Gå til innhold

Tør ikke bytte lege.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke stole på NOEN.. 

Anonymkode: 834ea...9b6

Hvis man ikke stoler på noen, så går man glipp av utrolig mye bra i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, frosken skrev:

For meg høres det ut som om du bekymrer deg fullstendig uten grunn.

Avgjørelsen av om du skal bytte fastlege bør baseres på hvem du tror du vil få best hjelp fra - og hva som er praktisk gjennomførbart.

Altså. Det kan godt hende at jeg ikke har noe grunn til bekymring. Men tanken på at legen kanskje mistenkte at jeg misbrukte medisinen av og til (ja, jeg skal innrømme det) og at det står i journalen min ett sted, så vil den nye legen lese det og melde bekymring til bv. Selv om alt dette skjedde lenge før jeg fikk barn.

Anonymkode: 529b2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Det kan godt hende at jeg ikke har noe grunn til bekymring. Men tanken på at legen kanskje mistenkte at jeg misbrukte medisinen av og til (ja, jeg skal innrømme det) og at det står i journalen min ett sted, så vil den nye legen lese det og melde bekymring til bv. Selv om alt dette skjedde lenge før jeg fikk barn.

Anonymkode: 529b2...496

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsetter å kverne på dette. Det er ikke sånn helsevesenet fungerer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsetter å kverne på dette. Det er ikke sånn helsevesenet fungerer.

 

Jeg vet ikke hvordan det fungerer, det er jo derfor jeg lurer på dette. Kanskje du kan forklare meg?

Anonymkode: 529b2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan det fungerer, det er jo derfor jeg lurer på dette. Kanskje du kan forklare meg?

Anonymkode: 529b2...496

Du fikk svar for tre timer siden om at bekymringsmelding til barnevernet sendes på grunnlag av nåværende bekymring knyttet til omsorgsevne. Det er ingen som vil grave flere år tilbake i din sykejournal så fremt det ikke på nåværende tidspunkt finnes grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

Du fikk svar for tre timer siden om at bekymringsmelding til barnevernet sendes på grunnlag av nåværende bekymring knyttet til omsorgsevne. Det er ingen som vil grave flere år tilbake i din sykejournal så fremt det ikke på nåværende tidspunkt finnes grunn til bekymring.

Ja sånn ja. Det forstod jeg. Men så stod det noe om at dersom jeg hadde misbruk medisinen (noe jeg altså gjorde på et tidspunkt) ikke på generelt grunnlag) og dersom lege hadde notert dette i journalen min... 

Anonymkode: 529b2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt antidepressiva , sobril og sovemedisiner og er mor til flere barn. Da legen skrev ut medisiner nevnte han aldri barnevernet. Medisinene var jo ment å være til hjelp for meg og gjorde at jeg kunne fungere som mor i en vanskelig periode. Jeg gikk også i behandling på en DPS over en lengre periode. De spurte gjerne hvordan det gikk hjemme med ungene og ville vite om jeg mestret hverdagen og spurte om jeg kunne trenge hjelp men de meldte meg ikke til barnevernet. Jeg valgte å være åpen og ærlig . Det var jo også i min intresse at barna mine hadde det bra. Det ville forundre meg om en ny lege ville melde deg til barnevernet pga ting som har vært tidligere. Jeg har en venninne som fikk barseldepresjon etter fødselen og måtte ha behandling for det. Måtte til og med legges inn på psykiatrisk. Men hun hadde familie og partner som stillte opp og hun ble frisk igjen. Barnevernet var ikke inne i bildet her heller. 

Anonymkode: f5d3a...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt antidepressiva , sobril og sovemedisiner og er mor til flere barn. Da legen skrev ut medisiner nevnte han aldri barnevernet. Medisinene var jo ment å være til hjelp for meg og gjorde at jeg kunne fungere som mor i en vanskelig periode. Jeg gikk også i behandling på en DPS over en lengre periode. De spurte gjerne hvordan det gikk hjemme med ungene og ville vite om jeg mestret hverdagen og spurte om jeg kunne trenge hjelp men de meldte meg ikke til barnevernet. Jeg valgte å være åpen og ærlig . Det var jo også i min intresse at barna mine hadde det bra. Det ville forundre meg om en ny lege ville melde deg til barnevernet pga ting som har vært tidligere. Jeg har en venninne som fikk barseldepresjon etter fødselen og måtte ha behandling for det. Måtte til og med legges inn på psykiatrisk. Men hun hadde familie og partner som stillte opp og hun ble frisk igjen. Barnevernet var ikke inne i bildet her heller. 

Anonymkode: f5d3a...1cf

Jeg er mer bekymret for at legen kanskje skjønte at jeg brukte medisinen for mye enn det som var avtalen, og noterte det kanskje i journalen. Ingen fare det heller om han hadde gjort det? Så lenge dette var før jeg fikk barn?

Anonymkode: 529b2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...