Gå til innhold

Asperger - er du klumsete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter
11 timer siden, Jokke89 skrev:

Lærte ikke å knyte sko før jeg var 13 år jeg :( 

Sønnen min nekta å lære det fordi han syntes det var latterlig å bruke skolisser når borrelås fantes. Bare av prinsipp, regner jeg med, på samme måte som han ikke gadd å lære analog klokke fordi det var forhistorisk og idiotisk når digitale klokker hadde eksistert i årevis, men etter hvert fikk han så stort skonummer at han ikke hadde noe valg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype? Har du noen eksempler på når du er klumsete? 

Alle selvsagt slått tåa i dørstokken en gang, men er dette noe som skjer ofte/re hos deg vil du si osv

Anonymkode: 6a62b...77a

Jeg mister ting jeg holder i. Snubler i ting enda jeg burde være ganske godt trent til å gå i ulent terreng siden jeg går så mye i skogen og fjellet. Da jeg jobbet stanget jeg i ting hele tiden. Jeg prøvde å lære å stå på snowboard, men det måtte jeg gi opp til slutt. I følge tester har jeg funksjonsforstyrrelse knyttet til finmotorisk tempo og evne til visuomotorisk koordinasjon. Finmotorisk koordinasjon er normal. Grovmotorisk koordinasjon (om det er noe som heter det) har ikke blitt testet, men den opplever jeg er dårlig. Jeg har lest at folk med adhd (jeg har adhd i tillegg til asperger) ofte har muskulære reguleringproblemer og at det er derfor man blir klumsete. Det er vel egentlig ikke så usannsynlig om dette gjelder asperger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Sønnen min nekta å lære det fordi han syntes det var latterlig å bruke skolisser når borrelås fantes. Bare av prinsipp, regner jeg med, på samme måte som han ikke gadd å lære analog klokke fordi det var forhistorisk og idiotisk når digitale klokker hadde eksistert i årevis, men etter hvert fikk han så stort skonummer at han ikke hadde noe valg. :) 

Jeg skulle også bare ha sko med borrelås, så ikke poenget med lisser. Fortsatt knyter jeg skolissene ved å lage to løkker som jeg tvinner rundt hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er en person som er sosialt klossete? Jeg kan liksom ikke se det for meg... klossete for meg det er å snuble

Anonymkode: 6a62b...77a

Jeg forbinder sosial klosset med at en ikke helt kjenner til vanlige regler og grenser når en omgås andre. Ofte blir det vel mer komisk en  irriterende for andre. Folk som er sosialt klosser mangler vel noe erfaring  på det å kunne tilpasse seg en sosial situasjon også .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så interessert i dette og driver med kryssforhør?

Anonymkode: 0f78a...5f5

Kryssforhør?? Jeg stilte et spørsmål fordi jeg fant temaet interessant. Viss du ikke er interessert i det så drit i svar i denne tråden da vel.

Anonymkode: 6a62b...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kryssforhør?? Jeg stilte et spørsmål fordi jeg fant temaet interessant. Viss du ikke er interessert i det så drit i svar i denne tråden da vel.

Anonymkode: 6a62b...77a

RO DEG NED DA!

Anonymkode: 0f78a...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

RO DEG NED DA!

Anonymkode: 0f78a...5f5

Nå var det tross alt du som spurte og da får du nesten regne med et svar også.

Du blir forøvrig ikke noe mer hørt bare fordi du skriver med caps lock!

Anonymkode: 6a62b...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Sønnen min nekta å lære det fordi han syntes det var latterlig å bruke skolisser når borrelås fantes. Bare av prinsipp, regner jeg med, på samme måte som han ikke gadd å lære analog klokke fordi det var forhistorisk og idiotisk når digitale klokker hadde eksistert i årevis, men etter hvert fikk han så stort skonummer at han ikke hadde noe valg. :) 

Jeg vokste opp ved elva men lært ikke å svømme for jeg gikk i 4klasse. Jeg måtte nesten drukne først . før jeg lærte meg  å svømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...