Gå til innhold

Bipolar med insomnia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mista evnen til å blir trøtt, tror jeg. Det har vart i rundt to måneder. Er ikke hypoman, men heller deprimert og har mye angst.

Trøtthetsfølelsen kommer ikke. Det spiller ingen rolle hvor mye jeg har gjort i løpet av dagen. En vanlig dag står jeg opp mellom 6 og 8. Er noen timer på skolen. Får brukt hjernen og er litt sosial. Hjemme leser jeg pensum eller trener. Legger meg mellom 22 og 24. Burde være nok til å bli trøtt på kvelden.

- Men det blir jeg ikke. Tar jeg Zyprexa eller Sobril, så får jeg sove, men jeg ønsker ikke å ta dette fast. Bruker sjelden Sobril. 1-2 tabletter i måneden. Zyprexa bruker jeg omtrent halvparten av kveldene i måneden. Tar jeg ikke Zyprexa, sover jeg NULL timer i døgnet. Kan gjerne være våken i tre døgn, men da tar jeg jo Zyprexa fordi jeg begynner å hallusinere. Zyprexa er liksom ikke avhengighetsskapende, men jeg føler meg litt avhengig av å ta det for å sove. Men blir i alle fall litt vant til effekten av den. 

Jeg ønsker egentlig ikke å ta medisiner for å sove, så det er derfor jeg prøver uten enkelte dager. Hadde jeg tatt Zyprexa fast, hadde jeg kanskje sovet hver natt. Er det mange bipolare her som har mye søvnproblemer, eller kanskje kjenner seg igjen? Har noen tips til hvordan kommer ut av dette? Det går kanskje ikke. 







 

Anonymkode: 2813a...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har mista evnen til å blir trøtt, tror jeg. Det har vart i rundt to måneder. Er ikke hypoman, men heller deprimert og har mye angst.

Trøtthetsfølelsen kommer ikke. Det spiller ingen rolle hvor mye jeg har gjort i løpet av dagen. En vanlig dag står jeg opp mellom 6 og 8. Er noen timer på skolen. Får brukt hjernen og er litt sosial. Hjemme leser jeg pensum eller trener. Legger meg mellom 22 og 24. Burde være nok til å bli trøtt på kvelden.

- Men det blir jeg ikke. Tar jeg Zyprexa eller Sobril, så får jeg sove, men jeg ønsker ikke å ta dette fast. Bruker sjelden Sobril. 1-2 tabletter i måneden. Zyprexa bruker jeg omtrent halvparten av kveldene i måneden. Tar jeg ikke Zyprexa, sover jeg NULL timer i døgnet. Kan gjerne være våken i tre døgn, men da tar jeg jo Zyprexa fordi jeg begynner å hallusinere. Zyprexa er liksom ikke avhengighetsskapende, men jeg føler meg litt avhengig av å ta det for å sove. Men blir i alle fall litt vant til effekten av den. 

Jeg ønsker egentlig ikke å ta medisiner for å sove, så det er derfor jeg prøver uten enkelte dager. Hadde jeg tatt Zyprexa fast, hadde jeg kanskje sovet hver natt. Er det mange bipolare her som har mye søvnproblemer, eller kanskje kjenner seg igjen? Har noen tips til hvordan kommer ut av dette? Det går kanskje ikke. 







 

Anonymkode: 2813a...4dc

Jeg blir ikke trøtt uten medisiner og selv da sover jeg for lite. For å få gode netter må jeg gå på 300 mg quetiapin, men pga bivirkninger så trappet jeg ned til 100 mg. Da sover jeg vanligvis mellom 4-6 timer. Bruker i tillegg abilify, efexor og brintellix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle noen lurte, så mener jeg at jeg sover 0 timer, 0 minutter og 0 sekunder når jeg sier jeg ikke har sovet en natt. Veldig frustrerende. 

Anonymkode: 2813a...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tilfelle noen lurte, så mener jeg at jeg sover 0 timer, 0 minutter og 0 sekunder når jeg sier jeg ikke har sovet en natt. Veldig frustrerende. 

Anonymkode: 2813a...4dc

Det gjør jeg og. Derfor bruker jeg stilnoct fast. Skal kanskje få terapi for å ta knekken på insomiaen, jeg har fått ny behandler i dag og hun kan dette så på sikt håper jeg vi får tid. Må bare ta tak i en del andre ting først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å måtte ta zyprexa hver dag. Skjønner ikke hvorfor du ikke vil ta det hver dag? 

Anonymkode: ea283...6a0

Vekta :)

Anonymkode: 2813a...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...