Gå til innhold

Hvordan vet dere om noen er syk eller lat, fra utsiden ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hender som regel at noen snakker om late folk, de fleste fortjener trygda... men noen burde bare ta seg sammen eller er late snyltere sier veldig mange online, og det stemmer sikkert det, men hvordan vet dere det, altså hvordan vet dere om en person er lat snylter som burde ta seg sammen, eller er syk/psyk i så stor grad at han fortjener trygd etc. F.eks så er det slik at bare 20-30% av folk med funksjomshemming er i jobb, men 70-80% av dem er i stand til å jobbe om de hadde funnet en jobb som tilrettelegger for deres funksjonshemming. F.eks folk i rullestol kan i utgangspunktet jobbe like bra som andre på pc f.eks under ordnede forhold, men bare 20-30% av folk i rullestol er i jobb. Betyr det at 40-50% av funksjonshemmede bør vi hetse og kalle late snyltere????, evt hvis ikke, hvor mange av dem er late snyltere, og hvordan vet dere hvem som er hvem, hvem fortjener trygda hvem bør ta seg sammen, 70-80% av folk med funksjonshemmede kan jobbe, men er i ikke i jobb...

Og bare så det er sagt, jeg mener ingen av dem er late snyltere (i motsetning til folk flest?), uansett diagnose, jeg tenker at noen får seg jobb, noen gjør det ikke, da bør en gi noe penger til de som ikke får seg jobb så de kan overleve men ikke så mye at det er "lukrativt", dermed vil alle søke jobb, noen får seg jobb noen gjør det ikke, de som ikke gjør det får stønaden de har krav på og trenger ikke lyve? om at rullestolen (f.eks) de sitter i gjør at de ikke kan jobbe, for det er løgn selvsagt, rullestolen gjør at det er mye vanskelgiere å få seg jobb, men det betyr ikke at du ikke kan jobbe, men det kan bety at du ikke får deg jobb, og det synes jeg vi må akseptere, hvorfor skal folk måtte lyve om at de ikke kan jobbe fordi de sitter i rullestol ? Kan de ikke bare få være ærlig, jeg får meg ikke jobb og trenger stønad, hvorfor skal det være men ditt og men datt og virtue signaling hit og dit og forsøke å skille "verdige" arbeidsledige fra "latsabber", verden er ikke så sort hvitt, tror jeg, men dere får fortsette å snakke om latsabbene som bør ta seg sammen, men gjerne utdyp hva dere mener og hvem som er i den gruppen og hvem som er "verdige"

Hilsen Autist

Anonymkode: dfc66...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trykkfeil siste setning første avsnitt, bare dropp den andre gangen 70-80% står det ble feil forumlert men får ikke endret det nå ^_^

Anonymkode: dfc66...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke stort overhodet. Verken om seg selv eller andre etter mitt syn. Man kan bare ta en dag av gangen og håpe at det beste hender en selv.😊

Anonymkode: 703c6...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender som regel at noen snakker om late folk, de fleste fortjener trygda... men noen burde bare ta seg sammen eller er late snyltere sier veldig mange online, og det stemmer sikkert det, men hvordan vet dere det, altså hvordan vet dere om en person er lat snylter som burde ta seg sammen, eller er syk/psyk i så stor grad at han fortjener trygd etc. F.eks så er det slik at bare 20-30% av folk med funksjomshemming er i jobb, men 70-80% av dem er i stand til å jobbe om de hadde funnet en jobb som tilrettelegger for deres funksjonshemming. F.eks folk i rullestol kan i utgangspunktet jobbe like bra som andre på pc f.eks under ordnede forhold, men bare 20-30% av folk i rullestol er i jobb. Betyr det at 40-50% av funksjonshemmede bør vi hetse og kalle late snyltere????, evt hvis ikke, hvor mange av dem er late snyltere, og hvordan vet dere hvem som er hvem, hvem fortjener trygda hvem bør ta seg sammen, 70-80% av folk med funksjonshemmede kan jobbe, men er i ikke i jobb...

