Gå til innhold

Hva får du gjort i løpet av en dag?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg kom på å tenke på hva man får gjort i løpet av en dag. Jeg forsøker å notere meg det, og passe på at jeg er litt aktiv. Jeg har en tendens til å like å sløve meg i sofaen... surfe osv... Men jeg tror jeg får gjort en del allikevel: 

I går gikk dagen på å vaske, jeg var å shoppet julegaver og shoppet litt diverse, jeg gikk på tur, jeg surfet etter jobber, hørte musikk, chattet litt med noen venner på facebook, prate med barna,  men ellers så har jeg ikke gjort noe annet enn å spise, kose meg med noe god drikke og slappe av i sofaen. 

I dag har jeg vært ute å trent, har hørt musikk på nettet... og surfet litt. Pratet med barna mine. Men ellers har jeg ikke gjort så mye annet. Men egentlig så tror jeg at vi alle føler vi bruker tiden vår mye på mye som blir bare kos eller tidsfordriv, men det er jo sånn livet er :) . Så lenge vi koser oss så er det viktigst, mener jeg. 

Hva gjør dere på en dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg kom på å tenke på hva man får gjort i løpet av en dag. Jeg forsøker å notere meg det, og passe på at jeg er litt aktiv. Jeg har en tendens til å like å sløve meg i sofaen... surfe osv... Men jeg tror jeg får gjort en del allikevel: 

I går gikk dagen på å vaske, jeg var å shoppet julegaver og shoppet litt diverse, jeg gikk på tur, jeg surfet etter jobber, hørte musikk, chattet litt med noen venner på facebook, prate med barna,  men ellers så har jeg ikke gjort noe annet enn å spise, kose meg med noe god drikke og slappe av i sofaen. 

I dag har jeg vært ute å trent, har hørt musikk på nettet... og surfet litt. Pratet med barna mine. Men ellers har jeg ikke gjort så mye annet. Men egentlig så tror jeg at vi alle føler vi bruker tiden vår mye på mye som blir bare kos eller tidsfordriv, men det er jo sånn livet er :) . Så lenge vi koser oss så er det viktigst, mener jeg. 

Hva gjør dere på en dag? 

Skulle gjerne hatt mer tid til å kose meg i sofaen. Dagen i dag har gått med til å besøke og hjelpe gamle og skrøpelige foreldre samt litt handling. I morgen håper jeg å få vært ute og beveget meg i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Skulle gjerne hatt mer tid til å kose meg i sofaen. Dagen i dag har gått med til å besøke og hjelpe gamle og skrøpelige foreldre samt litt handling. I morgen håper jeg å få vært ute og beveget meg i dagslys.

Da har du gjort noe fornuftig og bra. Ja det er godt å få litt tid til å kose seg i sofaen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg kom på å tenke på hva man får gjort i løpet av en dag. Jeg forsøker å notere meg det, og passe på at jeg er litt aktiv. Jeg har en tendens til å like å sløve meg i sofaen... surfe osv... Men jeg tror jeg får gjort en del allikevel: 

I går gikk dagen på å vaske, jeg var å shoppet julegaver og shoppet litt diverse, jeg gikk på tur, jeg surfet etter jobber, hørte musikk, chattet litt med noen venner på facebook, prate med barna,  men ellers så har jeg ikke gjort noe annet enn å spise, kose meg med noe god drikke og slappe av i sofaen. 

I dag har jeg vært ute å trent, har hørt musikk på nettet... og surfet litt. Pratet med barna mine. Men ellers har jeg ikke gjort så mye annet. Men egentlig så tror jeg at vi alle føler vi bruker tiden vår mye på mye som blir bare kos eller tidsfordriv, men det er jo sånn livet er :) . Så lenge vi koser oss så er det viktigst, mener jeg. 

Hva gjør dere på en dag? 

Skiftet duker på to bord,vært på besøk hos foreldrene mine og nå laget vegetar pizza. Forferdelig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er nå forskjellig. Jeg vet ikke hva som er verd å ramse opp, men har laget frokost, jogget, storhandlet for uken og er på noe "frivillig" arbeid/vakt nå.

Håper det er igjen middag når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk noen dager  (går på pennicillin, ibux og paracet) og burde holdt meg i ro i dag og. Men jeg måtte ordne til der kaninene skulle ha vinterbolig pluss vaske badet grundig.  Så jeg har holdt på i mange timer og er så sliten nå!

