Gå til innhold

Ang Islam


Mari Y

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette temaet fort kunne ha blitt overrent av mye dømmende tullinger hvis jeg hadde postet på KG, eller et annet sted. La det være sagt at alle muslimer er forskjellige som mennesker, og jeg er ikke spesielt politisk korrekt når jeg sier dette, heller. Jeg er opptatt av å skille mennesker vs ideer. 

Religionen, på en annen side, synes jeg overhodet ikke henger på greip. Kanskje først og fremst fordi jeg ikke skjønner ideen med å tro på noe som ikke er bevist, men fordi det er en religion som hevder at alt er Guds bokstavelige ord. I tillegg så er den så arrogant at Muhammed ansees som Guds siste profet eller noe, såvidt jeg vet. Ikke bare det. Men at religionen forkynner underkastelse og at du skal følge alle reglene punkt for prikke. Alt fra å vaske seg til lov. Det mest absurde burde isåfall være sharialovene, og synet på kvinner og barns rettigheter herunder. Som riktignok oppstod lenge etter. Men likevel: At en kvinnes vitnesbyrd er verdt halvparten av en manns eller noe, at barn kan giftes bort i ung alder. Er ganske sykt. Islam er fascinerende og absurd på samme tid, spesielt islams historie sammenlignet med kristendommen. Bare hvordan de gikk fra å gå igjennom en gullalder til hvordan det hele kunne gå tilbake er ganske interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...