Og bare så det er sagt, jeg mener ingen av dem er late snyltere (i motsetning til folk flest?), uansett diagnose, jeg tenker at noen får seg jobb, noen gjør det ikke, da bør en gi noe penger til de som ikke får seg jobb så de kan overleve men ikke så mye at det er "lukrativt", dermed vil alle søke jobb, noen får seg jobb noen gjør det ikke, de som ikke gjør det får stønaden de har krav på og trenger ikke lyve? om at rullestolen (f.eks) de sitter i gjør at de ikke kan jobbe, for det er løgn selvsagt, rullestolen gjør at det er mye vanskelgiere å få seg jobb, men det betyr ikke at du ikke kan jobbe, men det kan bety at du ikke får deg jobb, og det synes jeg vi må akseptere, hvorfor skal folk måtte lyve om at de ikke kan jobbe fordi de sitter i rullestol ? Kan de ikke bare få være ærlig, jeg får meg ikke jobb og trenger stønad, hvorfor skal det være men ditt og men datt og virtue signaling hit og dit og forsøke å skille "verdige" arbeidsledige fra "latsabber", verden er ikke så sort hvitt, tror jeg, men dere får fortsette å snakke om latsabbene som bør ta seg sammen, men gjerne utdyp hva dere mener og hvem som er i den gruppen og hvem som er "verdige"

Hilsen Autist

Anonymkode: dfc66...5a6

Vanskelig spørsmål. Hvem vet hvem som er verdig trygda og hvem som snylter. Det er vel ikke enten eller, det er glidende overganger. Uansett er det ikke jobb til alle, så noen må ta jobben med ikke å jobbe. (noe sånt)

Hilsen annen Autist

Anonymkode: 68490...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kriser under overflaten så mange steder i dag tror jeg så det er umulig å se eller sense tror jeg.

Anonymkode: 703c6...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feier for egen dør og tenker at NAV får ta seg av vurderinger når det kommer til dette og også det å finne ut av om noen ikke skulle motta evnt stønader de ikke har krav på.

Anonymkode: ecf7f...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2017 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Det hender som regel at noen snakker om late folk, de fleste fortjener trygda... men noen burde bare ta seg sammen eller er late snyltere sier veldig mange online, og det stemmer sikkert det, men hvordan vet dere det, altså hvordan vet dere om en person er lat snylter som burde ta seg sammen, eller er syk/psyk i så stor grad at han fortjener trygd etc. F.eks så er det slik at bare 20-30% av folk med funksjomshemming er i jobb, men 70-80% av dem er i stand til å jobbe om de hadde funnet en jobb som tilrettelegger for deres funksjonshemming. F.eks folk i rullestol kan i utgangspunktet jobbe like bra som andre på pc f.eks under ordnede forhold, men bare 20-30% av folk i rullestol er i jobb. Betyr det at 40-50% av funksjonshemmede bør vi hetse og kalle late snyltere????, evt hvis ikke, hvor mange av dem er late snyltere, og hvordan vet dere hvem som er hvem, hvem fortjener trygda hvem bør ta seg sammen, 70-80% av folk med funksjonshemmede kan jobbe, men er i ikke i jobb...

Og bare så det er sagt, jeg mener ingen av dem er late snyltere (i motsetning til folk flest?), uansett diagnose, jeg tenker at noen får seg jobb, noen gjør det ikke, da bør en gi noe penger til de som ikke får seg jobb så de kan overleve men ikke så mye at det er "lukrativt", dermed vil alle søke jobb, noen får seg jobb noen gjør det ikke, de som ikke gjør det får stønaden de har krav på og trenger ikke lyve? om at rullestolen (f.eks) de sitter i gjør at de ikke kan jobbe, for det er løgn selvsagt, rullestolen gjør at det er mye vanskelgiere å få seg jobb, men det betyr ikke at du ikke kan jobbe, men det kan bety at du ikke får deg jobb, og det synes jeg vi må akseptere, hvorfor skal folk måtte lyve om at de ikke kan jobbe fordi de sitter i rullestol ? Kan de ikke bare få være ærlig, jeg får meg ikke jobb og trenger stønad, hvorfor skal det være men ditt og men datt og virtue signaling hit og dit og forsøke å skille "verdige" arbeidsledige fra "latsabber", verden er ikke så sort hvitt, tror jeg, men dere får fortsette å snakke om latsabbene som bør ta seg sammen, men gjerne utdyp hva dere mener og hvem som er i den gruppen og hvem som er "verdige"

Hilsen Autist

Anonymkode: dfc66...5a6

Synes det er lett å sette seg til doms over andre. Hva gjør dem egentlig så sikker på at de har rett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg blir tydeligvis sett på som lat her inne, så Gudene måtte vite hva andre folk tenker. 

