Gå til innhold

Kløe med minimalt utslett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

For en stund siden så har jeg begynt og klø uten en spesiell grunn. Er usikker på hva som har foråsaket det. Har klødd i flere måneder og vært hos legen men fant ikke ut av noe på blodprøver som ble tatt. Har også vært hos hudleger men resultatene er de samme. Jeg har fått utdelt forskjellige krem produkter men det virker som at ingenting fjerner det, bare lindrer i små mengder. Har også fått tabletter (aerius) og det hjelper litt men fjerner for all del ikke all kløe. Det er værst når man ligger/sitter stille og om morgenen/kvelden. Jeg har heller ikke noen allergier som er relevante til slik kløeing. Da eksemet jeg har er i såpass smått, og lite så er det vansklig og forklare hvordan type kløe det er, men d prikker og gir seg ikke før evt man påfører krem eller dusjer. Men det blir ekstra ille når jeg har dusja. Har noen røde prikker som også klør men, jeg klør også utenom disse prikkene. Det er generelt hele kroppen med få steder som klør enda mer. Fks henda, armer, lår, ryggen og magen(midje)

Anonymkode: 574e7...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på at legen også vurderer om det kan være skabb. Det virker som om leger ofte glemmer skabb som mulig årsak fordi det ikke lenger er så vanlig. Du kan lese om det her: https://helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/skabb

Fordelen med skabb er at det er svært enkelt å bli kvitt, hvis man først har fått fastslått at det er skabb som forårsaker kløen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, frosken skrev:

Pass på at legen også vurderer om det kan være skabb. Det virker som om leger ofte glemmer skabb som mulig årsak fordi det ikke lenger er så vanlig. Du kan lese om det her: https://helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/skabb

Fordelen med skabb er at det er svært enkelt å bli kvitt, hvis man først har fått fastslått at det er skabb som forårsaker kløen. 

 

Har sjekket det. Var Desverre ikke skabb 

Anonymkode: 574e7...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...