Gå til innhold

Noen som har gjort seg hypoman eller manisk med vilje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjorde det selv. Det var ikke lurt... Nysgjerrig på om andre har vært like dumme, og hvordan det gikk :) 

Anonymkode: 01300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det selv. Det var ikke lurt... Nysgjerrig på om andre har vært like dumme, og hvordan det gikk :) 

Anonymkode: 01300...c40

Hva gjorde du for å fremprovosere hypomani/ mani? Hva er oppskriften? Jula nærmer seg, og jeg kunne godt ha trengt litt mer energi. Er ikke nede nå, jeg føler meg heller litt oppe. Men jeg vil gjerne vite hvordan det går an å sette seg selv i hypomani? Greit å vite hvis formen daler før jul.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rådvilla skrev:

Hva gjorde du for å fremprovosere hypomani/ mani? Hva er oppskriften? Jula nærmer seg, og jeg kunne godt ha trengt litt mer energi. Er ikke nede nå, jeg føler meg heller litt oppe. Men jeg vil gjerne vite hvordan det går an å sette seg selv i hypomani? Greit å vite hvis formen daler før jul.

Ingen kommentar. Vil ikke drive å anbefale andre å gjøre seg syke...

Anonymkode: 01300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kommentar. Vil ikke drive å anbefale andre å gjøre seg syke...

Anonymkode: 01300...c40

Haha den var god. Du spørr jo selv etter hvordan andre gjorde det..

 

Anonymkode: 40424...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang brukt mine kunnskaper og spilt manisk for å komme meg unna en vanskelig situasjon i tollen :-)

Anonymkode: ede74...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en gang brukt mine kunnskaper og spilt manisk for å komme meg unna en vanskelig situasjon i tollen :-)

Anonymkode: ede74...f57

Hva gjorde du? Og hvorfor?

Anonymkode: 4f3d3...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en gang brukt mine kunnskaper og spilt manisk for å komme meg unna en vanskelig situasjon i tollen :-)

Anonymkode: ede74...f57

Haha, guri malla :) 

Anonymkode: 01300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke er mulig. Men jeg tror at ytre omstendigheter og situasjon kan utløse anfall hos enkelte.

Vanskelig å finne sannhet om sånne ting tror jeg. Men at markedsførerene ligger flere hestehoder foran psykologer og alle kritiske stemmer det tror jeg.

Når jeg var ung trodde jeg på sannheten koste hva det koste ville. I dag tror jeg ingen skylder noen sannheten.

 

Anonymkode: 0d86a...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det tror jeg ikke er mulig. Men jeg tror at ytre omstendigheter og situasjon kan utløse anfall hos enkelte.

Vanskelig å finne sannhet om sånne ting tror jeg. Men at markedsførerene ligger flere hestehoder foran psykologer og alle kritiske stemmer det tror jeg.

Når jeg var ung trodde jeg på sannheten koste hva det koste ville. I dag tror jeg ingen skylder noen sannheten.

 

Anonymkode: 0d86a...311

Jo det vel går an. Ved inntak av enkelte medikamenter, rusmidler etc. EVT å kutte ut fungerende meds. Evt begge samtidig. Ikke noen god ide, men. Ellers er det nok vanskelig. 

Anonymkode: 01300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Janus30 skrev:

Den som gjør seg syk med vilje har ingen respekt for sine pårørende. 

Mulig at enkelte allerede er relativt syke når de tar et slikt dumt valg. 

Anonymkode: 01300...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BamseLiten skrev:

Ett par uker på antidep så letter jeg dvs koker over. Anbefales ikke.

Bruker du andre medisiner som du da kutter ut, og kun tar AD? Eller er du i utgangspunktet medisinfri og "hiver innpå" AD (som du har liggende) i et par uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kommer når det selv vil - som regel når det absolutt ikke passer. Jeg vet forsåvidt hva som kan fremme depresjon, men det kan man fint unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
16 timer siden, Rådvilla skrev:

Bruker du andre medisiner som du da kutter ut, og kun tar AD? Eller er du i utgangspunktet medisinfri og "hiver innpå" AD (som du har liggende) i et par uker?

Jeg brukte ingen andre medisiner da nei, var medisinfri når jeg begynte på AD og til kun foreskrevet dose. Alt havnet i søpla etterpå, kan aldri bruke de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg brukte ingen andre medisiner da nei, var medisinfri når jeg begynte på AD og til kun foreskrevet dose. Alt havnet i søpla etterpå, kan aldri bruke de igjen.

Godt at du fant ut av det, selv om det kanskje var på en lei måte.

Jeg snakket med min bipolare venninne om temaet for denne tråden. Og da husket vi sammen hvordan man kan sette seg selv i hypomani. Det skjedde i alle fall meg ved et uhell (ikke tilsiktet) en gang, og den episoden hjalp hun meg til å huske. Så nå vet jeg hva som _kan_ utløse hypomani hos meg. Men det vil jeg ikke skrive om her. Beklager til dere jeg spurte om å fortelle meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...