Jeg tror ikke at du er lat. 

Jeg forsøker nå å søke jobb pluss gå hardt inn for å forsøke å være aktiv å gjøre noe med det som kan gjøre livet mitt bedre. Det som kan bidra til å bedre min psykiske helse, tankekjør og angst. Men på enkelte dager så er det ikke lett. Jeg vil selv tro at jeg kan kvalifiseres til å få en sykemelding / og mulig uføretrygd om jeg ikke kjemper hardt nå. Jeg kjemper hardt for å forsøke å unngå det og for å bli frisk, og helt bedre ble ikke tilstanden min av at synet mitt gradvis blir dårligere. Jeg er nesten blind. Men leser på nettet at sterkt synshemmete og blinde kan også fungere i jobber.

Jeg liker ikke at mennesker snakker om psykisk syke / eller uføre som latslabber. Da mangler de mulig evner til å sette seg inn i andres situasjon. I noen tilfeller kan det være latskap men i mange så tror jeg det ikke er. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ikke at du er lat. 

Jeg forsøker nå å søke jobb pluss gå hardt inn for å forsøke å være aktiv å gjøre noe med det som kan gjøre livet mitt bedre. Det som kan bidra til å bedre min psykiske helse, tankekjør og angst. Men på enkelte dager så er det ikke lett. Jeg vil selv tro at jeg kan kvalifiseres til å få en sykemelding / og mulig uføretrygd om jeg ikke kjemper hardt nå. Jeg kjemper hardt for å forsøke å unngå det og for å bli frisk, og helt bedre ble ikke tilstanden min av at synet mitt gradvis blir dårligere. Jeg er nesten blind. Men leser på nettet at sterkt synshemmete og blinde kan også fungere i jobber.

Jeg liker ikke at mennesker snakker om psykisk syke / eller uføre som latslabber. Da mangler de mulig evner til å sette seg inn i andres situasjon. I noen tilfeller kan det være latskap men i mange så tror jeg det ikke er. 

Oj! Det var noe jeg ikke har lest om her. At du er nesten blind. Det var veldig trist å høre. Er dette noe du har hatt fra du var liten eller har det utviklet seg? Når du skriver nesten blind, hva innebærer det? Har du tilrettelagt arbeid? Har du noen til å hjelpe deg når du er ute og løper? Beklager så mange spørsmål, dette gikk innpå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk flest" tenker verken det ene eller det andre, tror jeg. De fleste er mest opptatt av sitt eget ve og vel, og bruker ikke energi på å tenke på om noen er late eller noe som helst annet.

Folk flest skriver ikke negative kommentarer på nettet - dette er en bitteliten gruppe som det ikke er noen grunn til å bry seg om. Hvis tusen mennesker skriver noe dritt, så husk hvor liten del av befolkningen dette tross alt er.

Folk flest er bra, ærlige og hensynsfulle, og ønsker det beste for alle. Ikke tro på det du tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ColaZero skrev:

Oj! Det var noe jeg ikke har lest om her. At du er nesten blind. Det var veldig trist å høre. Er dette noe du har hatt fra du var liten eller har det utviklet seg? Når du skriver nesten blind, hva innebærer det? Har du tilrettelagt arbeid? Har du noen til å hjelpe deg når du er ute og løper? Beklager så mange spørsmål, dette gikk innpå meg!

Nei, dette har ikke jeg heller fått med meg... Det var leit å høre, Mina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ColaZero skrev:

Oj! Det var noe jeg ikke har lest om her. At du er nesten blind. Det var veldig trist å høre. Er dette noe du har hatt fra du var liten eller har det utviklet seg? Når du skriver nesten blind, hva innebærer det? Har du tilrettelagt arbeid? Har du noen til å hjelpe deg når du er ute og løper? Beklager så mange spørsmål, dette gikk innpå meg!

Det er helt greit at du spør :) jeg har ikke skrevet om det før fordi jeg glemmer at jeg er det selv. Jeg ser forløbig helt klart med linser /briller. Jeg bruker oftest linser. Og det er ikke merkbart enda iallefall. 

