GĂ„ til innhold

Ingen mens 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er en dame pĂ„ 45,5😀

GÄr jevnlig til gynekologisk undersÞkelse m ultralyd, sist var i mars i Är, alt ok. 

Tatt hormon prÞver nÄ for en mÄned siden, alt ok, ingen tegn til overgangsalderen, selv om jeg har veldig uregelmessig mens, den kan vÊre noen ganger nede i 18 dager, mellom mens, men som oftest er det lengre, denne gangen har jeg ikke hatt mensen siden midten av oktober, selv om hormon prÞver ble tatt i denne perioden. 

Trodde jeg fikk mensen for et par dager siden, da jeg kunne se Þrlite rosa slim pÄ papiret, veldig lite, nesten som det ikke syntes.. Trodde dette var begynnende mens, men neida den har ikke kommet. 

Hva kan denne utfloden vÊre? 

Er det noe Ä bekymre seg for? 

Hvorfor sÄ lang syklus, nÄr hormon prÞver er fine? 

Burde jeg sĂžke lege for dette? â˜ș 

Hilsen bekymret dame midt i livetđŸ€Ł

 

Anonymkode: bcad0...f95

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er nÄ i en periode i livet hvor overgangsalderen nÊrmer seg. Hormonene er da ut av kontroll, og det kan bli lengre og kortere sykluser. En hormonanalyse gir et Þyeblikksbilde, neste uke kan det vÊre helt andre verdier, sÄ en enkel prÞve sier ingenting. Den rosa utfloden kan vÊre egglÞsning eller en litt tykk livmorslimhinne som gir litt blÞding.

Det er ikke noe i det du beskriver som du bÞr sÞke lege for. Du mÄ regne med fremover Ä fÄ slik uregelmessighet fÞr det stopper helt opp ved menopausen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tusen takk for svar😃har nĂ„ fĂ„tt mensen likevel. har ogsĂ„ opplevd Ă„ fĂ„tt klĂže nedentil, regner med er soppinfeksjon, da jeg ble bra etter 2 tab med diflucan, men har merket lett klĂže i forbindelse med mensen denne gangen ogsĂ„, er d normalt Ă„ fĂ„ klĂže/soppinfeksjon ved menstruasjon, er d en sammenheng?

Anonymkode: bcad0...f95

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke normalt Ä ha soppinfeksjon, men har man tendens til infeksjon, er det ofte i forb. med menstruasjon at den kan blusse opp. Bruk litt soppkrem sÄ snart du merker symptomer. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...