Gå til innhold

Bevæpnet politi jogger med lokalbefolkningen mens voldtekt av barn ikke etterforskes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.rights.no/2017/11/bevaepnet-politi-jogger-med-lokalbefolkningen-mens-voldtekt-av-barn-ikke-etterforskes/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/polis-och-motionarer-joggade-tillsammans?cmpid=del%3Afb%3A20171121%3Apolis-och-motionarer-joggade-tillsammans%3Anyh%3Alp

Politiet i Sverige har begynt å jogge med vanlige folk for å beskytte dem mot overgrep. Politiet er bevæpnet, med både batonger og håndvåpen og det uttales at dette oppleves som vellykket:

Under måndagskvällen genomförde polisen i Oskarshamn sin första joggingtur tillsammans med motionärer som inte vågar ge sig ut själva i mörkret.

Politi løper altså sammen med vanlige folk, deg og meg, med batong og andre våpen for å beskytte oss! Mot hvem? Hva har skjedd?

Samtidig er det kommet frem at i sydlige Stockholm ligger 50 anmeldte voldtekter på vent grunnet ressursbrist i politiet. Det sjokkerende er også at det heter seg at det er utpekt gjerningsmenn i anmeldelsene (sic). Flere av anmeldelsene omhandler voldtatte barn.

«For jävligt mot brottsoffren», sier en politiansatt.

Ja, og i lille Stenungsund er tilstanden slik: Man har ikke ressurser til å etterforske voldtekt av tre år gamle barn.

Politiets ressurser strekker ikke til fordi det er så mange drapsetterforskninger. Man må prioritere. 

Anonymkode: 50239...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg regner med at politiet trener i arbeidstiden, så det er ikke sikkert dette går på bekostning av etterforskning.

Jeg synes det er veldig rart at vanlige joggere skal ha behov for å politieskorte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er veldig rart at vanlige joggere skal ha behov for å politieskorte. 

 

Hvorfor er det rart? Jeg regner med at du har fått med deg hva som har skjedd i enkelte områder i sverige, bla.a 15 bombeangrep på kort tid mot folk og politistasjoner etc, det er en krigssone. Skal du jogge i en krigssone, bør du enten ha våpen på kropp, eller følge av noen med våpen på kropp, det sier seg selv egentlig

Du kan ta deg en tur til rinkeby med kamera, se om du har "behov" for politieskorte, eller om du er så tøff at du ikke trenger det, du burde jo ikke det jeg kan ikke forstå at en journalist trenger politieskorte for å besøke en by i Norden, Lykke til, og bare gled deg dette kommer til Norge også, folk er dumme som brød og klarer ikke se hva som skjer rett forann øynene deres, tragisk

Anonymkode: a4d0f...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det rart? Jeg regner med at du har fått med deg hva som har skjedd i enkelte områder i sverige, bla.a 15 bombeangrep på kort tid mot folk og politistasjoner etc, det er en krigssone. Skal du jogge i en krigssone, bør du enten ha våpen på kropp, eller følge av noen med våpen på kropp, det sier seg selv egentlig

Du kan ta deg en tur til rinkeby med kamera, se om du har "behov" for politieskorte, eller om du er så tøff at du ikke trenger det, du burde jo ikke det jeg kan ikke forstå at en journalist trenger politieskorte for å besøke en by i Norden, Lykke til, og bare gled deg dette kommer til Norge også, folk er dumme som brød og klarer ikke se hva som skjer rett forann øynene deres, tragisk

Anonymkode: a4d0f...ed8

Jaja. Har jo hørt om "svenske tilsvarender", men det er mye motstridende meninger og ikke så greit å bli klok på det.

Kriminaliteten i Sverige er ikke veldig høy noen steder sammenlignet med f.eks USA. Altså kan det ikke være det kaoset enkelte vil ha det til, selv ikke i Malmö og andre utsatte steder.

Andre ting virker helt ekstremt, sånn som denne politieskorten. Det er polarisert diskusjon med enten rosemaling eller svartmaling. Vanskelig å få tak i hva som er sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gargamel skrev:

Jaja. Har jo hørt om "svenske tilsvarender", men det er mye motstridende meninger og ikke så greit å bli klok på det.

Kriminaliteten i Sverige er ikke veldig høy noen steder sammenlignet med f.eks USA. Altså kan det ikke være det kaoset enkelte vil ha det til, selv ikke i Malmö og andre utsatte steder.

Andre ting virker helt ekstremt, sånn som denne politieskorten. Det er polarisert diskusjon med enten rosemaling eller svartmaling. Vanskelig å få tak i hva som er sannheten. 

Når sitasjonen er som dette er det noe veldig galt på ferde.

Rinkeby trenger en politistasjon, men anbudene kommer ikke fra bygningsbransjen. «Det er aldeles for farlig å bygge en politistasjon i området», sier flere anonyme i politiet.

Den nye politistasjonen som er påtenkt skal ha 240 ansatte. Men for å få reist en ny stasjon, må «det voktes døgnet rundt», sier anonyme politibetjenter til SVT. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/inga-anbud-pa-ny-polisstation-i-rinkeby

Anonymkode: 50239...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svensk kammerat og han sier at politiet selv kan takke seg for tilstandene og at de overdriver mange steder. Jeg viste ham denne tråden og han mente at dette gjorde politiet mest "för nöjens skuld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har en svensk kammerat og han sier at politiet selv kan takke seg for tilstandene og at de overdriver mange steder. Jeg viste ham denne tråden og han mente at dette gjorde politiet mest "för nöjens skuld".

Det høres sannsynlig ut.

https://www.nrk.no/urix/svensk-politi_-_-vi-er-i-ferd-med-a-miste-kontrollen-1.12920404

 Over 50 bydeler i Sverige er blinket ut som spesielt utsatte områder, hvor kriminelle nettverk har mye makt, og hvor lovløsheten råder. NRK var med da politiet ble angrepet.

Anonymkode: 50239...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...