Gå til innhold

Sliter med dette.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Føler meg så dårlig, som om kroppen bryter sammen. Flere som har det sånn? Da tenker jeg "Er det nyrene, leveren, tarmene, lungene, hjernen osv", men det kan jo ikke være alt det på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler meg så dårlig, som om kroppen bryter sammen. Flere som har det sånn? Da tenker jeg "Er det nyrene, leveren, tarmene, lungene, hjernen osv", men det kan jo ikke være alt det på en gang. 

Hvis du bare sitter i sofaen og røyker og ser på TV år ette rår er det ikke rart du er i dårlig form. Gå en tur i det fine været!

Hvis du mener du er syk må du bestille legetime.

Anonymkode: e67ae...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bare sitter i sofaen og røyker og ser på TV år ette rår er det ikke rart du er i dårlig form. Gå en tur i det fine været!

Hvis du mener du er syk må du bestille legetime.

Anonymkode: e67ae...a4f

Føles ut som jeg er syk ja, så kanskje jeg skal få en legetime. Nei jeg sitter ikke bare i sofaen, var hos foreldrene mine i går. Etter det..eller når jeg var der ble jeg så dårlig, totalt kræsj i sinn og kropp. Så lurer jo på hvordan julen skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Føles ut som jeg er syk ja, så kanskje jeg skal få en legetime. Nei jeg sitter ikke bare i sofaen, var hos foreldrene mine i går. Etter det..eller når jeg var der ble jeg så dårlig, totalt kræsj i sinn og kropp. Så lurer jo på hvordan julen skal gå. 

En får bare gjøre det beste ut av det. Og hva noe benzo i bakhånd hvis det skulle bli for ille.

Anonymkode: e67ae...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En får bare gjøre det beste ut av det. Og hva noe benzo i bakhånd hvis det skulle bli for ille.

Anonymkode: e67ae...a4f

Ja får det, men benzo hjelper ikke på alt har jeg merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler meg så dårlig, som om kroppen bryter sammen. Flere som har det sånn? Da tenker jeg "Er det nyrene, leveren, tarmene, lungene, hjernen osv", men det kan jo ikke være alt det på en gang. 

Alle kan ha noen dager der de ikke føler dårlig uten at det trenger å være noe alvorlig. Kroppen trenger daglig mosjon for å fungere skikkelig. Hvor mye ca. mosjonerer/trimmer du hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Fionys skrev:

Alle kan ha noen dager der de ikke føler dårlig uten at det trenger å være noe alvorlig. Kroppen trenger daglig mosjon for å fungere skikkelig. Hvor mye ca. mosjonerer/trimmer du hver uke?

Det er ikke mye jeg mosjonerer. Kan kroppen forfalle og dø da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke mye jeg mosjonerer. Kan kroppen forfalle og dø da?

Kroppen forfaller selvfølgelig mer når du ikke mosjonerer og er i aktivitet.

Anonymkode: e67ae...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen forfaller selvfølgelig mer når du ikke mosjonerer og er i aktivitet.

Anonymkode: e67ae...a4f

Mmm gjør vel det. Men her inne løser jo aktivitet ALT. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mmm gjør vel det. Men her inne løser jo aktivitet ALT. 

Det løser ikke ALT, det er det ingen som har påstått, men aktivitet og riktig kosthold har mye større betydning for kroppens fysiske og psykiske helse enn mange liker å tro. Å sitte på ræva i årevis, røyke og ikke spise særlig sunt er som å be om å bli syk ja. Jeg vet det ikke er det du vil høre, men det er sannheten. En slik livsstil kan sammenlignes med å fylle diesel på en bensinbil og så bli forundret over at bilen stopper.

At du besøkte foreldrene dine i går har lite med å være i aktivitet å gjøre, med mindre du GIKK dit eller hjalp dem med å vaske rundt til jul mens du var der eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke mye jeg mosjonerer. Kan kroppen forfalle og dø da?

Mosjon styrker hele kroppen bl.a. lungene, hjerte, hjernen og tarmene som du nevnte og det hjelper også på psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

Det løser ikke ALT, det er det ingen som har påstått, men aktivitet og riktig kosthold har mye større betydning for kroppens fysiske og psykiske helse enn mange liker å tro. Å sitte på ræva i årevis, røyke og ikke spise særlig sunt er som å be om å bli syk ja. Jeg vet det ikke er det du vil høre, men det er sannheten. En slik livsstil kan sammenlignes med å fylle diesel på en bensinbil og så bli forundret over at bilen stopper.

At du besøkte foreldrene dine i går har lite med å være i aktivitet å gjøre, med mindre du GIKK dit eller hjalp dem med å vaske rundt til jul mens du var der eller noe sånt. 