Det blir bare mannen og jeg hjemme i kveld, og vi skal rett og slett bare ha en frossenpizza eller to fra butikken til middag. Orker ikke lage noe.

Ellers har jeg brettet tøy, satt på et par vaskemaskiner og ryddet litt i garasjen. Nå står et glovarmt bad i badekaret for tur!

Etter at vi har spist, skal jeg finne frem adventspynten. Gleder meg til det!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har vært syk noen dager  (går på pennicillin, ibux og paracet) og burde holdt meg i ro i dag og. Men jeg måtte ordne til der kaninene skulle ha vinterbolig pluss vaske badet grundig.  Så jeg har holdt på i mange timer og er så sliten nå!

Det blir bare mannen og jeg hjemme i kveld, og vi skal rett og slett bare ha en frossenpizza eller to fra butikken til middag. Orker ikke lage noe.

Ellers har jeg brettet tøy, satt på et par vaskemaskiner og ryddet litt i garasjen. Nå står et glovarmt bad i badekaret for tur!

Etter at vi har spist, skal jeg finne frem adventspynten. Gleder meg til det!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

God bedring!

Takk! Det begynte på onsdag, var temmelig dårlig torsdag og fredag.  Tror pennicillien har begynt sin virkning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har vært syk noen dager  (går på pennicillin, ibux og paracet) og burde holdt meg i ro i dag og. Men jeg måtte ordne til der kaninene skulle ha vinterbolig pluss vaske badet grundig.  Så jeg har holdt på i mange timer og er så sliten nå!

Det blir bare mannen og jeg hjemme i kveld, og vi skal rett og slett bare ha en frossenpizza eller to fra butikken til middag. Orker ikke lage noe.

Ellers har jeg brettet tøy, satt på et par vaskemaskiner og ryddet litt i garasjen. Nå står et glovarmt bad i badekaret for tur!

Etter at vi har spist, skal jeg finne frem adventspynten. Gleder meg til det!

God bedring til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Jeg har vært syk noen dager  (går på pennicillin, ibux og paracet) og burde holdt meg i ro i dag og. Men jeg måtte ordne til der kaninene skulle ha vinterbolig pluss vaske badet grundig.  Så jeg har holdt på i mange timer og er så sliten nå!

Det blir bare mannen og jeg hjemme i kveld, og vi skal rett og slett bare ha en frossenpizza eller to fra butikken til middag. Orker ikke lage noe.

Ellers har jeg brettet tøy, satt på et par vaskemaskiner og ryddet litt i garasjen. Nå står et glovarmt bad i badekaret for tur!

Etter at vi har spist, skal jeg finne frem adventspynten. Gleder meg til det!

Frossen pizza er vel greit nok? 

Synes du har gjort mye til å være syk, du er flink. Ønsker deg riktig god bedring.:)

Selv har jeg gjort svært lite idag, det har rett og slett vært en sløv dag. Har hatt en for meg aktiv uke og med lite søvn i tillegg, så da ble det slik idag;) Oppvasken går dessverre ikke fra meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har vært syk noen dager  (går på pennicillin, ibux og paracet) og burde holdt meg i ro i dag og. Men jeg måtte ordne til der kaninene skulle ha vinterbolig pluss vaske badet grundig.  Så jeg har holdt på i mange timer og er så sliten nå!

Det blir bare mannen og jeg hjemme i kveld, og vi skal rett og slett bare ha en frossenpizza eller to fra butikken til middag. Orker ikke lage noe.

Ellers har jeg brettet tøy, satt på et par vaskemaskiner og ryddet litt i garasjen. Nå står et glovarmt bad i badekaret for tur!

Etter at vi har spist, skal jeg finne frem adventspynten. Gleder meg til det!

God bedring! Å, hørtes kos ut med kanin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, cilie skrev:

God bedring! Å, hørtes kos ut med kanin!

Det er kjempekoselig! Nå har de fått det så fint, med varmelampe som henger fra taket, flere kroker og "huler" - håper de vik trives der frem til våren når de kan flytte ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Frossen pizza er vel greit nok? 

