Gå til innhold

Kan årsaken til at jeg ikke orker å søke jobb være latskap?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja jeg og...

Kjenner meg veldig igjen i deg, og tror du kjenner deg igjen i det jeg skriver om meg og. Ting skal ikke alltid være lett. Og å klare å sitte seg ned med arbeid som krever konsentrasjon er ikke lett for oss når vi har det slik som vi har det. Det er noe i det. Noe gjerne ikke alle forstår.. Noen vil gjerne tro at det er vi som ikke orker å ta oss sammen, men saken er slik at vi gjør vårt beste hele tiden. Og hadde de som ikke forstår opplevd vårt liv så ville de nok sagt noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Mina1 skrev:

Dersom det er meg som bare er lat, så får jeg bare søke jobb, og kutte ut å gå til lege.... Det er det spørsmålet jeg stiller meg selv i forkant av at jeg vurderer å gå til lege: er det meg som burde pushe meg selv til å jobbe meg ut av alt dette selv/ er det min skyld i at jeg har det sånn.. burde jeg vært tøffere og jobbet meg ut av dette selv? osv... De spørsmålene stiller jeg meg selv. Men det er jo utrolig vondt når jeg tar frem søknadspapirene og sitter å holder på med det, også får jeg syner om at de jeg elsker mest dør, mens jeg sitter å holder på med det.... Altså da får jeg sånne bilder i hodet mitt.. de forsterkes når jeg gjør enkelte ting... Jeg forsøker å kaste bort de bildene men de kommer uten jeg vil det. Jeg blir lei meg av de bildene jeg får,.. får problemer å skille mellom tanke-bildene og virkelighet.. sitter å er sjokket... får panikk.. blir livredd... men så vet jeg innerst inne at det var bare bilder i hodet, men det er jo så vondt.  Og når jeg forsøker å ignorere dem kommer det bare flere av dem. Er det latskap? 

Kan du ikke heller bruke tid og energi på å gjøre ting i RL, og ikke skrive lange avhandlinger om hvorfor ting er så vanskelig på forum?

Anonymkode: 4313f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller bruke tid og energi på å gjøre ting i RL, og ikke skrive lange avhandlinger om hvorfor ting er så vanskelig på forum?

Anonymkode: 4313f...42c

Jeg behøvde å få det ut. I dag er jeg veldig sliten, og du kan bare gå ut av tråden om du skal sitte å fortelle at det er lett å ha det slik jeg har, og at det er frivillig valg jeg tar. Jeg velger ikke de bildene frivillig. De kommer uten at jeg vil det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller bruke tid og energi på å gjøre ting i RL, og ikke skrive lange avhandlinger om hvorfor ting er så vanskelig på forum?

Anonymkode: 4313f...42c

Ja fyfaen, kunne ikke vært mer enig. 

Er så lei av de samma temaene typ; "skal jeg gå til legen me dette?" "Er det alvorlig nok?" "er jeg syk eller bare lat?"

Anonymkode: 8cae4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Kjenner meg veldig igjen i deg, og tror du kjenner deg igjen i det jeg skriver om meg og. Ting skal ikke alltid være lett. Og å klare å sitte seg ned med arbeid som krever konsentrasjon er ikke lett for oss når vi har det slik som vi har det. Det er noe i det. Noe gjerne ikke alle forstår.. Noen vil gjerne tro at det er vi som ikke orker å ta oss sammen, men saken er slik at vi gjør vårt beste hele tiden. Og hadde de som ikke forstår opplevd vårt liv så ville de nok sagt noe annet. 

Ja det er ikke bare å ta seg sammen heller, selv om jeg prøver på det. Nå må jeg holde meg fast noen ganger,kjenner igjen det fra før. Men lurer på hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg behøvde å få det ut. I dag er jeg veldig sliten, og du kan bare gå ut av tråden om du skal sitte å fortelle at det er lett å ha det slik jeg har, og at det er frivillig valg jeg tar. Jeg velger ikke de bildene frivillig. De kommer uten at jeg vil det. 

Ikke rart du blir sliten når du holder på sånn.

Anonymkode: 4313f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva jeg tror mina1? Jeg tror du kun ønsker en bekreftelse fra andre på at ja du er syk.

Jeg er så drittlei hele dette drittforumet at jeg snart driter i hele drittverden

Anonymkode: 8cae4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke rart du blir sliten når du holder på sånn.

Anonymkode: 4313f...42c

Jeg holder ikke på med dette frivillig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva jeg tror mina1? Jeg tror du kun ønsker en bekreftelse fra andre på at ja du er syk.