Jeg har ca minus 9 i syn så det fins fortsatt linser til meg. Og det gjør at jeg ser helt normalt med linser. Men synet har bare blitt dårligere og dårligere og jeg fikk vite at optikerene ikke vet hvilke vei dette kommer til å gå. Jeg har spurt om laser. Men de sier at synet er under forandring hele tiden og da er det ikke noe å gjøre forløbig. Har spurt om støtteordninger siden jeg ser kun 10 cm klart uten briller/linser. Når jeg våkner om morningen så må jeg ta hendene fremfor meg og gå til badet å ta på linsene. 

Det går fint å trene og gjøre aktiviteter pga jeg ser klart med linser. Men hva skjer nå om synet blir ytterligere dårligere? De har bare linsestyrke til -9 og jeg er kommet dit omtrent... urovekkende ? Ja.  

Har fått beskjed om at jeg når som helst kan få en netthinneoppløsning pga reduserte synet. Da kan jeg bli blind og hvis jeg merker det som om jeg får lysglimt eller som en rullegardin trekkes ned på et av øynene må jeg til lege med en gang for å operere slik at jeg ikke blir blind. 

Dette er en belastning for meg men jeg forsøker å ikke tenke på det. Nyter naturen og alt mens jeg vet jeg ser godt med linser. Men jeg er såklart bekymret for om hvordan livet mitt er om ca 5 år..  med tanke på synet. Her er en link til et bilde på hvordan synet mitt er uten linser / briller:

http://www.google.no/search?q=svaksynt&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjn1OX_9-_XAhULElAKHcM3AD0Q_AUICSgB&biw=360&bih=512#imgrc=z9iGnq9Jk

Det tragiske er at hørselshemmede får stønadsordninger mens synshemmede får ingenting og må betale for å kunne se selv... Mener at det burde vært likt. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det er helt greit at du spør :) jeg har ikke skrevet om det før fordi jeg glemmer at jeg er det selv. Jeg ser forløbig helt klart med linser /briller. Jeg bruker oftest linser. Og det er ikke merkbart enda iallefall. 

Jeg har ca minus 9 i syn så det fins fortsatt linser til meg. Og det gjør at jeg ser helt normalt med linser. Men synet har bare blitt dårligere og dårligere og jeg fikk vite at optikerene ikke vet hvilke vei dette kommer til å gå. Jeg har spurt om laser. Men de sier at synet er under forandring hele tiden og da er det ikke noe å gjøre forløbig. Har spurt om støtteordninger siden jeg ser kun 10 cm klart uten briller/linser. Når jeg våkner om morningen så må jeg ta hendene fremfor meg og gå til badet å ta på linsene. 

Det går fint å trene og gjøre aktiviteter pga jeg ser klart med linser. Men hva skjer nå om synet blir ytterligere dårligere? De har bare linsestyrke til -9 og jeg er kommet dit omtrent... urovekkende ? Ja.  

Har fått beskjed om at jeg når som helst kan få en netthinneoppløsning pga reduserte synet. Da kan jeg bli blind og hvis jeg merker det som om jeg får lysglimt eller som en rullegardin trekkes ned på et av øynene må jeg til lege med en gang for å operere slik at jeg ikke blir blind. 

Dette er en belastning for meg men jeg forsøker å ikke tenke på det. Nyter naturen og alt mens jeg vet jeg ser godt med linser. Men jeg er såklart bekymret for om hvordan livet mitt er om ca 5 år..  med tanke på synet. 

 

Jeg skjønner du er bekymret for dette. Har du vært til øyelege, eller bare optiker?

Min mor hadde netthinneløsning på begge øynene for en del år siden. HUn kom seg heldigvis raskt til lege, og ble operert, så det gikk bra. En av hennes fetter var på reise i et eller annet land langt borte da det skjedde (Mongolia?), og han kom for seint til sykehus, og ble blind. Jeg ber alltid min optiker sjekke meg ekstra for tegn til netthinneløsning, men det er visst ikke så mye de kan si før det først skjer.

