Gå til innhold

Jeg passer ikke inn..


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter
3 timer siden, Rådvilla skrev:

Artig at du skulle nevne det. Jeg ble i sin tid (10-12 år siden) "kastet ut" av gruppeterapi siden jeg ikke greide å forandre meg. De sa at jeg ikke nyttiggjorde meg terapien etter x antall gruppemøter. Jeg har noen personlighetsmessige utfordringer i tillegg, så personligheten er nok satt, og det er for seint å forandre seg. Jaja, sånn er det gjerne når barndom/oppvekst ikke har vært ideell... mildt sagt.

Jeg har jo aldri prøvd noen former for terapi, men jeg er overbevist om at grupper ikke er tingen for alle. Vi har ulike personlighetstrekk, uavhengig av diverse diagnoser og mer eller mindre vonde opplevelser som har formet oss som mennesker. Selve personligheten som du er født med er det knapt mulig å forandre. Du kan forandre atferd, og hvordan du oppfatter/opplever ting, og selvinnsikt kan få deg til å forstå i hvilke situasjoner du eventuelt misforstår eller overreagerer, sånn at du kan klare å oppleve dette på en mer positiv måte. Men du er den du er, innerst inne, og du er god nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

33 minutter siden, Mailill skrev:

På hvordan måte har du prøvd? 

Jeg kunne ha skrevet mye om det under anonym, men jeg tør ikke nå å gå inn på dette av redsel for gjenkjenning. Har et anfall av paranoia nå, så da vil jeg ikke svare konkret på hva forsøkene på endring har bestått av. Har tross alt bak meg mange terapitimer... Og behandler vil lett kunne kjenne meg igjen hvis jeg går inn på detaljer om dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan lure på hva det forlanges av folk i dag. Kanskje er det mange flere yrker som bare vil få krav om vandelsattest i fremtiden hvis noen får det som de vil har jeg inntrykk av. Kanskje blir det slik i så mye. Klagerett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2017 den 19.30, Mina1 skrev:

Er så lett å havne i samme spor. Jeg pratet med en i en butikk om dagen i anledning et eller annet viktig. Fy for en måte han pratet på til meg. Han var kjekk å se på... Men virkelig ufordragelig. Jeg gikk derfra med dårlig humør og følelsen av å ha blitt pratet med som hjerneskadet. Første jeg gjorde var å psyke meg selv ned og tenke: han pratet på den måten med meg fordi jeg er rar. Men plutselig så tenkte jeg: du er ikke rar. Noen mennesker forstår deg nok ikke eller så har de en oppførsel som ikke matcher din egen. ;). Dette var bare et eksempel på menneskelig kjemi. Og det å legge skyld på seg selv uten at det har med det å gjøre på en måte :). Forsøker positiv thinking på meg om dagene ;). Jeg er nok litt nærtaken siden jeg er singel og 40. Men kom frem til at man aldri skal klandre deg selv. Man er bare menneske. Ikke en robot heller.

Det med kjemi og forståelse mellom mennesker kan være kompliserte greier selv om en gjør sitt beste. 

Det er vel bare mulig at noen mennesker lett blir litt høye på seg selv, ellers hadde han kanskje en dårlig dag. Eller det er lett å over- analysere situasjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...