Gå til innhold

Merkelige smerter i underlivet som beveger seg rundt og sitter «fast»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

I midten av oktober begynte jeg å føle en ubehagelig press på høyre side av underlivet ved lysken, som om noe var der og la press eller som om det hadde samlet seg enn liten vannballong som ikke ville sprekke. Disse smertene hadde jeg i to uker før de spredte seg til venstre side av underlivet. Nå sprer de seg oppover mot ryggen samt nedover høyre benet. Hva kan det være for noe? 

Jeg var hos gynekolog for GU, sjekke meg for kjønnssykdommer og indre ultralyd. Alt så normalt og bra ut, jeg er heller ikke gravid og fikk svar på kjønnssykdommene at det ikke var noen. Gynekolog så noe tegn på «væske» på venstre side av underlivet, men sa at det ikke var noe farlig. 

Jeg har ikke hatt mensen siden 3.sept og starter nå på primolut N for 4 dager siden. Smertene har jeg hatt siden midten av oktober og frem til nå. 

Fortalte fastlegen om de, og hun ba meg bare ta hormonprøver...

føler det er ingen sted å få hjelp, lurer på hva jeg skal gjøre nå..

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

I midten av oktober begynte jeg å føle en ubehagelig press på høyre side av underlivet ved lysken, som om noe var der og la press eller som om det hadde samlet seg enn liten vannballong som ikke ville sprekke. Disse smertene hadde jeg i to uker før de spredte seg til venstre side av underlivet. Nå sprer de seg oppover mot ryggen samt nedover høyre benet. Hva kan det være for noe? 

Jeg var hos gynekolog for GU, sjekke meg for kjønnssykdommer og indre ultralyd. Alt så normalt og bra ut, jeg er heller ikke gravid og fikk svar på kjønnssykdommene at det ikke var noen. Gynekolog så noe tegn på «væske» på venstre side av underlivet, men sa at det ikke var noe farlig. 

Jeg har ikke hatt mensen siden 3.sept og starter nå på primolut N for 4 dager siden. Smertene har jeg hatt siden midten av oktober og frem til nå. 

Fortalte fastlegen om de, og hun ba meg bare ta hormonprøver...

føler det er ingen sted å få hjelp, lurer på hva jeg skal gjøre nå..

Anonymkode: 54e48...e72

Har akkurat samme, ble på ultralyd fortalt at det var luft :) 

Anonymkode: de115...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du må fortelle litt mer. Hvor gammel er du? bruker du prevensjon? Har du barn? forsøker du å bli gravid? Det er viktig med disse tilleggsopplysninger.

Angående dine manglende menstruasjoner, vil jeg gjerne ha opplyst din vekt (og høyde). Har du unormal hårvekst?

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 8.10, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du må fortelle litt mer. Hvor gammel er du? bruker du prevensjon? Har du barn? forsøker du å bli gravid? Det er viktig med disse tilleggsopplysninger.

Angående dine manglende menstruasjoner, vil jeg gjerne ha opplyst din vekt (og høyde). Har du unormal hårvekst?

 

Vennlig hilsen Mette

Jeg er 23 år. Bruker ingen prevensjon og har ikke hatt samleie siden 25.juli. Jeg er heller ikke i noe forhold, så behov for prevensjon er ikke nødvendig for min del. Jeg har ingen barn, usikker på om jeg ønsker å bli gravid. Jeg er student, så tenker veldig lite på det akkurat nå. Tok en hcg blodprøve på onsdag som var <5, ikke gravid. 

Jeg er 1,56 og veier 61 kilo. Normal hårvekst 

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme, ble på ultralyd fortalt at det var luft :) 

Anonymkode: de115...124

Var det noe du fikk beskjed om å gjøre for å bli kvitt det? 

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg opplever noe utflod fra skjeden nå i disse dager. Hvit slim som ikke lukter noe spesielt. Men er dette vanlig ved inntak av primolut N? Har også opplevd en del mensenlignende smerter 

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Gi tilbakemelding om du får blødning etter primolut? Hvor mye primolut bruker du?

Jeg har ikke annen forklaring enn at eggløsningen av en eller annen grunn har sviktet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Gi tilbakemelding om du får blødning etter primolut? Hvor mye primolut bruker du?

Jeg har ikke annen forklaring enn at eggløsningen av en eller annen grunn har sviktet.

Vennlig hilsen Mette

2 tabletter hver dag i ti dager. Men hva med smertene ved underlivet? At mensen uteble er jeg ikke så opptatt av, jeg stresser nye pga skole. Men de smertene har jeg aldri opplevd før

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Gynekologen har sjekket deg for eggstokkreft ved å utføre ultralyd. Livmorhalskreft er sjekket i forb. med den gynekologiske undersøkelsen.

Ingen av nevnte kreftformer har smerter som et tidlig symptom. Manglende menstruasjon er heller ikke tegn på kreft.

Utflod du har merket kan være en eggløsnig, det er ikke tegn på kreft.

Få avsluttet din primolut-kur og få blødning, så ser vi hva som videre skjer.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for litt mange spørsmål. Men gynekolog så noe væske på venstre eggstokk, kan det være tegn på noe dårlig? 

Anonymkode: 54e48...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...