Gå til innhold

Noen som har vært til osteopat for smerter i underlivet ved sex, mensen og sånn ellers i hverdagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært til osteopat for underlivs smerter? Hva slags undersøkelser gjør de? Har forstått du har undertøyet på om ikke annet. Er 44 år å alltid hatt smerter ved sex. Spesielt om mannen har stor penis. Aldri nytet sex. Har hatt menn som ikke har hatt så stor forståelse for at jeg får smerter ved penetrering. "den kommer da inn" liksom. Mistenker endometriose også. Noe jeg ikke har fått øynene opp før i 40 årene. Men husker som 23 år at jeg da også hadde smerter ved sex. Var til lege som jeg følte lo av meg. Jeg måtte bare bli godt vant med menn med store peniser. Og at det bedre etter en barnefødsel. Har ikke barn. Tanken på smerten av en fødsel var uaktuelt, når jeg ikke klarte samleie på 5 minutter en gang. Gynekologiske undersøkelser brukes det minste spekelumet. Vondt med de større. Så om jeg har endometriose eller vestibulitt som plager meg. Trangt bekken? Kommet halveis i livet å aldri opplevd bra sexliv.

Anonymkode: 133c9...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig leit å høre at du ble avvist med latter fra legen, men heldigvis har det skjedd mye i forståelse av underlivssmerter gjennom de siste 20 årene. Du er selv inne på endometriose og vestibulitt og det er to ganske vanlige årsaker til smerter ved samleie. Vestibulitt gir smerter ved inntrengning, og det kan også være vondt å sette inn en tampong.  Endometriose gir smerter i dypet, altså ved dype støt, og det er ofte også smerter ved menstruasjon og i dagene før menstruasjon. Trangt bekken er sjelden og betyr bare noe i forbindelse med en fødsel. Jeg synes at du skal be om ny henvisning til gynekolog som kan avgjøre hvilken tilstand du har, og hvis det er vestibulitt kan du henvises til en vulva-klinikk. Her er det dessverre lang ventetid, men du har jo vært plager lenge, så litt ventetid for å komme til eksperter, er vel ikke så problematisk. Jeg håper inderlig at du kan få hjelp, du er jo ‘midt i livet’.

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja er det håp? Har egentlig gitt opp. Alt med sex forbindes med smerter. Hvordan undersøker en gynekolog meg for vestibulitt? Har hørt det brukes en vatt pinne??  Men hvordan klarer de å finne ut av det? Det er når en tykk penis vider meg ut/fyller meg opp at det er smertefullt. Ikke til å holde ut. En vatt pinne er ikke tykk som en penis. Ikke så glad i å bli fingret og undersøkt av verken leger eller menn. Når det forbindes med smerter.

Anonymkode: 133c9...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps! Grunnet til at jeg ror jeg kan ha vestibulitt. er at jeg husker når jeg var 23 år. Å hadde en kjæreste med stor penis. så hylte jeg at det var vondt, å at det svidde hver gang han trengte inn i meg og ble der helt rolig. Klarte aldri å fullføre samleie. et par ganger ut og inn til jeg vred meg i smerter. Å han trakk seg ut. Husker han spurte meg om det svidde etter at han trakk seg ut. Nei, kun når han trengte inn og var inni meg. I dag får jeg også den sviende, ømme smerten av å press inn en tampong. Fikk også smerter av at han traff bunnen i meg. Traff veggen eller livmortappen? Han hadde stor nok penis til at det kjentes ut som han traff alt inni meg.

Anonymkode: 133c9...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...