Jadda! Med aktivitet så blir alt så bra, og man må spise sunt og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fionys skrev:

Mosjon styrker hele kroppen bl.a. lungene, hjerte, hjernen og tarmene som du nevnte og det hjelper også på psyken.

Ja det gjør vel det. Foressten, har aldri hjulpet psyken min på noen som helst måte! Har ikke alltid vært inaktiv!

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk turer når jeg var psykisk dårlig før jeg, det var et Helvete. Måtte sette meg ned flere ganger for det var vanskelig å gå, og når jeg kom hjem satt jeg meg på trappa og gråt. Da var jeg tynn og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jadda! Med aktivitet så blir alt så bra, og man må spise sunt og...

Med aktivitet kan mye bli mye bedre. 

Men man må gidde. Du må ta et oppgjør med latskapen som har lenket deg til godstolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Med aktivitet kan mye bli mye bedre. 

Men man må gidde. Du må ta et oppgjør med latskapen som har lenket deg til godstolen. 

Har ikke alltid vært inaktiv men var dårlig fordet, har alltid vært dårlig! Latskap? Jo takk for den :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det gjør vel det. Foressten, har aldri hjulpet psyken min på noen som helst måte! Har ikke alltid vært inaktiv!

Har heller ikke merket noe forskjell på psyken, men mosjon er bra for å styrke kroppen. 

 

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Gikk turer når jeg var psykisk dårlig før jeg, det var et Helvete. Måtte sette meg ned flere ganger for det var vanskelig å gå, og når jeg kom hjem satt jeg meg på trappa og gråt. Da var jeg tynn og! 

Det er ofte et helvete å holde seg i gang når man er psykisk dårlig, men man gjør det for seg selv. Noen er flinkere å tvinge seg til å holde seg i gang enn andre.

Å være tynn er ikke det samme som å være i god form og man trenger heller ikke å være i dårlig form selv om man har noen kg for mye på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fionys skrev:

Har heller ikke merket noe forskjell på psyken, men mosjon er bra for å styrke kroppen. 

 

Det er ofte et helvete å holde seg i gang når man er psykisk dårlig, men man gjør det for seg selv. Noen er flinkere å tvinge seg til å holde seg i gang enn andre.

Å være tynn er ikke det samme som å være i god form og man trenger heller ikke å være i dårlig form selv om man har noen kg for mye på kroppen. 

Får gjøre det for å styrke kroppen da, psyken blir ikke bedre av det. 

Så dårlig som jeg var da burde jeg vært på sykehuset...ikke ute og gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får gjøre det for å styrke kroppen da, psyken blir ikke bedre av det. 

Så dårlig som jeg var da burde jeg vært på sykehuset...ikke ute og gått. 

Det er bedre å kun slite med psyken enn å slite med både psyken og fysikken. Så derfor burde du sørge for å bli i bedre fysisk form. Du kan jo starte litt pent da, la sykepleieren "tvinge" deg til å f.eks støvsuge hjemme mens han er der. Jeg sliter ikke med å gjøre ting, men jeg sliter med å få ting gjort, om det ga noen mening. Så jeg avtaler med de som kommer hit at jeg skal ha gjort ulike ting innen de kommer neste gang. Siden jeg er så forbanna pliktoppfyllende, tør jeg jo ikke annet enn å gjøre det. Og sånn får jeg ting gjort. Jeg har en mistanke om at du ikke er like pliktoppfyllende, så for deg er det nok bedre å avtale å gjøre ting mens sykepleieren er der. Så har du vel også en kontakt på dagsenteret som du kan gå tur med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Det er bedre å kun slite med psyken enn å slite med både psyken og fysikken. Så derfor burde du sørge for å bli i bedre fysisk form. Du kan jo starte litt pent da, la sykepleieren "tvinge" deg til å f.eks støvsuge hjemme mens han er der. Jeg sliter ikke med å gjøre ting, men jeg sliter med å få ting gjort, om det ga noen mening. Så jeg avtaler med de som kommer hit at jeg skal ha gjort ulike ting innen de kommer neste gang. Siden jeg er så forbanna pliktoppfyllende, tør jeg jo ikke annet enn å gjøre det. Og sånn får jeg ting gjort. Jeg har en mistanke om at du ikke er like pliktoppfyllende, så for deg er det nok bedre å avtale å gjøre ting mens sykepleieren er der. Så har du vel også en kontakt på dagsenteret som du kan gå tur med?

Ok, du trenger vel avtaler for å få ting gjort da. Nei jeg er ikke pliktoppfyllende, ja bør bli i bedre fysisk form...forfaller nå. Kjenner det i hele kroppen. Ja har kontakt på dagsenteret, sist var vi på cafe men sikkert bedre at vi går på tur. Jeg er jo fortvilet over situasjonen, at folk kaller meg lat hjelper ikke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...