Gå til innhold

Hvorfor irritabel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene vært svært irritabel og utolmodig. Tåler liksom ingenting fra de rundt meg. Jeg pleier å være en tolmodig person. Forstår ikke hvorfor jeg er så irritabel. Har vært nummen og likegyldig  lenge , men nå føler jeg plutselig mer uten å ha forandrer på medisin. Hva er egentlig irritabelitet et tegn på ?.

Anonymkode: 12ad4...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste dagene vært svært irritabel og utolmodig. Tåler liksom ingenting fra de rundt meg. Jeg pleier å være en tolmodig person. Forstår ikke hvorfor jeg er så irritabel. Har vært nummen og likegyldig  lenge , men nå føler jeg plutselig mer uten å ha forandrer på medisin. Hva er egentlig irritabelitet et tegn på ?.

Anonymkode: 12ad4...695

Kan skyldes depresjon.

Anonymkode: 5bf31...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg har vert skikkelig drittkjerring i dag. Hadde en lang periode på mange måneder hvor jeg var helt "sort" i topplokket, nå er det redusert til en dag av og til når jeg er sliten. Hvorfor det blir slik, altså hva som ligger i bunn, er jeg ikke sikker på. Vondt er det iallefall, for de rundt meg og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste dagene vært svært irritabel og utolmodig. Tåler liksom ingenting fra de rundt meg. Jeg pleier å være en tolmodig person. Forstår ikke hvorfor jeg er så irritabel. Har vært nummen og likegyldig  lenge , men nå føler jeg plutselig mer uten å ha forandrer på medisin. Hva er egentlig irritabelitet et tegn på ?.

Anonymkode: 12ad4...695

En svarer at det kan være tegn på depresjon. Hvis du har diagnosen bipolar så kan det også være tegn på begynnende hypomani/ mani.

Anonymkode: 26e29...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tegn på alt mulig. Alt fra bivirkning av medisiner, utslitt, syk, sovet for lite eller følelser som såret, frustrert, lei, sint, frustrert, kjeder seg.

Anonymkode: 0a14f...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når jeg føler eller opplever stor urett mot meg selv eller andre.

De gangene jeg føler at enkelte bør mer enn bare "gå i seg selv."

Det er spesielt når man føler seg helt maktesløs og forsvarsløs i sin situasjon. Alle har vi våre erfaringer.

Anonymkode: eac67...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irritasjon og sinne kan også skyldes angst. Med PTSD er det vanlig med irritasjon og sinne, men da varer det gjerne over lengre tid enn noen dager. Når man er sliten, blir ofte lunta kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort lunte og er sur på alt og alle når jeg er deppa. Sier mer sårende ting til andre under en depresjon enn under en hypomani. Da er jeg mer utålmodig og kan bli fryktelig oppgitt fordi folk er så forbanna treige og snusfornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar og tanker rundt temaet her. Mye stemmer med meg. Det å være irritabel og sinnt blir sett på som uakseptabelt i samfunnet . Man blir gjerne kalt  sur og negativ. Så får man dårlig samvittighet og ser ned på seg selv. Egentlig er det gjerne et symptom på at man ikke har det så greit med seg selv. 

Anonymkode: 12ad4...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange gode svar og tanker rundt temaet her. Mye stemmer med meg. Det å være irritabel og sinnt blir sett på som uakseptabelt i samfunnet . Man blir gjerne kalt  sur og negativ. Så får man dårlig samvittighet og ser ned på seg selv. Egentlig er det gjerne et symptom på at man ikke har det så greit med seg selv. 

Anonymkode: 12ad4...695

Det fortvilende er når ord som er godt ment blir harde idet man åpner munnen. Ellers er det direkte smertefullt fysisk å kjenne på irritasjon. Hele hodet sprenger, brystet æsj 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritabel fordi det virker som det er enkelte sårbare grupper de kan gjøre så veldig lite for virker det som. Ser bare på min gamle mor. Det virker som de kan gjøre så lite for akkurat henne. Men jeg er veldig klar over at alle har sitt.

Anonymkode: eac67...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...