Gå til innhold

Slitent forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vart gift med min kone i16 år. Det fungerer på en måte men det eksisterer ikke intimitet. Jeg får stadig høre at dette ensidig er min feil. Det mangler kommunikasjon og får stadig høre hvor ubrukelig jeg er. 

Bevist de siste 3 åra, har jeg spurt min kone hvordan dagen har vært. Dette blir møtt med ustanselig klaging, om hvor krevende dagen har vært, eller så er det skryt om alle viktige vellykkede personer som hun har møtt. Kan ikke huske sist hun spurte om hvordan min dag hadde vært.

For 2-3 uker siden kom jeg over en tekstmelding hvor hun overfor venninner forteller om en annen person som ligger hennes hjerte nært. Hun avfeide dette som skryt mellom venninner, men falt ikke til ro med dette. Jeg gikk derfor til det drastiske skrittet å snoke i tekstmeldingene hennes. Føler selvfølgelig en forferdelig skyldfølelse for dette!!! Her finner jeg meldinger til en annen venninne, hvor dette atter blir tatt opp. Når jeg konfronterer henne med dette sier hun at dette kun er en fantasi, og det ikke utlevd, og at dette er en person hun sannsynligvis ikke vil møte igjen. Nå vet jeg at dette er en «fantasi» som har pågått i ca 2år, og jeg ved hun juger om hvem dette er, jeg vet hvem han er.

Nå har det seg slik at jeg ønsker å få forholdet vårt til å funger, hun sier det samme, men vet ikke om jeg kan stole på henne. Føler at noe ikke stemmer. Vi er nå enige om at vi skal gå til familierådgiver, håper dette kan gi grunnlag for at vi kan få tilbake både kommunikasjon, intimitet og det vi en gang hadde. Jeg vet ikke om jeg klarer å få flere i «trynet». Dette gjør vondt og føler at livet er tomt.

Når det gjelder personen som jeg vet hun har hatt en fantasi om, vet jeg at de gjennom jobb vil møtes ved flere anledninger, og dette sliter i meg. Ha aldri tidligere vært sjalu men nå er jeg helt fortapt, og lever med en konstant klump i mogen.

Jeg har nok ikke vært mors beste barn, og er nok også selv skyld i mange av våre problemer, men jeg ønsker, å har vel innsett at jeg er veldig glad i min kone, men er redd forholdet river meg i filler.

 

 

 

 

Anonymkode: 9c4ea...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg anbefaler deg å gå på parterapi. Jeg vet ikke om det vil løse problemet eller føre til brudd. Det er i alle fall en måte å sørge for at prosessen er god og at det går fremover mot en eller annen konklusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...