Ofte er det jo slik at synet utvikler seg en del år (i negativ retning), og så stagnerer det. Når du har så sterk synssvekning (heter det det?), så synes jeg du skal gå til øyelege for å høre om prognosene frmeover, og ikke bare optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ColaZero skrev:

Oj! Det var noe jeg ikke har lest om her. At du er nesten blind. Det var veldig trist å høre. Er dette noe du har hatt fra du var liten eller har det utviklet seg? Når du skriver nesten blind, hva innebærer det? Har du tilrettelagt arbeid? Har du noen til å hjelpe deg når du er ute og løper? Beklager så mange spørsmål, dette gikk innpå meg!

 

16 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei, dette har ikke jeg heller fått med meg... Det var leit å høre, Mina!

Ja skikkelig kjipt og jeg har ikke fått noe særlig info om hva som skjer om synet blir enda dårligere nå.... Jeg håper det stabiliserer seg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg skjønner du er bekymret for dette. Har du vært til øyelege, eller bare optiker?

Min mor hadde netthinneløsning på begge øynene for en del år siden. HUn kom seg heldigvis raskt til lege, og ble operert, så det gikk bra. En av hennes fetter var på reise i et eller annet land langt borte da det skjedde (Mongolia?), og han kom for seint til sykehus, og ble blind. Jeg ber alltid min optiker sjekke meg ekstra for tegn til netthinneløsning, men det er visst ikke så mye de kan si før det først skjer.

Ofte er det jo slik at synet utvikler seg en del år (i negativ retning), og så stagnerer det. Når du har så sterk synssvekning (heter det det?), så synes jeg du skal gå til øyelege for å høre om prognosene frmeover, og ikke bare optiker.

Takk for tips og info. Det er så vanskelig å sitte helt uviten om dette med synet. Optiker sier at om det går nedover er det ikke mer å gjøre. Men det jeg bør gjøre er å kontakte en øyelege slik som du sier slik at jeg kan forberede meg og få info om jeg kan bli blind eller ikke osv. Jeg sitter helt uviten om fremtiden min etter et besøk hos optiker. Eneste jeg vet er at snart har de ikke styrke til meg. Nå kan jeg se helt klart med linser. Men tenk om synet går videre nedover slik optiker sa det kan gjøre... Da har de ikke linser til meg... Og mulig ikke briller heller... Takk for råd. Jeg skal se om jeg finner en eller annet øyelege jeg kan prate med om det... Blir jo bekymret.... :/

Jeg har altså ca minus 9 i styrke nå hvis noen har anelse om dette med syn og nærsynthet. Men staten dekker ingenting og info får jeg dårlig av. Jeg er jo ung ennå.... Takker for forståelsen deres om dette her :). Det varmer. Er jo utrolig frustrerende å gå til optiker og ikke få mer info om hva det går i. Det koster meg bare 600 kr i måneden pluss 1200 for kontrollen. ...som må skje hvert halvår. Og dette må jeg dekke. Pluss 10 000 for briller. Mens hørselshemmede får alt dekket. Jeg kan fint jobbe uten problemer nå pga jeg ser helt tydelig med linser forløbig... Men vet ikke hvordan dette er om ett år... osv... :( :/

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Takk for tips og info. Det er så vanskelig å sitte helt uviten om dette med synet. Optiker sier at om det går nedover er det ikke mer å gjøre. Men det jeg bør gjøre er å kontakte en øyelege slik som du sier slik at jeg kan forberede meg og få info om jeg kan bli blind eller ikke osv. Jeg sitter helt uviten om fremtiden min etter et besøk hos optiker. Eneste jeg vet er at snart har de ikke styrke til meg. Nå kan jeg se helt klart med linser. Men tenk om synet går videre nedover slik optiker sa det kan gjøre... Da har de ikke linser til meg... Og mulig ikke briller heller... Takk for råd. Jeg skal se om jeg finner en eller annet øyelege jeg kan prate med om det... Blir jo bekymret.... :/

Jeg har altså ca minus 9 i styrke nå hvis noen har anelse om dette med syn og nærsynthet. Men staten dekker ingenting og info får jeg dårlig av. Jeg er jo ung ennå.... Takker for forståelsen deres om dette her :). Det varmer. Er jo utrolig frustrerende å gå til optiker og ikke få mer info om hva det går i. Det koster meg bare 600 kr i måneden pluss 1200 for kontrollen. ...som må skje hvert halvår. Og dette må jeg dekke. Pluss 10 000 for briller. Mens hørselshemmede får alt dekket. Jeg kan fint jobbe uten problemer nå pga jeg ser helt tydelig med linser forløbig... Men vet ikke hvordan dette er om ett år... osv... :( :/

Du MÅ gå til øyelege, få en henvisning fra fastlegen din! En optiker kan IKKE erstatte en øyelege hvis det er en øyesykdom som er årsaken til problemene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirabell skrev:

Du MÅ gå til øyelege, få en henvisning fra fastlegen din! En optiker kan IKKE erstatte en øyelege hvis det er en øyesykdom som er årsaken til problemene dine!