Jeg er så drittlei hele dette drittforumet at jeg snart driter i hele drittverden

Anonymkode: 8cae4...67d

da får du gå ut av tråden ! . Du behøver ikke å være anonym. Du kunne stått frem med full brukernick istedet for å svare anonymt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg holder ikke på med dette frivillig. 

Du kan velge om du vil skrive eller ikke.

Men for all del, gå til legen, og slutt å tulle.

Anonymkode: 4313f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

da får du gå ut av tråden ! . Du behøver ikke å være anonym. 

Du spurte om årsaken til at du ikke gadd å jobbe var latskap, og jeg sa ja det er det. Og så begynner du å angripe meg?

Jeg svarte deg ærlig på det du spurte om.

Anonymkode: 8cae4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det du som spurte hva folket syntes. Da får du jammen meg regne med å få ærlige svar også. 

Dersom du ønsker kun svar som er enige med deg om at du ikke er lat så får du nevne det i tråden.

Tro det eller ei, men folk flest er ikke synske.

Anonymkode: 8cae4...67d

Med utgangspunkt i det TS har skrevet her inne, hvorfor mener du det er latskap som hindrer henne i å søke ny jobb? Jeg synes det er ufint å slenge ut et sånt svar, uten å begrunne hvorfor du mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari- skrev:

Med utgangspunkt i det TS har skrevet her inne, hvorfor mener du det er latskap som hindrer henne i å søke ny jobb? Jeg synes det er ufint å slenge ut et sånt svar, uten å begrunne hvorfor du mener det. 

Hvis det er latskap så må jeg avbestille timen hos lege. Da må jeg bare leve med de bildene... og håpe de gir seg av seg selvtilslutt. Selv om det er meget vanskelig å kvitte seg med dem. 

Forstår det slik at noen kan mene at det er bare å skjerpe seg.. gjøre ting, ta tak i livet sitt osv... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Hvis det er latskap så kutter jeg ut å gå til lege. Da må jeg bare leve med de bildene... og håpe de gir seg av seg selvtilslutt. 

Det går ann å kombinere jobb og legebesøk;)

Det er kun de sykeste av de syke som ender opp som uføre sofaslasker..

Anonymkode: 8cae4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går ann å kombinere jobb og legebesøk;)

Det er kun de sykeste av de syke som ender opp som uføre sofaslasker..

Anonymkode: 8cae4...67d

De sykeste klarer å holde seg i jobb?

Anonymkode: 4313f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Hvis det er latskap så må jeg avbestille timen hos lege. Da må jeg bare leve med de bildene... og håpe de gir seg av seg selvtilslutt. Selv om det er meget vanskelig å kvitte seg med dem. 

Forstår det slik at noen kan mene at det er bare å skjerpe seg.. gjøre ting, ta tak i livet sitt osv... 

For guds skyld, gå til den legetimen og slutt å tull!

Anonymkode: 4313f...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ann å kombinere jobb og legebesøk;)

Det er kun de sykeste av de syke som ender opp som uføre sofaslasker..

Anonymkode: 8cae4...67d

Hallo? ... Er du netttroll eller har du ingen innsikt/ forståelse for andres situasjoner? 

Jeg har sittet i sofaen i hele dag, men det er fordi jeg er sliten... Og ikke fordi jeg ønsker det. Greit at man kan ta tak, men det er ikke lett når man opplever slike bilder i hodet, og er full i angst..... Det er virkelig ikke lett, for jeg blir lamslått av å se folk bli drept ..i forestillingsbildene i hodet mitt. Fordi bildene ser så livaktig ut. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Hvis det er latskap så må jeg avbestille timen hos lege. Da må jeg bare leve med de bildene... og håpe de gir seg av seg selvtilslutt. Selv om det er meget vanskelig å kvitte seg med dem. 

Forstår det slik at noen kan mene at det er bare å skjerpe seg.. gjøre ting, ta tak i livet sitt osv... 

Stol på det du mener stemmer, og på de som kjenner deg i RL. Og gå nå til legen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Hallo? ... Er du netttroll eller har du ingen innsikt/ forståelse for andres situasjoner? 

Hvorfor driver du å spørr etter andres meninger her da? Det er da ingen av oss som har innsikt/forståelse for din situasjon..

Eller er det kun de som er enige med deg, og forteller deg om hvor syk du er som har innsikt i din situasjon?:rolleyes:

Anonymkode: 8cae4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari- skrev:

Stol på det du mener stemmer, og på de som kjenner deg i RL. Og gå nå til legen! 

Ja , den som jeg pratet med som jeg kjente sa seg enig i å gå til legen med det, for den personen ble sjokket over hva jeg kunne oppleve å se av syner... / eller bilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...