så bra. Det var feil av meg å spørre om dette, beklager. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du kan kanskje ta et eksempel eller to og forklare det litt bedre uten å røpe noe som du synes blir for nært. Da er sjansene litt bedre for å få noen tanker som kan være til hjelp :-)

Anonymkode: 04582...2b7

Hvilke eksempler skal jeg gi? Det handler om at jeg må akseptere at andre er mye bedre enn meg. Jeg er med i en fritidsaktivitet der dette kommer tydelig frem, og det er veldig vondt for meg. Det er spesielt en dame der som begynte etter meg som får bare positiv omtale og likes på alle sine innlegg på Facebook.Jeg føler meg råtten og grusom innvendig fordi jeg er sjalu, det er ikke likt meg i hele tatt.

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr veldig mye for meg. Kanskje det er derfor jeg blir sjalu også, fordi det betyr så mye for meg. Jeg takler ikke når noe/noen kommer for nært. 

Anonymkode: 08c13...60b

Det blir for lite info til at jeg kan si noe som kan være til hjelp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke eksempler skal jeg gi?

Akkurat slik du gjør nå, når du forklarer litt mer rundt :-)

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om at jeg må akseptere at andre er mye bedre enn meg. Jeg er med i en fritidsaktivitet der dette kommer tydelig frem, og det er veldig vondt for meg. Det er spesielt en dame der som begynte etter meg som får bare positiv omtale og likes på alle sine innlegg på Facebook.Jeg føler meg råtten og grusom innvendig fordi jeg er sjalu, det er ikke likt meg i hele tatt.

Anonymkode: 08c13...60b

Å føle sjalusi er jo strengt tatt helt normalt, jeg kunne sikkert følt sjalusi jeg og i din situasjon. Jeg har dessverre ikke noen spesielt gode råd til deg utover å det å normalisere følelsene dine. Det er ikke en stor sak å kjenne seg litt tilsidesatt/utenfor og ha et ønske om å få oppmerksomhet, det er helt ok (men såklart ikke spesielt hyggelig å gå rundt med). Er dette en aktivitet du kan spørre om litt råd/tips fra denne personen som får endel likes? Ikke fordi du nødvendigvis trenger "opplæring" men for å bli litt mer kjent med henne

Anonymkode: 04582...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Det blir for lite info til at jeg kan si noe som kan være til hjelp for deg.

Har nettop skrevet litt om det.. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik du gjør nå, når du forklarer litt mer rundt :-)

 

Å føle sjalusi er jo strengt tatt helt normalt, jeg kunne sikkert følt sjalusi jeg og i din situasjon. Jeg har dessverre ikke noen spesielt gode råd til deg utover å det å normalisere følelsene dine. Det er ikke en stor sak å kjenne seg litt tilsidesatt/utenfor og ha et ønske om å få oppmerksomhet, det er helt ok (men såklart ikke spesielt hyggelig å gå rundt med). Er dette en aktivitet du kan spørre om litt råd/tips fra denne personen som får endel likes? Ikke fordi du nødvendigvis trenger "opplæring" men for å bli litt mer kjent med henne

Anonymkode: 04582...2b7

Jeg har aldri møtt henne selv, bare observert hvor godt likt hun blir og hvor flink og engasjert hun er. Jeg klarer ikke å møte henne. Jeg har spurt en annen i klubben om råd, men det gikk ikke så bra, tror ikke hen forstår meg og min situasjon. Jeg begynner å bli redd :( 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri møtt henne selv, bare observert hvor godt likt hun blir og hvor flink og engasjert hun er. Jeg klarer ikke å møte henne. Jeg har spurt en annen i klubben om råd, men det gikk ikke så bra, tror ikke hen forstår meg og min situasjon. Jeg begynner å bli redd :( 

Anonymkode: 08c13...60b

Men hva er det som gjør deg redd? Å kjenne sjalusi er noe så godt som alle mennesker gjør fra tid til annen.

Anonymkode: 04582...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva er det som gjør deg redd? Å kjenne sjalusi er noe så godt som alle mennesker gjør fra tid til annen.

Anonymkode: 04582...2b7

Jeg har kjent det en god stund, og det har begynt å bikke over. Jeg klarer ikke å holde følelsene for meg selv lenger, og jeg kommer til å si noe som ødelegger for meg selv og såre noen hvis jeg ikke takler det lenger :( jeg ser meg nødt til å slutte i klubben selv om jeg ikke har lyst til det, men hva skal jeg ellers gjøre? 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjent det en god stund, og det har begynt å bikke over. Jeg klarer ikke å holde følelsene for meg selv lenger, og jeg kommer til å si noe som ødelegger for meg selv og såre noen hvis jeg ikke takler det lenger :( jeg ser meg nødt til å slutte i klubben selv om jeg ikke har lyst til det, men hva skal jeg ellers gjøre? 

Anonymkode: 08c13...60b

Velge en annen måte å håndtere dritten på. 

Du gjør dette veldig stort og dramatisk, jeg har forståelse for at det kan være tungt å gå inne med sjalusi men hvilke andre måter kan du håndtere dette på som ikke innebærer å noe så dramatisk som å skulle gi opp noe som gir deg glede og mening?

Anonymkode: 04582...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velge en annen måte å håndtere dritten på. 

Du gjør dette veldig stort og dramatisk, jeg har forståelse for at det kan være tungt å gå inne med sjalusi men hvilke andre måter kan du håndtere dette på som ikke innebærer å noe så dramatisk som å skulle gi opp noe som gir deg glede og mening?

Anonymkode: 04582...2b7

Jeg visste det var feil å skrive om det. 

Anonymkode: 08c13...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg visste det var feil å skrive om det. 

Anonymkode: 08c13...60b

Det er ingenting som er feil med å skrive om det, -å forsøke sette ord på det som oppleves vanskelig kan være nyttig.

Jeg synes det er rart at du trekker en slik slutning uti fra det jeg skrev men ok, da får jeg la vær å si noe mer.

Anonymkode: 04582...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...