Jeg vet ikke årsaken til problemene. Mulig at jeg har lett for å bekymre meg, men man kan bli litt stresset når man ser at synet blir dårligere og dårligere. Nå er det altså -8,75... nesten - 9. Linsestyrken ifølge nettet strekker seg til -9, men ikke lenger. Mulig jeg tar sorgen på forhånd altså, men jeg er er vant med at linsestyrken flytter seg ned et trinn hvert år... og det vekker jo litt tanker om : hva om dette fortsetter.. da vil de ikke ha linsestyrke til meg. Brilleglassene går ned til -10. 

Forhørte meg med noen nå, om dette med øyelege. De sier at øyelege er kjempedyrt. Men det er jo egentlig greit å få sjekket dette grundig opp før jeg blir handikappet av at de ikke har linsestyrke/ brilleglass til meg lenger. Skal jo være optimist igrunnen, men jeg ble jo litt pessimist siden jeg selv har sett utviklingen. Og hvert år så flyttes synet det med ca 1 grad, dvs .. først gikk den fra -3-minus 4, og så neste år -4 til minus 5, året etter -6 til minus 7, året etter - 7 til minus 8... så hvorfor skal man tro at synet stabiliserer seg til neste år igjen ;). Men jeg får håpe. 

Takker for råd, og jeg skal søke litt på øyeleger. Optiker sa at det ikke var noe han ville henvise meg til , og at jeg måtte bare se hvilke vei det gikk. Og går det videre nedover så var det ikke mer å gjøre med det sa han.  Sitter tilbake forvirret , men men jeg har vel en tendens til å stresse ;) 

Og at jeg leser samtidig på nettet at blinde har ingen grunn til å være uffør, gjorde meg bare enda mer oppgitt. ;) . Slik er det når man surfer rundt. Leste også om andre som hadde samme problem, og surfet rundt om det , som også ble oppgitt i det jeg surfet om det å ha -9 i syn. 

Så dette med blinde er eksempel på om det er latskap å være ufføre.. Altså skal en blind jobbe med det handikappet de har. Jeg mener at de burde få slippe. Men nå håper jeg på at jeg aldri blir blind. Men ble lettere oppgitt. :/ 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ikke at du er lat. 

Jeg forsøker nå å søke jobb pluss gå hardt inn for å forsøke å være aktiv å gjøre noe med det som kan gjøre livet mitt bedre. Det som kan bidra til å bedre min psykiske helse, tankekjør og angst. Men på enkelte dager så er det ikke lett. Jeg vil selv tro at jeg kan kvalifiseres til å få en sykemelding / og mulig uføretrygd om jeg ikke kjemper hardt nå. Jeg kjemper hardt for å forsøke å unngå det og for å bli frisk, og helt bedre ble ikke tilstanden min av at synet mitt gradvis blir dårligere. Jeg er nesten blind. Men leser på nettet at sterkt synshemmete og blinde kan også fungere i jobber.

Jeg liker ikke at mennesker snakker om psykisk syke / eller uføre som latslabber. Da mangler de mulig evner til å sette seg inn i andres situasjon. I noen tilfeller kan det være latskap men i mange så tror jeg det ikke er. 

Takk! Det er vanskelig mange ganger dette livet. Syns du er flink da som trener :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes litt rart ut. Kjenner et par damer med lignende nærsynthet, og de har fått gratis laseroperasjon. Synet kan forandre seg etterpå også, men da blir det justert med briller.

Broren min er tilsvarende langsynt, og kan ikke laseropereres - vet ikke hvorfor. Han må ta på briller for å komme seg på badet, men med briller og linser ser han greit i hverdagen, og kan fint kjøre bil. Langt fra blind, altså. Mulig det er stor forskjell på nærsynthet og langsynthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...