Gå til innhold

Er det mulig at gynekolog overså graviditeten min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Den 25.juli hadde jeg samleie uten noe form for beskyttelse, rett etter at jeg hadde hatt samleie begynte jeg å blø, dette var menstruasjonsblødninger (Ventet mensen rundt denne tiden). Jeg kjøpte en angrepille og tok den, for å utelukke all graviditet. En måned og en uke seinere fikk jeg mensen igjen, men denne gangen var den noe annerledes. Den gjorde mindre vondt og det var mindre blod, den varte også få dager. 

Måneden etter (oktober) så valgte jeg å ta en graviditetstest, denne var negativ. Jeg tok sammenhengende 3 graviditetstester etter denne og alle de var negative. Mensen som skulle komme rundt 10-11 okt kom ikke og jeg bestilte time hos gynekolog den 27.okt (3.mnd etter samleie) gynekolog så ingen tegn på graviditet og sa at det kunne vi bare utelukke. Gynekolog sa at mensen ville komme snart og hvis mensen ikke kom, burde jeg gå på primolut N i 10 dager og se om mensen kom etter det. Jeg er på dag 5 i primolut. Men er redd jeg er gravid og at gynekolog klarte å overse det:-/

Anonymkode: c5cd4...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måneden etter (oktober) så valgte jeg å ta en graviditetstest, denne var negativ. Jeg tok sammenhengende 3 graviditetstester etter denne og alle de var negative.

Hvis du tok testene riktig og de ikke var uklare, men negative, kan du være sikker på at du ikke ble gravid i slutten av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Den 25.juli hadde jeg samleie uten noe form for beskyttelse, rett etter at jeg hadde hatt samleie begynte jeg å blø, dette var menstruasjonsblødninger (Ventet mensen rundt denne tiden). Jeg kjøpte en angrepille og tok den, for å utelukke all graviditet. En måned og en uke seinere fikk jeg mensen igjen, men denne gangen var den noe annerledes. Den gjorde mindre vondt og det var mindre blod, den varte også få dager. 

Måneden etter (oktober) så valgte jeg å ta en graviditetstest, denne var negativ. Jeg tok sammenhengende 3 graviditetstester etter denne og alle de var negative. Mensen som skulle komme rundt 10-11 okt kom ikke og jeg bestilte time hos gynekolog den 27.okt (3.mnd etter samleie) gynekolog så ingen tegn på graviditet og sa at det kunne vi bare utelukke. Gynekolog sa at mensen ville komme snart og hvis mensen ikke kom, burde jeg gå på primolut N i 10 dager og se om mensen kom etter det. Jeg er på dag 5 i primolut. Men er redd jeg er gravid og at gynekolog klarte å overse det:-/

Anonymkode: c5cd4...e90

Du er med all sannsynlighet ikke gravid. Ok, det er noen få som klarer å gå hele svangerskapet uten at det er synlig, men for de fleste er det høyst merkbart og smått synlig når man er 4 mnd på vei. Etter mens direkte etter samleie angrepille, et utall negative tester og undersøkelse hos gynekolog er det vel nærmest et medisinsk under om du er gravid. Du er antagelig svært stresset over dette og de fleste kvinner har vel opplevd en eller flere ganger at mensen uteblir i stressede og slitsomme perioder i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du kun kan ha blitt gravid 25.7., ville legen ikke kunne overse graviditet ved ultralyd. Du har jo heller ikke hatt noen positive tester. Du kan vente menstruasjon et par dager etter siste primolut tablett. Blødning forutsetter at du har en viss produksjon av østrogen, hvis det ikke er tilfelle, så vil du ikke få blødning.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...