Gå til innhold

Er der ord eller uttrykk du " reagerer" spesielt på positivt eller negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Xtra skrev:

Pragmatisk er et kjekt ord som jeg bruker en del, og som jeg liker å benytte om egen tilnærming :). 

Nå skjønner jeg faktisk ikke hva du mener :-D Du benytter det ordet om egen tilnærming? Altså at du, når du skal løse et problem, prøver å finne en praktisk løsning uten å ri prinspipper? Eller misforstod jeg deg helt? Jeg går helt i lås når det ordet brukes, og skjønner ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er et så mystisk ord. Ser for meg en trollmann med hatt som sier "Abrakadabra - nå må vi være pragmatiske...." - og så svinger han tryllestaven over oss som sitter der :rolleyes::D

Det er et usedvanlig praktisk ord, kan skjære gjennom diskusjoner som ser ut til å bli laaaange med ordet. Begrepet har mye til felles med ‘løsningsorientert’, kanskje du liker det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det er et usedvanlig praktisk ord, kan skjære gjennom diskusjoner som ser ut til å bli laaaange med ordet. Begrepet har mye til felles med ‘løsningsorientert’, kanskje du liker det bedre?

Det er ikke det at det skjærer gjennom lange diskusjoner - det er bare at vi som har pragmatisk angst blir helt lammet og bare nikker bifallende til forslaget :D

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå skjønner jeg faktisk ikke hva du mener :-D Du benytter det ordet om egen tilnærming? Altså at du, når du skal løse et problem, prøver å finne en praktisk løsning uten å ri prinspipper? Eller misforstod jeg deg helt? Jeg går helt i lås når det ordet brukes, og skjønner ingenting :D

Ja, jeg mener nettopp det du sier, at man finner en praktisk løsning, tenker litt utenfor boksen, og kanskje må fire litt på prinsipper på veien.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, jeg mener nettopp det du sier, at man finner en praktisk løsning, tenker litt utenfor boksen, og kanskje må fire litt på prinsipper på veien.

Hm.

Har nettopp selvdiagnosisert (?) meg med pragmatisk angst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, jeg mener nettopp det du sier, at man finner en praktisk løsning, tenker litt utenfor boksen, og kanskje må fire litt på prinsipper på veien.

Liker jo meningen da, er ikke særlig fan av regelrytteri, så jeg liker praktiske løsninger. Tenkte veldig svart/hvitt da jeg var ungdom og ung voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Hm.

Har nettopp selvdiagnosisert (?) meg med pragmatisk angst :D

Pragmatisk angst høres ut som en slags angst det kan være kjekt å ha; en angst som bidrar til å kutte hjørner og skjære gjennom, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Hm.

Har nettopp selvdiagnosisert (?) meg med pragmatisk angst :D

Nettopp! Du vil ikke forholde deg til virkningen av din fornektelse av at en pragmatisk tilnærming kan være hensiktsmessig😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Pragmatisk angst høres ut som en slags angst det kan være kjekt å ha; en angst som bidrar til å kutte hjørner og skjære gjennom, eller noe sånt.

Hahaha :D

Nei, nå ble det altfor høy pragmatisk frekvens her. Får logge av og finne noen pragmatiske løsninger på jobbutfordringene :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Nettopp! Du vil ikke forholde deg til virkningen av din fornektelse av at en pragmatisk tilnærming kan være hensiktsmessig😉

Eh.. (prøver å puste rolig og holde hodet klart) .. - jeg tror du tok meg helt på kornet der!

:D

Skal prøve å være pragmatisk heretter når jeg ser og hører ordet pragmatisk!

Tror kanskje det er en smule lettere når det står skrevet, fordi da får jeg tid til å tenke. Når jeg hører ordet, får jeg blackout, og mister totalt sammenhengen, selv om den som sier det magiske ordet sikkert gjør det for å forenkle utfordringen...!

Huff og grøss og gru. Jeg har ALDRI brukt det ordet selv, unntatt når jeg har gruffet og grøsset overfor mannen når jeg har hørt ordet. Må høre med ham og ungdommene om den pragmatiske angsten min har smittet over på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Det er et usedvanlig praktisk ord, kan skjære gjennom diskusjoner som ser ut til å bli laaaange med ordet. Begrepet har mye til felles med ‘løsningsorientert’, kanskje du liker det bedre?

Løsningsorientert er jo et ordentlig ord, som en forstår med en gang, uten å måtte tenke.

Bruk det heller, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

For meg er "løsningsorientert" i større grad et svadabegrep enn hva "pragmatisk" er. Alle mener vel at de vil finne en løsning? 

Det er ikke alltid riktig å være pragmatisk. Noen ganger må man være prinsippfast selv om det slår feil ut i en enkelt sak. Altså har ordet "pragmatisk" en ordentlig betydning. Det er ikke bare et pynteord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er lei av ordet sømløst. Det ordet brukes på hvert eneste møte på jobben for tiden. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er lei av ordet sømløst. Det ordet brukes på hvert eneste møte på jobben for tiden. 

Aldri hørt om. Hva betyr det? Noe uten substans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, ColaZero skrev:

Aldri hørt om. Hva betyr det? Noe uten substans?

At teknologien gjør at man kan jobbe effektivt fra hvor som helst, når som helst uten å støte på problemer og bruke mye tid på det.

Noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

At teknologien gjør at man kan jobbe effektivt fra hvor som helst, når som helst uten å støte på problemer og bruke mye tid på det.

Noe sånt :)

Jøye meg :) Men artig å lære nye ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er lei av ordet sømløst. Det ordet brukes på hvert eneste møte på jobben for tiden. 

Ja, det ordet var mye i bruk i min forrige jobb. Og vinn-vinn-situasjon :)

Husker det var noe som ble kalt bullshit-bingo for noen år siden. Her var det mange gullkorn :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, det ordet var mye i bruk i min forrige jobb. Og vinn-vinn-situasjon :)

Husker det var noe som ble kalt bullshit-bingo for noen år siden. Her var det mange gullkorn :-P

Nå spør jeg mye, men dette var interessant! Hva er bullshit-bingo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...