Gå til innhold

Klør igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ☺️ 

Hadde problemer med kløe i skjeden for et par måned siden, brukte da canesten vaginale tabletter og krem, ingen effekt, da kremen svei så, fikk diflucan, ble litt bedre, men begynte å klø igjen etter noen dager, legen undersøkte meg, og fant litt sopp, ble satt på en dose til med diflucan, da ble kløen borte, men etter et par uker fikk jeg på nytt kløe, var ikke sopp, men mer utslett,legen så på det, og gav meg dackta kort, og d hjalp.. Nå har jeg vært klø fri i en måned, men nå i dag har jeg begynt å klø igjen, kløen er rundt klitoris,  kommer ikke inn til legen før neste uke, hva burde jeg gjøre?? Føles ikke ut som sopp, da det klør liksom inn i skjeden, dette er kun utenpå. 

Legen sjekket meg også for hudlidelser sist,  men d var det ikke. 

Hva kan denne kløen skyldes? 

Kan det være tegn på noe farlig?, er d som bekymrer meg😂

 

Hilsen dame 45 år

 

Anonymkode: bb396...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å stille en diagnose uten å se eller ta prøve av området som klør. Du sier at det ikke er påvist hudlidelse. Ble det tatt vevsprøve? Du har fått Daktacort, det er kortison og soppmiddel i kombinasjon. Du har time i neste uke, jeg foreslår at du bruker Daktacort i mellomtiden.

Er det utelukket at du har hudsykdommen lichen sclerosus? Det kan bestemmes ved en liten hudprøve.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tok ikke vevsprøver, men sa det ikke var lichen sclerosus, ☺️ kan d være toalett papir en reagerer på, har ventet på mensen, som ikke har kommet, og da har det blitt en del extra tørking, for å se om den har kommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke at det er toalettpapiret som er ansvarlig, men jeg forstår ikke helt det med 'ekstra tørking' for å se om du får blødning. Det er da helt unødvendig med ekstra tørking for å se etter blod? bruk evt et truseinnlegg.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...