Gå til innhold

Spørsmål om smerter i livmora.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Satte inn kobberapiral for 13 dager siden, i slutten av mensen. I to-tre dager nå har jeg hatt ganske ubehag/vondt i livmora spesielt når jeg sitter, rører på meg og klemmer lett utenpå magen/livmora. Kjenner ikke noe hvis jeg sitter helt rolig, med andre ord ikke noe murring, kramper eller lignende. Jeg måtte kjenne etter tråden istad, og jeg synes alt kjennes hovent og større ut, og at tråden er kortere nå (fordi den stikker mer rett ut) enn de andre gangene jeg har kjent. Føler det er fordi det er "hovent" inni der. Har litt økt utflod etter jeg satte den inn, men det er ikke illeluktende. Heller ingen blødninger. Utfloden har vært litt lyst gulaktig noen ganger, men for det meste blankt og litt tykt/slintreaktig. Mine spørsmål er: kan dette være eggløsning? Kan det være bekkeninfeksjon/underlivsinfeksjon siden man har økt risiko for det? Evnt noe annet å bekymre seg for? Er veldig redd for infeksjon, så må jo sjekke det hvis det ikke blir bedre, men håper å slippe en så dyr time hos privat for dette. Har forresten IKKE hatt sex eller gjort noe slikt etter den ble satt inn. Mvh jente 25.

Anonymkode: 6fdb1...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg igjen... hvor lenge varer en eggløsning isåfall? Siden smerten nå har vært tilstede i to-tre dager. Skjønner ikke helt dette med eggløsning, men hvis det kommer mellom mensen så kunne det jo stemt ca med tiden kanskje. Har aldri kjent noe til eggløsning (før spiral), men har gått på p-plaster de siste 8 årene og frem til nå.

Anonymkode: 6fdb1...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Som du sier er det økt risiko for infeksjon akkurat etter innsetting av spiral. Det vil derfor være best å få det sjekket. Det kan du gjøre ved å få tatt blodprøve for infeksjon (CRP) hos din fastlege. Du behøver ikke å gå til en dyr fastlege. Blank seig utflod er typisk ved eggløsning.

 

Vennlig hilsen Mette

 

PS eggløsning er jo noe som tar sekunder, men det kan komme litt væske ut i bukhulen eller litt blødning far eggløsningsstedet på eggstokken. Det kan ta noen dager før det bedrer seg. Som sagt, du kan få tatt en blodprøve hos fastlegen for å utelukke infeksjon, så kan det bli enklere å se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Men er det ikke slik at det ikke alltid vises på CRP? Eller er det ganske sikkert? Har lest en del på nett om akkurat det, så blir litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...