Gå til innhold

14-årig jente voldtatt på skolen – overgriper fikk samfunnsstraff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Latterlig lav straff!

http://www.tv2.no/a/9523958/

Den 14 år gamle jenta ble låst inne på et toalett på skolen og voldtatt. Overgriperen fikk samfunnsstraff.

Voldtekten skjedde ved en ungdomsskole på Nordmøre i mars i år. Da skulle tiltalte, som er utenlandsk statsborger, og fornærmede ta farvel med hverandre, fordi førstnevnte skulle flytte. Det endte med at den 14 år gamle jenta ble låst inne på et toalett like ved undervisningsrommet.

Den unge mannen er i tillegg til voldtekt også dømt for seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år. I tillegg til samfunnsstraffen på 420 timer, må han betale offeret 125 000 kroner i oppreisningserstatning.

Det var 7.november at NRK meldte om en 20-årig mann som var tiltalt for voldtekt av ei 14-årig jente som skal ha skjedd i mars i år. 

Overgriperen og jenta skulle ta farvel med hverandre fordi han skulle flytte. Flyttingen kan handle om ny bosettingskommune, da mannen som asylsøker skal ha fått opphold i Norge for under ett år siden. Han skal ha opprinnelse fra Afghanistan. 

 

Anonymkode: f0882...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, InMyPlace skrev:

Det er helt jævlig, tro om sv-hurpene som i dømte svinet så mildt selv har barn,

Dette har da ingenting med dommernes politiske standpunkt å gjøre, men hvordan det norske straffesystemet fungerer( som burde vært noe hardere enn det er, kan jeg si meg enig i). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari Y skrev:

Dette har da ingenting med dommernes politiske standpunkt å gjøre, men hvordan det norske straffesystemet fungerer( som burde vært noe hardere enn det er, kan jeg si meg enig i). 

Definer "noe".

Anonymkode: f0882...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definer "noe".

Anonymkode: f0882...445

Man burde sikkert hatt en viss strengere straff for vold- og sedelighetsforbrytelser uten at jeg vet for mye om det. Gjennomsnittlig høyere straff, men også sterk fokus på å rehabilitere førstegangsforbrytere tilbake til samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mari Y skrev:

Man burde sikkert hatt en viss strengere straff for vold- og sedelighetsforbrytelser uten at jeg vet for mye om det. Gjennomsnittlig høyere straff, men også sterk fokus på å rehabilitere førstegangsforbrytere tilbake til samfunnet. 

Man burde hatt langt høyere straff. Denne type svin bør ikke gå ute i det fri.

Anonymkode: f0882...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man burde hatt langt høyere straff. Denne type svin bør ikke gå ute i det fri.

Anonymkode: f0882...445

Jeg mener at en kombinasjon mellom straff og rehabilitering er å foretrekke uten å være sikker. Men gjengjeldelsesfaren er ganske lav blant seksualforbrytere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...