Synes du har gjort mye til å være syk, du er flink. Ønsker deg riktig god bedring.:)

Selv har jeg gjort svært lite idag, det har rett og slett vært en sløv dag. Har hatt en for meg aktiv uke og med lite søvn i tillegg, så da ble det slik idag;) Oppvasken går dessverre ikke fra meg:P

Ja, jeg synes også jeg var flink. Og så var det deilig å ha en ungdom som ryddet og støvsuget, en ungdom som tok kjøkkenet og en ungdom som hjalp meg med kaninene :) Nå frister det å sovne på sofaen... men jeg skulle jo pynte til advent....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Ja, jeg synes også jeg var flink. Og så var det deilig å ha en ungdom som ryddet og støvsuget, en ungdom som tok kjøkkenet og en ungdom som hjalp meg med kaninene :) Nå frister det å sovne på sofaen... men jeg skulle jo pynte til advent....!

Kan du ikke pynte i morgen da?

Så sent på kvelden må det da være lov å slenge seg på sofaen med god samvittighet. Du er jo tross alt syk. Synes du bør høre på hva kroppen sier, det er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen og nyter rødvin :) . Life is good ! :D . Fornøyd med dagen selv om den har vært noe relax. Har ihvertfall trent, og fått fikset litt ting til en CV jeg holder på å lage til jobbsøking. Er i gang med å forbedre livet mitt til det bedre!!!!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, emilie321 skrev:

Kan du ikke pynte i morgen da?

Så sent på kvelden må det da være lov å slenge seg på sofaen med god samvittighet. Du er jo tross alt syk. Synes du bør høre på hva kroppen sier, det er ofte det beste.

Jo. Men det er litt koselig å våkne søndag med litt adventspynt. Klarte ikke å sove, så jeg tar og pynter litt nå, så kan jeg ta resten i morgen. 

Og så skal jeg hente 16-åringen klokka tolv, en halvtimes kjøretur unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Sitter i sofaen og nyter rødvin :) . Life is good ! :D . Fornøyd med dagen selv om den har vært noe relax. Har ihvertfall trent, og fått fikset litt ting til en CV jeg holder på å lage til jobbsøking. Er i gang med å forbedre livet mitt til det bedre!!!!. 

Det høres bra ut :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig for meg at du spør akkurat i dag! :D Dro på jobb 9:30, juleforestilling med kakesalg og greier så det gikk i ett til kl. 14:15. Den lokale internasjonale kvinneforeningen solgte vafler og kaker og jeg gikk på en kjempesmell av typen "øynene vil ha mer enn magen tåler"...

Dro innom butikken på veien hjem og handlet mer bakervarer. Ryddet kjøkkenet og satte i gang oppvaskmaskina. Lagde en krumkakerøre da jeg kom hjem og stekte den sammen med jentungen og samtidig (!) lagde jeg en pizzadeig. Etterpå kjørte vi til et kjøpesenter og handlet litt til juleverkstedet vi skal ha om 2 uker og da vi kom hjem kjevlet jeg ut 3 pizzabunner. Vi pleier å lage en til oss hver ungene og jeg, så spiser vi det vi orker og har resten til middag i morgen. Enkelt og greit.

Mens vi spiste så vi "Jul i Blodfjell - en julekalender med døden til følge": :D Etterpå lagde jeg en kakemanndeig og en pepperkakedeig som vi skal bake ut i morgen. Så var det å tømme oppvaskmaskina og rydde på kjøkkenet en gang til. Og omsider - kl. 21:20 kunne jeg synke ned i sofaen med en kopp te og en krumkake og skulle sulle på nettet en stund før jeg fant sengen. Da hadde pc'n begynt på en oppdatering som tok halvannen time...

Nå er klokka 23:10 og jeg skal på stevnemøte med varmeflaska og ulldyna mi. :) Natta folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Det høres bra ut :)

 

Jeg må takke deg, og alle andre her for veldig gode råd i min situasjon også :) . Dere har hjulpet meg mye, selv om jeg har blitt sint iblant av rådene deres, så ser jeg faktisk at rådene er velmenende råd, og gode kloke snille råd! Takker så mye... dere har hjulpet meg veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg må takke deg, og alle andre her for veldig gode råd i min situasjon også :) . Dere har hjulpet meg mye, selv om jeg har blitt sint iblant av rådene deres, så ser jeg faktisk at rådene er velmenende råd, og gode kloke snille råd! Takker så mye... dere har hjulpet meg veldig! 

Det var hyggelig sagt, Mina! Ja, både jeg og andre har virkelig sagt det vi har sagt fordi vi ønsker deg en god hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...