Gå til innhold

Hysterektomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

For 8 dager siden fikk jeg gjennomført totalt hysterektomi ved kikkhulsoprasjom..dette pga mye smerter over flere år, å dem mistenker adenomyose, jeg har ikke fått svar enda på livmoren, men på sykehuset fikk jeg beskjed om at dem fant endel sammenvoksninger osv. 

Formen min har vært helt elendig, å jeg blir dårligere for hver dag. 4 dager etter oprasjon var jeg med legen, urin prøve normal men crp litt forhøyet. Har hatt litt feber men ikke mye. Jeg klarer ikke gå over gulvet uten at jeg blir andpusten,pulsen stiger, får liksom ikke nok luft, bare det å snakke er slitsomt, jeg er svimmel, vil svime av osv. Nå har jeg hatt en tur ut på noen butikker samt apoteket, dette resulterte i at kroppen kolappset og samboer måtte trille meg i rullestol. Jeg har ikke hatt mye smerter, men har kjent endel ubehag under ribbein samt i ryggen i samme høyde...men idag på 8 dagen har jeg mye vondt i magen, spesielt der jeg har hatt inngrep, det svir, stikk og brinner, det smerter nedover mot skambeinet og lår. Det har å begynt å gjort vondt og tisse, smertefullt men ikke slik som ved UVI.

Det skal sies at jeg har både fibromyalgi og ME å kronisk hodepine! Jeg er redd denne narkosen er skyll i min elendige form nå, pga at jeg har ME (mild/moderat grad) og har Evt ikke tålt dette. 

Samtidig er jeg bekymret for at det er infeksjon eller noe annet som kan til min dårlige form

Faste medisiner som jeg bruker er nobligan retard + kapsler, Paracet og Ibux. Men idag har ikke dette hjulpet mot smertene. 

Jeg er å 33 år

håper på svar ❤️

 

Anonymkode: 87e56...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke normalt at du skal bli dårligere og dårligere etter å ha fått fjernet livmoren. Du bør få en sjekk hos gynekologene som har operert deg, evt hos din fastlege. Du må sjekke at CRP går nedover. Går den oppover er det tegn på at en infeksjon kan være på gang. Du bør senest i morgen få en sjekk.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...