Gå til innhold

Egne tenner med og uten krone begynner å løsne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 62 år med begrenset økonomi og bundet opp i omsorg av gamle foreldre.

Tannlege jeg var hos for noen år siden var i tvil om perioder men der var mye " lommer" man tok spyttprøver men tror ikke det kom noe svar.

Tenner nå begynt å løsne også foran. Hva gjør jeg.(bor langt fra Oslo og evt tannlegehøyskolen)

Takknemmelig for alle gode råd.

Anonymkode: 21706...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar det skulle stå «periodontitt», ikke perioder ovenfor. Om tennene løsner, har du trolig langt en langt framskreden versjon av sykdommen. Du bør oppsøke tannlege og få en vurdering av hva som kan gjøres snarest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på det med å gå til tannlege men det er mye den psykiske biten også for meg dessverre ikke bare det at ting koster  ofte så mye mere enn man tror.( et godt og vinnende smil mener jeg)

Riktig at det var mening å skrive perioditt. Min mor sier det kommer av at jeg har spist for lite frukt.

Tror tannlegen jeg var hos sist jobber deltid og det er jo også snart ferie for mange så det spørs om vedkommende har tid før jul.Menj eg har rikelig med Paracet heldigvis og iallefall sålangt ikke synderlige smerter.😊

Anonymkode: 21706...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper i det lengste at det ikke viser seg å bli " worst case". Så langt er det en på stift som i dag falt helt ut( tok vare på tanna) men det ser ikke mye greit ut og jeg føler meg langt fra bra selv heller. Men jeg har rikelig med Paracet dersom det blir vondt. Selvfølgelig er det min egen skyld men alt er ikke så lett.😊

Hørte at 1 ny tann hvis man snakker om implantat koster tjuefemtusen. Heldigvis er både stifta og tanna like hel.

Anonymkode: 21706...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2017 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Tenker mye på det med å gå til tannlege men det er mye den psykiske biten også for meg dessverre ikke bare det at ting koster  ofte så mye mere enn man tror.( et godt og vinnende smil mener jeg)

Riktig at det var mening å skrive perioditt. Min mor sier det kommer av at jeg har spist for lite frukt.

Tror tannlegen jeg var hos sist jobber deltid og det er jo også snart ferie for mange så det spørs om vedkommende har tid før jul.Menj eg har rikelig med Paracet heldigvis og iallefall sålangt ikke synderlige smerter.😊

Anonymkode: 21706...cf8

Jeg ville nå ringt og bestillt en time allerede nå. Kanskje du er heldig og får en time før jul.

Anonymkode: 4de42...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...